Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd 2018: Ui Exhibition


Jorg

Aanbevolen berichten

Mijn uien doen het niet zo...verdwijnen / rotten onder mijn handen. Had ook zoveel zaaiuitjes gezaaid, en sjalotten.....niks is goed gegaan op een enkele ui na die de grootte van een sjalot heeft.

Dus ook mijn grote joekel ui is niet groot. Formaat gwone ui image20831532770691.jpegook helaas....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik laat gezaaid heb, zijn de meeste uien volgroeid, gerijpt en gedroogd.

Zou het misschien aan de zomer liggen (retorische vraag)? Ja dus, veel groeizaam weer gehad voor de uien.

 

DSCN341034801532774270.JPG

Gedroogd in het veld in de zon in een paar dagen, ze gaan mee naar huis nu

 

DSCN341966921532774467.JPG

En de zwaarste weegt 926 gram

 

DSCN342256661532775083.JPG

Op de tweede plaats deze met 645 gram, er zijn er nog een paar van 5oo+ gram. De kleinste mocht ook even op de weegschaal en deed 201 gram!

 

DSCN342680971532775408.JPG

Einde wedstrijd voor mij, de uien moeten naar een koele, luchtige plek, ik zou niet weten waar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, spannend toch wel...

 

Bij mijn vorige bericht van 28 juli: ik had ze zo in het veld laten drogen en daarna (27 juli) naar binnen gehaald, precies een dag vóór die regenbui. Als ik daarmee een dag later was geweest, had ik met het drogen opnieuw moeten beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stand is weer bijgewerkt, zie de lijst in het tweede bericht van dit topic.

Hier dus: post363298.html#p363298

Roland staat nog steeds bovenaan.

 

Resultaatmeldingen, van reeds gedroogde ui(en): uiterlijk 31 augustus.

Heel graag ook jouw zwaarste ui hier melden, hoe klein ook.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegens de droogte is bij de meeste van mijn ajuinen het loof al afgestorven. De grotere exemplaren staan er nog

 

Hierbij de grootste van mijn 'kleintjes'. Ik geloof dat ik nog kan verdubbelen in gewicht. Maar meer dan een kilo zal niet lukken

 

 

ajuin64491533122764.jpg

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij weegt dan wel geen kilo maar ik ben er toch erg trots op! 1e keer zaaiuien en dat beviel erg goed! Zoveel beter dan pootuitjes. Geen doorschieters, wel wat gepruts met die dunne zaailingen in het begin, maar die iele sprietjes werden dus maar mooi dikke vette uien Dus voortaan zaai ik mijn uien

 

IMG552826731533122672.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw. Wat een bjoeties komen er voorbij. En leuk om te lezen dat zaaien zo goed bevallen is @Jorieke. Geeft de burger moed het zelf ook eens te gaan proberen!

 

Edit: ben trouwens benieuwd naar de bewaarbaarheid van die knoeperds. En dan vooral die van Roland en Henk. Ik heb sjalotjes ooit te veel bemest. Die werden ui-grootte. Maar de bewaarbaarheid was zeer beroerd.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...