Roland Geplaatst: 31 maart 2018 Geplaatst: 31 maart 2018 Die van mij staan in P9 potjes in de berging onder een lichtplaat. Overdag met de zon erop is het erg warm, s’nachts kan het erg koud worden. Ik twijfel of ik ze al moet uitplanten, er kan namelijk nog steeds nachtvorst komen. Quote
petersmit Geplaatst: 1 april 2018 Geplaatst: 1 april 2018 Dit ziet er allemaal zeer professioneel uit! Van klimui tot potui Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..
hooijpost Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Ik heb de kanshebbers inmiddels op hun vaste plek in de kas uitgeplant, en er een filmpje van gemaakt. Quote
Bit Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Mijn wedstrijduien vanmiddag verhuisd terug naar de koude kas, waar ik ze een paar weken terug, met die kou, terug had gehaald naar huis. Ze staan er nu weer, maar nu op de grond, ivm de te verwachten warmte. Met een week of 2 of 3 gaan ze de tuin op denk ik. Quote
Rabarber Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Mijn uien (kas) werden steeds opgevreten zodra ze bovenkwamen. Ben er inmiddels achter wie de boosdoeners zijn...pissebedden. Nu ergens anders gezet. Hoop dat t nog wat doet. Quote
ADOPEG Geplaatst: 3 april 2018 Geplaatst: 3 april 2018 Huh, ik dacht dat pissebedden voornamelijk dood materiaal eten. Hoe ben je erachter gekomen dat zij hiervoor verantwoordelijk zijn? Quote ~ Vita rosa est ~
Rabarber Geplaatst: 3 april 2018 Geplaatst: 3 april 2018 In die veronderstelling was ik ook. Maar de uien staan in een afgesloten kas en er ontstaat vraatschade. Bakken opgetild, massa’s pissebedden. Geen andere beestjes kunnen ontdekken. Gezaaide stokrozen en eenjarige bloemen worden ook aangevreten. Bakken waaronder ik geen pissebedden vond groeien goed. Voor andere ‘schuldigen’ hou ik me aanbevolen. Quote
Mellie Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 ‘Mijn’ pissebedden eten regelmatig de aardbeien en frambozen op. Helaas regelmatig op heterdaad betrapt. Kan dus best dat het groenetende pissebedden zijn. Mijn wedstrijduien doen vrees ik niks meer. Er groeit 1 ui tussen de tomatenzaailingen. Dat zou er 1 kunnen zijn, aangezien een kinderhandje de boel had omgegooid. Maar kan ook een Rioja Huppeldepup zijn. Dat is ook op hetzelfde moment omgedonderd. Ik geef mezelf nog 1 week voor het officiële bakje. Anders trek ik me terug. Winnen zit er sowieso niet meer in, dat is al duidelijk Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 Ik kan me ook uit schrijven, ik had er nog maar een paar over,door de vele regen, en gisteren een gigantische hagelbui, met heel grote korrels, is er weinig van over,ook de aardbeien,viooltjes.jammer maar helaas, jullie allemaal heel veel succes. Ik blijf het volgen. Quote
Bit Geplaatst: 7 april 2018 Geplaatst: 7 april 2018 Net de 5 uien uit de koude kas gehaald ( stonden op 24gr op de bodem ) , veels te warm.Nog ff uit de volle zon naar buiten ! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 april 2018 Geplaatst: 7 april 2018 Bij mij zijn er vandaag enkele gevallen, maar we hebben er nog meer. Quote
petersmit Geplaatst: 7 april 2018 Geplaatst: 7 april 2018 Leuk filmpje hooijpost! Waarom maak je de keuze om de uien op zijn definitieve plaats in de kas te zetten en niet buiten? Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..
TomP Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Mijn wedstrijd uien doen het redelijk goed.Om aan de voorwaarden van deze wedstrijd te voldoen maar eerst eens een foto plaatsen.Deze staat in P11 potje en de wortels komen er vanonder uit dus tijd om opnieuw over te planten. Ben nog steeds van plan om door te gaan met mijn persoonlijke test.In aparte potten met verschillende samenstelling van grond en ook enkele in volle grond van zodra deze voldoende is opgewarmd. Quote
RobN Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Uhhh WoW!! Lekker Groot! Quote Onkruidmanager 1.0
buitenvogel Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Zo durf ik van mijn arme stakkers geen foto meer te plaatsen hoor Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Nee ik ook niet. Twee buiten geplant bij de aardbeien op het bed en twee op de Key hole Garden. Petflessen zonder bodem ernaast voor een eventuele (flinke) nachtvorst. Vorig jaar is hier half april zoveel bevroren! Op de lasagnatuin durf ik nog niet..ik ben nog wel bang voor een goede vorstaanval... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
TomP Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Niet laten ontmoedigen hé.Staan er nu wel heel mooi bij maar kan vlug keren, heb 0 ervaring met zaai ui dus weet niet hoe het verder moet, beetje bijlezen zal nodig zijn. Zag je die van Carina? In volle grond en al gigantisch groot, mooi om te zien. Quote
Mellie Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Bij deze de officiële terugtrekking. Te veel graaiende kinderhandjes in diverse zaaibakjes gehad. Quote
HuubvG Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Jammer Mellie en andere pechvogels. Volgende × beter! De mijne staan er nog goed bij in de moestuin. Bij elk bezoek even tellen: nog steeds 19 stuks. Ik geef ze wel regelmatig wat water bij. De losse tuingrond droogt in de wind snel uit en de wortels reiken nog niet diep. Veel regen is er niet gevallen de laatste tijd. Quote
Frans Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 Ik heb vandaag 19 stuks vanuit hun P9 potjes in de vollegrond gezet. Er moet nog insectengaas overheen want anders vrees ik dat het niets wordt i.v.m. de preimineervlieg waar ik ieder jaar veel last van heb. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Carina1966 Geplaatst: 13 april 2018 Geplaatst: 13 april 2018 De mijne staan nu al een tijdje in de volle grond. Groei is er niet zo, dus ik hoop maar dat de wortels bezig zijn met groeien. In elk geval heb ik vandaag de meeste stokken weggehaald, dus de meeste zijn nu geen klimui meer. Vond het toch een beetje zielig gezicht. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Waaslander Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Hoe ze er nu bij staan. Zonder op te binden zijn ze ook recht gekomen . Vogelnet er over is vooral voor in het begin dat mijn kat de vers bewerkte grond niet als kattenbak gebruikt er achter zijn haverwortel en zomerwortel gezaaid. Quote
Roland Geplaatst: 15 april 2018 Geplaatst: 15 april 2018 Ik kon het niet laten om ze buiten uit te planten.Hoop dat er geen nachtvorst meer komt. Quote
Nasuada Geplaatst: 15 april 2018 Geplaatst: 15 april 2018 Wooow......nou ik laat die van mij mooi niet zien Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.