Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant 2018


Erny

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Tuinbonen voorgezaaid in potjes. Ik heb ze voorlopig binnen voor het raam gezet, zodra ze opkomen gaan ze naar buiten op tafel, eventueel met eerst even een laagje vliesdoek. En als ze een cm of 10 zijn gaan ze de grond in. Daar ligt al een ferme laag eigen compost. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zondag wortels, radijs, bieten, sla en spinazie gezaaid in de serre. Normaal zegt mijn gevoel in november, ga lekker binnen knus genieten van een warme muntthee. Dit jaar blijf ik dus met zaaidrang zitten

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die Turkse knoflook van de Purple Stripe groep?

Vandaag heb ik ook de laatste knoflook gepoot, het meeste is nu later in de grond gedaan vergeleken met vorig jaar.

 

Pastinaak heb ik ook gezaaid vandaag, op het idee gebracht door een YouTube kanaal waar iemand het ook in deze tijd deed. Wortels ga ik ook doen één dezer dagen. In het voorjaar is dat kansloos met droge grond, lange dagen zon en vorst. Valt de opkomst van nu zaaien alsnog tegen, dan kan ik in 2019 alsnog bijzaaien - zeker van de pastinaak heb ik overvloedig zaad geoogst, dus ik heb niets te verliezen met nu zaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee Roeier wat voor soort het is. Het is de knoflooksoort die veel in Turkije wordt geteeld. Vandaar dat ik het maar Turkse knoflook noem. Hij is veel witter dan de knoflook die ik van hier ken en wat zachter van smaak. Rauw in bv cacik vind ik knoflook altijd zo heftig, terwijl deze best vriendelijk van smaak is. Had er nog 6/7 bollen van die ik op die hele kleintjes na, allemaal in de grond heb gezet. Ik zal er een paar voor je bewaren voor volgend jaar. Dan kun je het zelf uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Ik heb gisteren nog wat peper (5 soorten van Tim) gezaaid en verse doperwten gezaaid. Lagen bij de Turkse winkel en heb een handje van meegenomen. De 2 peulen die nog in de tuin staan van afgelopen seizoen, geven overigens ook nog peulen. Ongeveer 2 per maand, maar toch! Gekkigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...