Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant 2018

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Prei, bloemkool , spitskool en enkele slaplantjes gezet, tussen de regenbuien door.

Binnen gezaaid: courgette, komkommer en pompoen.

In de kas: zinnia's met bewaking van 3 muizenvallen !!!

Geplaatst:

Courgettes en pompoenen gezaaid.

Pastinaken en wortelpeterselie mogen binnenkort in de volle grond.

Nu nog suikermais en basilicum zaaien en de dag zit er op.

Geplaatst:

Nog maar eens 6 zoete aardappelstekken opgepot. Die dingen weten van geen ophouden.

(Wie er nodig heeft, stuurt een pb)

Snijboon, mechelse tros, borlotti, novi star en kousenband gezaaid. Beetje. De rest wordt in de volle grond gezaaid in de loop van de zomer.

De bewaking van de zinniazaden (zie bericht hier boven van 11 april) heeft gewerkt!

Geplaatst:
Radijzen kun je toch gemakkelijker

rechtstreeks zaaien. Ik snap het voordeel niet? Ik heb twee weken geleden rechtstreeks gezaaid en verwacht eind deze maand te kunnen oogsten, na ongeveer een week stonden ze al boven. Ras: cherry belle.

Ik heb de eerste radijzen in kluitjes voorgezaaid op 16-2, uitgeplant 21-3 en gisteren de eersten geoogst. Dus dat is het voordeel. Plus dat je met het zaaien in kluitjes alleen de grootste oogst en de rest verder kan groeien, zodat je feitelijk op hetzelfde stukje grond meer oogst hebt.

Ik heb ook wel rijtjes radijzen in de volle grond gezaaid, naast de pastinaken bijvoorbeeld, en die staan ook mooi boven de grond maar dat duurt nog wel een week of wat voor ze oogstklaar zijn.

Geplaatst:

De eerste 21 aardappels gepoot, 14x rozeval en 7x obama.

Ik moet nog 49 obama's maar het omkeren en losmaken van de grond gaat niet zo snel, moet er echt heel erg veel kweekgras en paardebloem / distel wortels uit halen bah niet normaal.

De poters in een hol van compost en patentkali gepoot, verder nog lekker compost door de klei gemengd.

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Vandaag de frieslanders gepoot. Morgen nog een veldje Ratte en een veldje late Janke. Dat vult een mooi stuk tuin. Het is jaren grasland geweest. Aardappels in het eerste jaar schijnt goed te zijn.

Geplaatst:

Ik bedacht me opeens dat ik de lage mais best in de achtertuin kan zetten dit jaar. Geen vogelvraat, geen muizenvraat.

Dus de eerste mais gezaaid in potjes en gewoon buiten op tafel gezet. Met het weer van de komende dagen lijkt me dat ze wel willen kiemen. Wordt het kouder dan gooi ik er vliesdoek overheen of ik haal ze 's nachts binnen. Ook wat bloemen (phacelia, boekweit, korenbloemen, klaproos en meer middelhoog tot hoog spul gezaaid aan de randen van de achtertuin en de voortuin, want die staan er nog wat kaal bij. Het kleinere bloemenspul heb ik al eerder voorgezaaid in trays, maar dat is nog niet ver genoeg om uit te planten.

Ik zet nog wel een veldje mais op de volkstuin ook, maar die zaai ik pas over een week of wat, want die komen waar nu nog radijzen en raapjes en spinazie staat.

Geplaatst:

Afgelopen weekend de frieslanders gepoot, aankomend weekend de bionica en een ras vernoemd naar een Italiaanse stad, ook phythophthora resistent.

Tuinbonen uitgezet, de vorige serie van 4 weken geleden hebben de slakken zich tegoed aan gedaan.

Verder veel in de voorwerk.

Komt de komende dagen wel boven.

Komkommer had ik 6 weken geleden al voor gezaaid. Deze zijn nu 20 cm hoog en de eerste babykomkommers zitten er al aan. (Zijn nu 1 cm)

Maar duurt nog wel even voor die naar buiten kunnen in de vaste grond.

Geplaatst:

Afgelopen woensdag onder de parasol een hevige zaaironde gedaan:

Courgettes: Defender, Black Beauty, Gold Rush, Baby Bush, Ronde de Nice

Patisson: Sunburst en een groene Hongaarse

Pompoen: Blue Kuri, Chioggia, Sweet Meat, Uchiki Kuri, Olie

En een paar vakjes met onbekende peul/erwt achtige zaden

Komkommer: Khiva, White Wonder, Gele Tros, Dragon Egg, Marble

Augurk: Hokus, Rajnai, Mohikan, Keskecemeti, Kapor

En een paar vakjes met Winged Bean (Vleugelboon)

Mais: Golden Bantam, Seneg Mirus, Aardbeimais.

Staat nu allemaal in de kas ter kieming.

En verder nog een aantal bakken met allerlei bloemen gezaaid.

Oja... en wegens "uitstel = afstel gedrag" de tomaten pas op 16-4 gezaaid. Weer een week later dan vorig jaar...

Geplaatst:

Twee bloemenveldjes ingezaaid met een bijenmengsel en wat extra zonnebloem , slangenkruid en zomerviolier.

Gezien dat er slakken in mijn bak geraakt zijn en die zijn als een sneltrein over mijn sla- en koolzaailingen gegaan. Dat wordt dus niet verspenen maar herzaaien.

Geplaatst:

De zaaiingen van de palmkool verhuist naar een grotere pot. Na heel lang wachten bleek de boomspinazie toch allemaal op te zijn gekomen.

Geplaatst:

Deze middag een wortel knol bed gezaaid

- 2 soorten rode biet (telkens 1 rij)

- bosuitjes (1 rij)

- knolvenkel (1 rij)

- peterseliewortel (1 rij)

- schorseneren 2rijen

- knolselder (geplant 6x)

- pastinaak (1 rij)

- rammenas (1 rij) 1rij is 1m20

Gisteren de pompoenen , komkommers zonnebloemen , lampionbes en 3de maal courgette (test).

Geplaatst:

Plotiemoos, die kan je toch gewoon opnieuw zaaien? Ik heb nog geen boerenkool gezaaid, staat nog op de planning voor binnenkort.

Vandaag kidneybonen en wat stokbonen voorgezaaid. Rest van de bonen ga ik de komende dagen voorzaaien.

Geplaatst:

@pippi ik begreep van medetuinders dat boerenkool in de frisse buitenlucht moet groeien en niet met warmte.

Net als spruiten.

Of ben ik compleet verkeerd voorgelicht?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...