Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

voorstellen jos


jos

Aanbevolen berichten

Heb je me gemist Koert ?

Helaas niet voor een vakantie. Ik heb een tijdje verstek moeten laten gaan vanwege de ernstige ziekte/overlijden en begrafenis van mijn schoonmoeder in Den Bosch.

We zijn net vanmiddag thuis gekomen na het leegruimen van het schoonouderlijk huis. Het was een heftige periode maar gelukkig was mijn vrouw niet alleen (ze is de oudste van zes) en samen met de aangetrouwden en kleinkinderen hebben we mijn schoonmoeder een mooi en waardig afscheid kunnen geven.

Vanaf nu ben ik weer met regelmaat op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker Jos, ontzettend zelfs

Al had ik je liever gemist vanwege die vakantie. Van harte gecondoleerd, vanzelfsprekend ook voor je vrouw. Wel fijn dat jullie je schoonmoeder een waardig afscheid hebben kunnen geven.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de condoleances ook namens mijn vrouw.

Helaas was het overlijden van mijn schoonmoeder niet het enige.

Zoals wel eens gezegd een ongeluk komt nooit alleen.

Afgelopen maand heb ik 2 keer 360 graden gespind richting expresweg achter Antwerpen, mijn vrouw een paaltje geramd daarna een onbekende bestuurder de enige kant van de auto die niet beschadigd was indeukte en zonder bericht de benen nam. Maar hij loopt nog.

Na een katheterisatie kreeg ik afgelopen week te horen dat de vernauwing bij mijn hart/kransslagaders op een gevaarlijke plek lag, inoperabel.

Geluk bij een ongeluk, ik kreeg ook van het UWV te horen dat ik 100% ongeschikt was voor mijn werk dus ik kan mij volgend seizoen volledig op mijn tuin storten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet bij de pakken neerzitten. Gewoon doorademen.

Twee jaar geleden was ik nog een fanatiek financieel adviseur die heel veel uren in zijn werk stak.

Na 2 burn-outs en een tia volgde ontslag na 31 jaar dienstverband.

Dan komt de medische molen op gang en werd zomaar even, vernauwing van de kransslagaders/vlekken op de longen/ernstige apneu/artrose/reuma en geheugenproblemen geconstateerd.

Maar een ding is zeker straks komt de lente en de volgende zomer eraan en kunnen we er weer lekker tegenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de uitdrukking maar dit zijn klote dingen die je liever niet te horen krijgt. Ik had je wat je noemt dat positieve , geheel bezig te kunnen zijn met je tuin , veel liever via een heel andere manier gegund !!

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder hulp is het inderdaad niet makkelijk.

Maar een goede advokaat, psycholoog, doktoren en last but not least je familie en vrienden trekken je er wel doorheen.

Een positieve instelling is hierbij onontbeerlijk.

Daarom gaan we er, met alle beperkingen weliswaar, weer lekker tegenaan.

Stilzitten of in een hoekje zitten treuren staat niet in mijn vocabulaire.

Ik heb een camper, een motor, vogels, een goed gevulde garage, een aparte kelder voor mijn houtdraaiwerk en twee moestuinen dus werk zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop voor u dat alles terug goed gaat

ik ben geplaagd met rugklachten en daardoor ook ontslagen en dat op mijn 50ste. maar zal er mij wel doorslagen

ik ben bij u terecht gekomen omdat we de zelfste intresse hebben, tomaten.

ik bezit een 65 tal soorten, ik zaai ze wel niet allemaal . vorig jaar heb ik een 28 soorten gekweekt, 1 plant van elke soort in mijn koepelserre en dan nog eens een 60 tal planten buiten

dit jaar zal ik normaal wat minder soorten kweken om dat ik dit jaar een muurserre zal bouwen voor de tomaten. zal wel weer een 60 tal tomaten buiten zetten en hopen dat we wat beter weer hebben dan vorig jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super zoveel tomaten.

Ik moet me elk jaar inhouden wat betreft de soorten.

Bij elkaar heb ik ongeveer 350 vierkante meter tuin, waar alles in moet.

Daar heb ik 4 overkapte rijen voor mijn tomaten voor ongeveer 60 planten.

Meestal zet ik 3/4 planten per soort, dus kan ik maximaal 20 soorten zetten.

In de loop der jaren vallen er gewoon af omdat ze niet lekker, niet leuk of niet goed opbrengen. Zo komt er rond de jaarlijks terugkerende soorten toch steeds plek voor nieuwe. Op eerdere pagina's heb ik foto's gezet van een deel van de oogst afgelopen seizoen.

Stefaan 50 is wel erg jong om aan de kant gezet te worden, is het niet.

Ik ben inmiddels 56 en kan het gelukkig redelijk uitzingen tot mijn pensioen,

maar ja dat was natuurlijk ook mijn vak, ik heb goed gezorgd voor dit soort onvoorziene omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...