Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant 2018


Erny

Aanbevolen berichten

Ow kan ik nu nog korenbloem zaaien, hebben ze dan nog bloemen dit jaar?

 

Oei geen idee, ik ben geen kenner op dat gebied.. op de verpakking staat "voorzaaien binnen in potten vanaf maart, buiten op de plaats van bestemming vanaf april - juni." maar ik twijfel of daar dit jaar dan nog bloemen uitkomen inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag boerenkool gezaaid, in een bak. Als de vroege aardappels eruit zijn, is de boerenkool zo groot, dat de boerenkool in de volle grond kan.

Dank voor de tip. Volgens tuinkennersop ons complex is boerenkool zaaien te laat. Gelukkig had ik het hier al anders begrepen. Ik heb ruimte tekort op mijn tuin Ik heb net ook de boerenkool voor gezaaid en we wachten inderdaad de vroege aardappels even af en kan de boerenkool de grond in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Allemaal in potten voorgezaaid: ambrosia, stampeul/erwt.

Boontjes van het Lago Trasimeno, die volgens de verkoper heel moeilijk te kweken zijn. Ze kiemden binnen 2 dagen.

Chinese kool, granaat, zaad uit Nederland.

Chinese kool ???, aliexpress zaad.

Paksoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zag ik even wat leuks, mijn zaadjes die ik afgelopen dinsdag heb geplant beginnen goed te ontkiemen! Nu ben ik stom geweest en in the heat of the moment lekker gaan zaaien, maar nu weet ik niet meer precies waar ik wat in heb gezaaid omdat ik bordjes te kort kwam. Ook had ik achteraf gezien beter alles overzichtelijker voor kunnen zaaien in kleine potjes (beginnersfoutje!). Ik heb foto's gemaakt, misschien dat jullie weten wat het gaat worden? Op de bovenste foto weet ik dat het radijs is, en daarnaast had ik botersla gezaaid, omdat dat goede vriendjes schijnen te zijn. In de foto daaronder is ook iets aan het ontkiemen, en ik vermoed dat dat ook botersla is geweest, omdat die zaadjes in de andere bak dus ook al aan het ontkiemen zijn.

Ik zie nu trouwens toevallig dat de moestuiner boven mij zaadjes heeft gekocht via AlieExpress, daar zat ik vandaag nog naar te kijken. Hebben meer mensen hier ervaring mee, is het de moeite waard daar zaadjes te bestellen? Ik zie namelijk leuke rassen tomaten en pepers die ik eind februari alvast voor zou willen zaaien binnen voor volgend voorjaar. Het is daar wel erg goedkoop, maar dan moet het ook nog wel groeien natuurlijk..

 

pcinuh5pt.jpg

 

2u3u5y9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kopjecino: wat betreft zaad van aliexpress.

Dit jaar tomaten, peper, paprika, meloen gekocht in China.

Miserabel kiemingspercentage. En dat wat kiemt groeit nauwelijks.

Het kost natuurlijk nauwelijks iets, maar de teleurstelling als het niets wordt, is daarom niet minder.

Dus ik bestel daar niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Goeie Joriek. Ik moet ook nog zaaien.

De andijvie en de venkel sowieso. Weet niet of ik nog worteltjes durf zo laat... Van de andere kant: door die droogte is de opkomst niet geweldig geweest tot dusverre. Proberen kan sowieso geen kwaad natuurlijk!

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ow kan ik nu nog korenbloem zaaien, hebben ze dan nog bloemen dit jaar?

Oei geen idee, ik ben geen kenner op dat gebied.. op de verpakking staat "voorzaaien binnen in potten vanaf maart, buiten op de plaats van bestemming vanaf april - juni." maar ik twijfel of daar dit jaar dan nog bloemen uitkomen inderdaad.

Even RobN en Roland bevestiging geven:

ze staan nog steeds in de tray omdat ik ze komend weekend pas wil uitplanten omdat er dan regen komt (verwachten ze).. maar er zitten inderdaad al bloempjes aan ook al zijn ze nog erg klein dus 24 Mei 2018 zaaien kon gelukkig nog prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...