Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd 2018: Ui Exhibition


Jorg

Aanbevolen berichten

Waarom loopt Carina1966 honderd jaar voor op de rest? We doen alleen nog mee voor spek en bonen. Wat een deceptie, ik was er van overtuigd dat ik zou gaan winnen. Maar goed, "Parijs is nog ver" zeggen ze in de Tour de France dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ze in koude serre blijven staan tijdens de afgelopen koude dagen . Laagste gemeten temperatuur ter hoogte dat ze stonden -0.7°c en hebben op het zicht geen last van.

 

Vandaag ze even gedopt en gezien dat uit bijna alle P9 potten wortels beginnen komen . Dus gaan ze maandag of dinsdag in de volle grond (mijn rustdagen) . Zal dan foto's nemen en plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uien uit hun trays gehaald (16 cm diep), allen mooi beworteld, en overgezet in P11 potten, diepe rozenpotten (25 cm) en 3l potten (17 cm).

Opgedeeld in verschillende groepen die elk een andere samenstelling van grond kregen.

Sommigen beginnen nu aan hun 4e spriet.

Stann in de serre, voorbije koude periode heeft blijkbaar geen schade veroorzaakt, nochtans enkele nachten redelijk negatieve temperaturen.

Enige, vanwege de koude staat de groei blijkbaar wel stil.

 

Ben er nog niet uit of ik ze verder opkweek in potten of de volle grond.

Foto's volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vier overgebleven, enigszins pipse sprietjes staan inmiddels ook buiten, vannacht nog wel even onder een cloche. Vrijdag hoop ik in de volle grond de resterende tien zaadjes te zaaien.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het zien van de foto van @Waaslander zegt mijn vriend: "Ik ben trots op je. Je bent in ieder geval goed begonnen."

 

Mijn uitjes, die buiten staan, verdwijnen in de schaduw van de uien van Waaslander.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat er nog uien op zijn minst even groot zijn dan de mijne .

-Extra verlichting hebben ze een dag of 3 gehad , schakelklok werkte niet en met mijn onregelmatige werkuren was het bijlichten ook erg onregelmatig.

Dus hebben vanaf dan enkel natuurlijk licht gekregen op zuidelijke vensterbank.

- Zijn gezaaid en later overgeplant in universele potgrond van aveve juist enkel hebben ze 14 dagen geleden wat houtas gekregen .

- Wat me wel belangrijk lijkt met bol en wortel gewassen is dat deze niet beschadigd worden tijdens de groei . Gezaaid in turfpotjes als wortels hierdoor begonnen groeien in P9 potjes geplant met potje en al.

IMG2018022115100189717641522226584.jpg

Nu dat ze er door kwamen potten omgekeerd en planten in volle grond gezet met zo weinig mogelijk beschadiging van de wortelkluit.

 

Aan de eindmeet telt de ui zelf en deze is zoals bij iedereen nog niks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn nog 8 van de 10 zaadjes in de race. Ze staan nu nog in potjes in kas maar ik wil ze zo snel mogelijk in de volle grond zetten. Het plan was om dat vandaag te doen maar de regen gooide mijn plannen behoorlijk in de war.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn overgezette uienzaadjes uit vermuciliet naar potgrond met wat brekerszand doet niets. Ze veel ruimte nemen ze niet in, dus ik laat ze, maar ik heb dus enkel nog de uitjes die buiten in de muurkas staan.. als het ophoudt met regenen maar even kijken hoeveel daar het er nog doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DSCN307896811522431585.JPG

Ik laat het aan de uien zelf over of ze weer de hoogte in willen groeien zo vlak na de verplanting.

 

DSCN3078a63371522431589.jpg

Alhoewel deze wel wat dieper had gemogen, die kan ik nog wel wat grond rondom erbij geven en een beetje meer rechtop zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...