Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De zaden-carrousel 1e ronde (Deelname? Zie 1e bericht)


Lisa

Aanbevolen berichten

47 pagina's leesvoer is best veel dan moet je wel heel graag willen

Haha ja dat mag ook maar het eerste bericht (van lisa met de deelnemerslijst en regels) lijkt me toch wel het minste wat je kunt/moet lezen in deze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies hansm het staat er vaak geschreven...meestal ivm pas aangemelde mensen.....ik dacht gewoon even praktisch....om onnodige discussie of teleurstelling of herhalingen te voorkomen.

 

Een andere mogelijkheid is de titel van topic aan te passen: Carroussel envelop: regels deelname zie pagina 1 eerste bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is nu bij Thessa, ik heb hem afgelopen week met Kiala verstuurd, het is ondertussen een flinke doos geworden. Ik heb alles gesorteerd en de kapotte zakjes vervangen. Alles zit nu in een herbruikbare doos.

 

Zet mij er maar weer op voor volgend jaar, misschien is hij dan zo groot geworden dat we hem niet meer kunnen tillen. Misschien een provincie-moestuin-ruil-verzamel dag organiseren .

 

Een geweldig idee, die carroussel!

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is nu bij Thessa, ik heb hem afgelopen week met Kiala verstuurd, het is ondertussen een flinke doos geworden. Ik heb alles gesorteerd en de kapotte zakjes vervangen. Alles zit nu in een herbruikbare doos.

 

Zet mij er maar weer op voor volgend jaar, misschien is hij dan zo groot geworden dat we hem niet meer kunnen tillen. Misschien een provincie-moestuin-ruil-verzamel dag organiseren .

 

Een geweldig idee, die carroussel!

Ik meld hierbij Fruitbomen.net aan als locatie voor Zuid-Holland

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je moet hem zelf naar een dichtsbijzijnde punt brengen nadat je thuis een verzendlabel hebt uitgeprint op http://www.kiala.nl . Je hebt echter wel een email adres nodig van de ontvanger ! De ontvanger krijgt een email wanneer hij zijn pakkket kan ophalen bij zijn dichtsbijzijnde punt.

 

Voor sommigen is dit niet echt praktisch, in mijn geval wel en het scheelt 2,75 met TNT dus....

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij andere forums houdt 1 iemand ze bij na bijv. de maand mei en die start weer in oktober/november.

Je kunt ook zeggen dat na mei er van elk zakje zaden een gedeelte gaat naar een goed doel.

Er is iemand die neemt ze mee naar Afrika en geeft ze daar af. Zaden zijn daar goed besteed.

 

groetjes Bloemenkoningin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de eerste plaats alvast mijn excuses, want ik ga even de zeikerd uithangen hoor

Op de tweede plaats even ter verduidelijking, dit is niks persoonlijks Bloemenkoningin, want ik ken je niet eens. Het gaat meer om 't algemeen. Waar het om gaat, ik vind eigenlijk niet dan bloemenkoningin voldoet aan de criteria om mee te mogen doen aan de zadencaroussel. Ze is weliswaar een half jaar lid, maar de 'regel' dat je regelmatig actief moet zijn is zeker niet van toepassing met een kleine 20 posts in 9 maanden, waarvan er bijna 5 maanden geen activiteit is. Die regels zijn o.a ingesteld om enigzins beeld te hebben over die persoon(zo ver mogelijk op een forum natuurlijk) en zoals ik al aangaf weet ik daar niks van, alleen dat de meeste posts gingen om zaad te ruilen/verkrijgen. Van echt gebruik maken van het forum is niet echt spraken en naar mijn inziens is dat toch de insteek. De zadencarrousel was/is bedoeld voor de vaste kliek toch? Het is absoluut niet dat ik het iemand misgun hoor, maar ben wel voorzichtig en zou er zelf voor kiezen om die carrousel zo overzichtig mogelijk te houden. Als de criteria simpel 6 maanden lid zijn is, kunnen er nog wel 100-en in aanmerking komen en dat lijkt me niet de bedoeling. Daarnaast is het ook zo dat je als deelnemend lid mag aangeven dat je het er niet mee eens bent (wat ik nu dan ook doe ) maar ik kan ook nergens een vraag vinden van Bloemenkoningin in dit topic om mee te mogen doen, vandaar dat ik ook pas na plaatsing op de lijst kan reageren. Voor nu zeg ik: ga er van genieten Bloemenkoningen en ik hoop dat je ons kan verblijden met wat leuk zaad, maar in het algemeen zeg ik een beetje opletten aub!

 

Edit: toch nog even op de valreep een goede toevoeging van je bloemenkoningin betreft zaden die over zijn/lang blijven zitten, maar zoals ik al zei: het is niks persoonlijks, je viel me gewoon even op met je weinig posts en ik zou daar mee uitkijken!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het daarmee eens ook mij viel het op dat het hier om een niet zo aktief lid gaat,

ik vindt ook het aantal posts te laag om enig idee tekrijgen van persoon,

verder vindt ik dat je helaas voor b-koningin kunt zeggen een foutje-sorry want had haar zelf ook kunnen opvallen dat ze niet voldoet aan de discussie punten die nu al vaker zijn geweest.

 

 

Voor goed doel ben ik trouwens niet het is gewoon leuk om een uitgebreide carousel te hebben en kan er ruimer gepakt worden, beetje voorbarig om nu al over overschot te spreken als de carrousel nog niet helemaal rond is geweest en er ook genoeg belangstelling voor is.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, ik heb me niet echt verdiept in het profiel toen ik de vraag voor deelname toegestuurd kreeg. Ik heb daarbij niet goed genoeg gekeken naar het aantal berichten (terwijl ik zelf nog de regels neer heb gezet), mijn excuus. Ik heb verder vertrouwen in bloemenkonigin. In het vervolg als ik weer een verzoek krijg zal ik er beter op letten en wat minder snel door een profiel heen klikken. Vanuit het beheerderspaneel zie je in eerste instantie de gebruikersnaam, email en registratiedatum. Het aantal berichten krijg je pas te zien als je een keuze maakt in een menu, de gebruikersnaam zei me vaag wel iets dus ik dacht dat dit wel goed zat. Ik zal er in het vervolg beter op letten.

 

Bloemenkonigin veel plezier met de deelname (terugdraaien gaat me wat ver, of zijn jullie het daar niet mee eens ) en probeer iets meer activiteit te laten zien voor zover dat mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doneren aan Afrika of zo, daar ben ik het niet mee eens. Veel te vaag, veel te algemeen. Bovendien is het onzin om random zaden naar een random gebied te sturen.

Nou ja, ik kan wel tien dingen verzinnen waarom ik het onzinnig vind.

Als er ergens een concreet project zou zijn, met een concrete hulpvraag, is het wat anders. Helemaal leuk zou zijn een clubje in den verre dat net als wij gein heeft in het proberen van soortjes. Kan je heen en weer ruilen. En dan voelt het niet als liefdadigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(terugdraaien gaat me wat ver, of zijn jullie het daar niet mee eens )

Precies, zoals ik al zei veel plezier B-koningin, was meer als waarschuwing voor die gaan komen.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doneren aan Afrika of zo, daar ben ik het niet mee eens. Veel te vaag, veel te algemeen.

 

Ik ben het ermee eens dat de zaden bij ons blijven..per slot van rekening ben ik wel heel erg benieuwd wat er nu al weer inzit, en kan ik al bijna niet wachten de doos voor de tweede keer te krijgen . Als we dan toch zouden besluiten ( nadat de belangstelling minder is geworden..dat zal niet gauw gebeuren geloof ik) dan heb ik wel een voorstel om de zaden te sturen naar Kokopelli..een supertoffe Belgische organisatie die zaden collectioneert , ze hebben een "wereldwijde groenterassen verzameling"..maar ook pakketten weggeeft aan projecten hier en daar in de derde wereld.

Kijk maar eens op hun site ( als het goed is komt er een vertaald google adres)

http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=fr&u=http://www.kokopelli-be.com/&ei=BGnLTvb8MobMhAeYp-DADQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=15&ved=0CJcBEO4BMA4&prev=/search%3Fq%3Dkokopelli%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DVsS%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26channel%3Dnp%26prmd%3Dimvns

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik de doos ook super leuk vond. In het begin was ik nog wat sceptisch, dit jaar wou ik niet te veel nieuws uitproberen, veel te druk, maar zo'n doos vol met leuk spul is toch altijd verleidelijk . Echt een super initiatief dus. Is ook echt een leuk onderdeel van het forum.

 

Ik zie ook weinig in het doneren van het overschot. Nu we een doos hebben is er immers geen overschot maar ruimte zat Verder is het zaden project natuurlijk wel een idee bloemenk. maar dan voor rond de zomer. We moeten volgend jaar toch weer een beetje verse zaden hebben niet... (al is de houdbaarheid van de meeste zaden meer dan een jaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht er gedoneerd moeten worden denk ik dta we binnen nederland en belgië voldoende goeie inbitiatieven kunnen vinden die er wat mee kunnen, ik weet dta er een aantal zorgboerderijen zijn die ook een moestuin bestieren, maar ook andere initiatieven .

iets als Afrika klinkt leuk, maar door de zaden die er in de doos zitten zou dat best wel eens heel onpraktisch kunnen zijn.

maar het idee van doneren aan een goed initiatief (indien het spul voldoende kiemend is op dat moment ) is wel een optie om in het achterhoofd te houden, hoewel de doos voorlopig nog wel een aantal rondjes kan gaan maken voor we hem moe zijn denk ik

ik heb hem nog niet gehad, maar heb er zin in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me wel erg aangevallen. Het was alleen een voorstel. We zijn toch allemaal forummers?

Ik wil alleen graag praten over zaden en moestuin en dan krijg ik dit antwoord.

Er is door mij al vaker geruild met mensen op het forum en dacht dat ik niet verdiend heb.

Ik ben in de zomer erg druk bezig met de moestuin en ben 's avonds blij als ik zit dus daarom

weinig activiteit op het forum.

 

Groetjes Bloemenkoningin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...