Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

@Mellie De steel was redelijk normaal van grootte, de peper daarentegen …. 😃. Maar hij was heerlijk. De groene die er aanhangen zijn inderdaad wel een stukje groter. Ik vind het sowieso een leukerd om te kweken.

Geplaatst:

De eerste courgette, de laatste koolrabi's en wat aardappelen.

Die laatste haal ik naar behoefte uit de grond, de rest laat ik zitten.

Ik vind die Nemo's wel leuk, maar niet echt bijzonder.

Volgend jaar niet meer.

P1060503.JPG

Geplaatst:

Een eerste aubergine, de courgettes gaan ook los hier met dat weer, een eerste hoeveelheid seviocard (san marzano type)

20250706_170746 (1).jpg

Geplaatst:

Wat een prachtige oogst @redzebra , vooral die tomaten!

Vandaag heb ik voor de tweede keer Kangkung kunnen oogsten. Een beste bos. Het was verrukkelijk.

IMG_7843.jpeg

aangepast door Dahli

Geplaatst:

@@dahli ooooohhb ik ben gewoon aan het watertanden! Ik spaar het op. Volgende week ga ik los en ga ik me ziek eten aan waterspinazie. Nu al zin in. Zooooo lekker!

Geplaatst:

20250708_174431.jpg20250708_174941.jpg

Geplaatst:

Heel veel rode uien….wat tuinbonen, cylindra bieten ( mooi groot) , een spitskooltje en courgettes…

Ook de eerste twee snack kommertjes. Waarvan er 1 bijna een gewone komkommer is! 😊😉 niet op de foto, nog 2,5 kilo piepertjes! Happy Jo

IMG_8269_Original.jpeg

IMG_8268_Original.jpeg

Geplaatst:

@@jootje wat een oogst nu al joh! Prachtig

Geplaatst:

De eerste spitskool geoogst

20250709_162719.jpg

4 snack komkommers. Eentje iets te lang laten hangen

20250709_185748.jpg

Geplaatst:

Kijk jongens mijn aanrechtje vol uit eigen bosje bank en bak.

Een kroppie sla tussen de bietjes uit, een worteltje uit de pot en idem slauitjes. Rozemarijn basilicum munt dragon tijm en bonenkruid uit de kruidentuin, frambozen en blauwe bessen uit het bos en snijbiet en Tetragon uit een bak.

image.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier de laatste grote kroosjesoogst.

IMG_20250710_091545.jpg

Links Opal pruim, die begint nu te rijpen. Daar hangt ook wel 20 kilo.

Volgende week de abrikozen. De boom heeft monilla. Ik besloot vorig jaar om het nog een jaar aan te kijken. De oogst is dit jaar rijk, dus dat was een goed besluit.

IMG_20250710_121853.jpg

Volgende week waarschijnlijk ook de prunus cerasifera.

Het is mooi gespreid, maar ik begin een beetje genoeg te krijgen van al dat fruit. Ik eet oneindig veel fruit, dat leek me altijd het paradijs, maar het gaat toch vervelen.

Geplaatst:

Ohhhhh wat een kroosjes. Ik zou ook heel graag een kroosjes boom willen, maar waar......

Ik oogstte dit:

De helft van mijn knoflook, ze werden niet zo groot dit jaar. Tijdens het snoeien van de tomaten viel er 1 klein tomaatje (ligt daar links boven,die kleurt vast niet, zo groen nog) en er lag op eens een mini-worteltje op de grond. Die was heerlijk aldus mijn zoon. Ik oogsten ook nog twee slakken (in dat bakje), die waren ook heerlijk, aldus de kippen. En ik oogstte mijn eerste tomaatje, Trixie die ik bij Diana's moestuin kocht (die was heerlijk en haalde foto niet).

En nog twee courgetten, bol en White Lebanese.

IMG_2704.JPG

aangepast door hazeltje

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Fre3ke…

Wat prachtig die kroosjes. Lekker veel ook, en die abrikozen! Hahaha, net een kilo gekocht….om jam van te maken! Dacht, das weer es wat anders!

Ennnnnnn….de jam is mislukt….kolere wat brand dat snel aan….ik stond erbij he? En het was niet mijn eerste jammetje…..helaas pindakaas! (Jam dus) 😂

aangepast door jootje

Geplaatst:

Bloemenoogst! Happy Jo!

IMG_8303_Original.jpeg

Geplaatst:

De gele uien geoogst. De mini's alvast klaargemaakt voor de stambonen Record en boterbonen van mm die er in komen te staan. 20250710_175704.jpg

Geplaatst:

Vandaag een deel van de paarse en oranje wortelen geoogst. 20250711_162134.jpg

Geplaatst:

Mijn oogst van vandaag,

Wat hele kleine aardappelen, een flinke zak sperziebonen, de laatste rabarber voor dit jaar, en wat komkommers

20250712_145825.jpg

Geplaatst:

De eerste rijpe perziken en de laatste rode- en blauwe bessen geoogst.

divfruit25.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

En daar gaan we dan: courgette-time is here again, lalalala

IMG_20250712_181346554_HDR~2.jpg

Te beginnen met Bianca di Trieste.

Geplaatst:

Ik was even vergeten bij een aantal groente om te fotograferen. Dus een deel was al gesneden.

20250712_175326.jpg

20250712_103516.jpg

20250712_175321.jpg

20250712_175338.jpg

Op deze foto is niet alles te zien. Maar er zit Batavia pluksla en basilicum is.

aangepast door Gitta
Foto's toegevoegd

Geplaatst:

Ik had de grote bladeren er al afgesneden. De tweede spitskool geoogst. 20250713_163214.jpg

En ook nog een courgette geoogst.

20250713_124441.jpg

aangepast door Gitta

Geplaatst:

Courgettes en snack komkommertjes! 😊

IMG_8391_Original.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic