Geplaatst: 5 juli5 Jul @Mellie De steel was redelijk normaal van grootte, de peper daarentegen …. 😃. Maar hij was heerlijk. De groene die er aanhangen zijn inderdaad wel een stukje groter. Ik vind het sowieso een leukerd om te kweken.
Geplaatst: 6 juli6 Jul De eerste courgette, de laatste koolrabi's en wat aardappelen.Die laatste haal ik naar behoefte uit de grond, de rest laat ik zitten.Ik vind die Nemo's wel leuk, maar niet echt bijzonder.Volgend jaar niet meer.
Geplaatst: 7 juli7 Jul Een eerste aubergine, de courgettes gaan ook los hier met dat weer, een eerste hoeveelheid seviocard (san marzano type)
Geplaatst: 7 juli7 Jul Wat een prachtige oogst @redzebra , vooral die tomaten!Vandaag heb ik voor de tweede keer Kangkung kunnen oogsten. Een beste bos. Het was verrukkelijk. 7 juli7 Jul aangepast door Dahli
Geplaatst: 8 juli8 Jul @@dahli ooooohhb ik ben gewoon aan het watertanden! Ik spaar het op. Volgende week ga ik los en ga ik me ziek eten aan waterspinazie. Nu al zin in. Zooooo lekker!
Geplaatst: 8 juli8 Jul Heel veel rode uien….wat tuinbonen, cylindra bieten ( mooi groot) , een spitskooltje en courgettes…Ook de eerste twee snack kommertjes. Waarvan er 1 bijna een gewone komkommer is! 😊😉 niet op de foto, nog 2,5 kilo piepertjes! Happy Jo
Geplaatst: 9 juli9 Jul De eerste spitskool geoogst 4 snack komkommers. Eentje iets te lang laten hangen
Geplaatst: 10 juli10 Jul Kijk jongens mijn aanrechtje vol uit eigen bosje bank en bak.Een kroppie sla tussen de bietjes uit, een worteltje uit de pot en idem slauitjes. Rozemarijn basilicum munt dragon tijm en bonenkruid uit de kruidentuin, frambozen en blauwe bessen uit het bos en snijbiet en Tetragon uit een bak. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 juli10 Jul Hier de laatste grote kroosjesoogst. Links Opal pruim, die begint nu te rijpen. Daar hangt ook wel 20 kilo.Volgende week de abrikozen. De boom heeft monilla. Ik besloot vorig jaar om het nog een jaar aan te kijken. De oogst is dit jaar rijk, dus dat was een goed besluit. Volgende week waarschijnlijk ook de prunus cerasifera. Het is mooi gespreid, maar ik begin een beetje genoeg te krijgen van al dat fruit. Ik eet oneindig veel fruit, dat leek me altijd het paradijs, maar het gaat toch vervelen.
Geplaatst: 10 juli10 Jul Ohhhhh wat een kroosjes. Ik zou ook heel graag een kroosjes boom willen, maar waar......Ik oogstte dit:De helft van mijn knoflook, ze werden niet zo groot dit jaar. Tijdens het snoeien van de tomaten viel er 1 klein tomaatje (ligt daar links boven,die kleurt vast niet, zo groen nog) en er lag op eens een mini-worteltje op de grond. Die was heerlijk aldus mijn zoon. Ik oogsten ook nog twee slakken (in dat bakje), die waren ook heerlijk, aldus de kippen. En ik oogstte mijn eerste tomaatje, Trixie die ik bij Diana's moestuin kocht (die was heerlijk en haalde foto niet).En nog twee courgetten, bol en White Lebanese. 10 juli10 Jul aangepast door hazeltje A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 10 juli10 Jul Fre3ke…Wat prachtig die kroosjes. Lekker veel ook, en die abrikozen! Hahaha, net een kilo gekocht….om jam van te maken! Dacht, das weer es wat anders!Ennnnnnn….de jam is mislukt….kolere wat brand dat snel aan….ik stond erbij he? En het was niet mijn eerste jammetje…..helaas pindakaas! (Jam dus) 😂 11 juli11 Jul aangepast door jootje
Geplaatst: 10 juli10 Jul De gele uien geoogst. De mini's alvast klaargemaakt voor de stambonen Record en boterbonen van mm die er in komen te staan.
Geplaatst: Zaterdag om 14:525 d Mijn oogst van vandaag,Wat hele kleine aardappelen, een flinke zak sperziebonen, de laatste rabarber voor dit jaar, en wat komkommers
Geplaatst: Zaterdag om 15:435 d De eerste rijpe perziken en de laatste rode- en blauwe bessen geoogst. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: Zaterdag om 16:155 d En daar gaan we dan: courgette-time is here again, lalalalaTe beginnen met Bianca di Trieste.
Geplaatst: Zondag om 07:344 d Ik was even vergeten bij een aantal groente om te fotograferen. Dus een deel was al gesneden.Op deze foto is niet alles te zien. Maar er zit Batavia pluksla en basilicum is. Zondag om 07:384 d aangepast door Gitta Foto's toegevoegd
Geplaatst: Zondag om 16:364 d Ik had de grote bladeren er al afgesneden. De tweede spitskool geoogst. En ook nog een courgette geoogst. Zondag om 16:384 d aangepast door Gitta
Geplaatst: Zondag om 20:244 d Een deel van de oogst van gisteren. Een deel is al op, en een deel wordt later gegeten. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.