Bit Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Vandaag de 1e Courgette's en een weer een bloemkool. De oogstspreiding van de bloemkool gaat helemaal volgens plan. ( Courgette's liggen op de koolbladeren ) Quote
Annemie Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Lollo bionda . Volgende keer toch wat beter wassen.. Quote
henkg Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 De eerste twee cayenne pepers (planten staan binnen op de vensterbank): (Nog maar nét rood, maar ik wil zo snel mogelijk een tweede bloei, en uiteraard een tweede oogst) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Erny Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Sjalotten stonden er niet zo fraai bij als andere jaren... uienvlieg dus. Alles maar geoogst.Het groen gaat in de vriezer. Ook wat rode uien en gewone ui gecheckt... en hé das handig zo'n uienhangrekje... Nog nooit zoveel aardbeien in één keer van eigen land kunnen plukken. En de peultjes zijn echt op gang nu... Quote
pieterbl Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Een "pod-shot" van mijn chilipeper-oogst van vandaag: VLNR: Fresno, Monkey Face Yellow, Jalapeno Chichimeca, Lemon Drop, Caloro en Cayenne Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Pepers mannen...prachtig!!Mijne zijn nog lang niet zover... Maar wel: Broccoli, maar liefst 3 planten tegelijk klaar. En aardbeien, enkele bessen..frambozen.Van wie had ik deze leuke radijsjes ook al weer? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jan Lokman Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 voor de zuurkool Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
bio-fee Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Mijn knoflook oogst! 28 Bollen in totaal. Het gekke is dat de bollen die tussen de aardbeien stonden, allemaal 'zwanger' waren; dus ook nog teentjes in de stengel hadden gevormd. De bollen die ik in een ander bed had staan, hadden dit niet. Volgens Velt gaan knoflook een aardbeien goed samen. Volgens mij niet. Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Een krop andijvie, tuinbonen, aalbessen en aardbeien, een paar tomaatjes, 2 knoffies en wat fleurigs voor de leuk Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Jan Lokman Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 de broccoli en een flinke maaltijd!! Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
aalterse-willy Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Nu enkel twee tomaten geplukt, de enige die al rijp waren. Straks wordt het Apero tomaatjes eten tot ze ons de oren uit komen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Gwen Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Eindelijk een oogstfoto! Ik ben er trots op! Quote
Tania Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Telt één kleine Baron von Solemacher bosaardbei als 'oogst'? De eerste van m'n plantje. Klein, een beetje droog, maar wel lekker Zal m'n plantje nog maar wat meer vertroetelen, hij heeft iig zat bloemetjes Ik vind het een 'oogst' want ik ben nog maar een beginner. Applausje voor mezelf Quote
aalterse-willy Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Voor een zondag Rode bietjes, ze zitten al in het zoet-zuur. En 33 stuks look, dikke knollen moet ik zeggen. Zijn de strengen niet mooi gevlochten, ik kan ze toch omhoog hangen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Piroska Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 ze zien er goed uit Aalterse Willy, en mijn strengen ogen hetzelfde hoor, nooit een hoog cijfer voor vlechten gehad als het maar droogt. @Gwen: ziet er heerlijk uit je eerste oogstmaaltje! oogst van vandaag: wat courgettens, ahum.. waar ga ik die nu weer laten, en alvast voor vanavond 4 spekbonen geoogst om te proberen (nooit gegeten) een paar boterbonen gered van rotting uit de modder en een paar peultjes. yummie heb ik zin in. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Ja dat recept zou ik ook graag hebben... Mijn oogst voor vandaag is wat ik bij elkaar heb gesprokkeld voor in de zomersnert, ditmaal zonder pakje soep van de fabriek. Helaas ook zonder uien, die zijn me mislukt. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Dat recept : rode-bietjes-in-zoet-zuur-t10147.html Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Sovreze Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Tuinbonen, gepeld en al. Plus wat bloemenzaad van her en der. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Een emmertje rode eersteling en een emmer bleekselder.Dat is werk voor moeder de vrouw nu, elk zijn deel is niet te veel Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.