Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant 2018


Erny

Aanbevolen berichten

Ging vorig jaar bij mij prima dus geen reden om te veranderen. Heb geen groeilicht maar wel een brede vensterbank op het zuiden.

Tomaten ga ik wel later doen. Had ik vorig jaar 1 maart, planning nu op zn vroegst half maart, hopenlijk kan ik me inhouden tot 1 april. Die worden slungelig in de vensterbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ben ik dan wel benieuwd hoe dat er uit ziet

Wil je eens wat foto's plaatsen?

 

Zal er de volgende x dat ik op bezoek ben, foto’s van maken. Mijn moeder is niet zon held met foto’s maken. Dan staat je voet erop ipv je gezicht of een wazig gordijn ipv een bloempot

 

Is volgende maand pas weer vrees ik. Ik denk dat ze tegen die tijd waarschijnlijk al verspeend zijn.

 

Ze begint in langwerpige balkonbakken en als die op zijn, alles wat ze kan gebruiken als zaaibak. Zo rond eind jan/begin feb zijn de zaailingen groot genoeg om ze per 2 in een plastic bekertje te zetten. Ik zie dit proces al een jaar of 25 elk jaar weer opnieuw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet nog 6 dagen wachten, dan pas mag de wedstrijd-ui gezaaid (als verzender heb ik de zaden al, de deelnemers zullen de zaden rondom 10 januari op de mat vinden).

En dan, op 10 januari, gaat ook de peper Habanero (een Chinense soort, trage groeiers) gezaaid worden. Zakjes liggen al klaar:

2018010414481773341515074342.jpg

(Dat zaai advies op het linker zakje is onzin, veel te laat voor een Chinense peper. Vind zelfs ik, als gekend laat -maar wel op tijd- zaaier).

 

Daarna heb ik ruim een maand zaai-vrij, tot de Cayenne peper (annuum soort, groeit veel sneller dan Chinense), de paprika en de gewone zaai-ui. En weer daarna is er nog veel meer te zaaien ...

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan, op 10 januari, gaat ook de peper Habanero (een Chinense soort, trage groeiers) gezaaid worden.

Henk, die Chinense, doe jij die volgens de deno-methode? Vorig jaar al mijn annuums mee gedaan en geeft goed resultaat. Wel veel gedoe. Dus als het niet nodig is...

Anyway ik heb dit jaar de numex suave voor het eerst. En ook voor het eerst een Chinense peper dus. Vandaar dat ik een beetje ‘om me heen lees’ (en vraag)

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pepers en paprikas staan sinds 2 januari al lekker warm op hun matje en gaan na ontkiemen onder de lamp, heb voor mijzelf al de reuzen uien gezaaid en zit nu te wachten op de wedstrijd uien, ben benieuwd of daar ook verschil in zal zitten....tomaten worden hier pas half maart gezaaid....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort salade uit de vensterbank!

Je weet dat er weinig tot geen voeding in die cocopeat zit hè?

Dat maakt toch niet heel veel uit als het om kiempjes en jonge blaadjes gaat? Of moet ik toch een beetje voeding in het water doen af en toe?

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...