Mellie Geplaatst: 29 maart 2018 Geplaatst: 29 maart 2018 Klinkt lekker. Uit welk boek komt het recept, Mellie? Uit deze. Is geen kookboek, maar een tuinierboek. In elk paragraaf staat een leuk recept bij. Ben gisteren pas gewonnen met lezen hoor. Wellicht verander ik nog van mening dat het in élk paragraaf een leuk recept is, maar vooralsnog allemaal enthousiasmerend genoeg on uit te proberen!
Mw Tralala Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Pizza en bier! Uit de nieuwe portable pizza oven en met de eerste rucola uit de kas (de pizza's dus, het bier kwam uit de koelkast).
Spitskool Geplaatst: 3 april 2018 Geplaatst: 3 april 2018 @Mw Tralala Ik heb precies dezelfde pizza-oven. Goed dat je me helpt herinneren dat het weer tijd is voor pizza uit eigen tuin! On-topic: ik heb een blaadje basilicum uit eigen pot gebruikt in het eten vanavond. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Charly Geplaatst: 3 april 2018 Geplaatst: 3 april 2018 Een heel blaadje! Nou Spitskool, jij hebt geen honger meer vanaaf. (Ja, nee ik weet: het was ‘onderdeel van’, maar dit leest veel leuker )Ach wie t kleine niet eert he! Hier maar weer wat eigen prei door de roerbak. En wat eerste salade achtigheid: Joriekes bloedzuring, eeuwigmoes, mini-blaadjes rucola, en sla en wat zevenblad. Want ja. Dat komt ook weer! wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 Bezig met kippensoep met heel veel groenten voor een zieke vriendin. De ui, rozemarijn, knoflook, laurier en prei uit de tuin. De bouillon van Charly. Elke x als ik het potje opendraai, krijg ik een olfactorische begroeting om U tegen te zeggen! Heerlijk! Ik Vera Greutink toch meer dan ik dacht. De prei heb ik 2 jaar geleden gezaaid. Was natuurlijk veel te veel om uit te zetten, dus in een stukje bleef de prei bij elkaar staan om zo af en toe eens wat te versnipperen over de salade of soep als bieslook. De uitgezette preitjes waren in okt op. Toen een paar weer uitgepoot en voila; het eerste preitje geoogst! De kip, paprika en sugarsnaps uit de winkel. Smaakt er niet minder om. Een goede opkikker ook hier in huis met alle snottebellen. Een goede gele bouillon krijg je trouwens door je ui met schil mee te koken. Zo wordt het dan.
Mw Tralala Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 @Mw Tralala Ik heb precies dezelfde pizza-oven. Goed dat je me helpt herinneren dat het weer tijd is voor pizza uit eigen tuin! On-topic: ik heb een blaadje basilicum uit eigen pot gebruikt in het eten vanavond. Graag gedaan Wat een geweldig ding is die pizza oven zeg. Ik moet er nog een beetje meer handigheid in krijgen maar die eerste fröbelpizza's waren echt fantastisch (behalve dan die ene die in de fik vloog ) On-topic: zo'n blaadje maakt het helemaal af hè
speets Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Een hamschijf uit Jorieke's tuin met de - waarschijnlijk - laatste zelfgeteelde oesterzwammen.Met oerprei en peterselie uet, een blokje diepvriestomatenketchup uet en ook hier een blaadje basilicum (mammoth) uek "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 5 april 2018 Geplaatst: 5 april 2018 Zojuist in een restaurantje crosne met tuinboontjes gekregen..heerlijk! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 De 1e rabarber 'moes' (het is meer een soort soep... zo nat ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Turkse gözleme met een beetje nz spinazie uit de tuin en gewone spinazie en wat snijbiet uit de tuin. Aangevuld met feta met peterselie uit de tuin en... ik had nog 1 andere vulling... denk, denk. O ja! Gekookte aardappels met eigen tr chili en paprikapoeder en peterselie. Was erg goed gelukt al zeg ik het zelf. Van 1 kg heb ik er 18 van kunnen maken. De volgende x maak ik er 20. Had er nu 2 die wel wat fors waren uitgevallen.
Jeanne heijmans Geplaatst: 9 april 2018 Geplaatst: 9 april 2018 Tot nu toe,knip ik alleen heel veel bieslook uit de tuin, voor alles en nog wat.in sla,rauwe witlofsalde,eiersalade, voor filet American die ik hier ook zelf maak,want kennen ze hier niet, en een beetje geknipt voor de bovenlaag,is lekker op toast en stokbrood.
Patrijs Geplaatst: 11 april 2018 Geplaatst: 11 april 2018 Voor morgen kievitsbonen in de week gezet.Samen met mais uit de vriezer, bieslook, stengel ui, en een chilipeper gaat dat morgen in de chili. De moestuin van Patrijs
Anna3 Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Soepje van de laatste wortels (vers uit de tuin) en courgette (vriezer) en desemboekweithalfvolkorenpannenkoeken met kaas, champignons en blaadjes andijvie (uit de kas)
pippi Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 De eerste Turkse spinazie door de Thaise mieschotel gegooid, en de eerste gewone spinazie van dit jaar plus de eerste twee radijsjes vanmiddag vers en rauw op geroosterde boterhammen met pompoenhummus. Ik lust eigenlijk geen radijsjes, want ze smaken naar zweetsokken, maar ik moet zeggen dat deze niet vies waren. Nog wel zo'n vage zweem van zweetsokken, maar ook wel fris en lichtpittig. Misschien moet ik gewoon leren om ze lekker te vinden. (Ik vond hummus in het begin ook smerig, en nu vreet ik me gek aan dat spul. )
appelvrouw Geplaatst: 14 april 2018 Geplaatst: 14 april 2018 Pompoensoep! De laatste Tonda is zojuist aangesneden, hij was nog helemaal ok..er rest nog een stoere butternut, een delicata en een valencianootje... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Inez Geplaatst: 15 april 2018 Geplaatst: 15 april 2018 Ruim 500ml kokoswater en flink wat vruchtvlees voor het ontbijt! Dat vult erg goed! De noten komen van onze eigen bomen in de tuin! Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Spitskool Geplaatst: 15 april 2018 Geplaatst: 15 april 2018 Vietnamese koriander en wat moerasanemoon (uit eigen vensterbank) met een klein beetje Kaukasische spinazie (uit eigen tuin) , door de rijstevelloempia's met allerhande groente (uit de winkel). Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mw Tralala Geplaatst: 16 april 2018 Geplaatst: 16 april 2018 Gister bruschette met pesto van gemengd "onkruid" plus wat blaadjes en kruiden uit de tuin en geroerbakte snijbiet met gemarineerde tuinbonen en ansjovis.Vanavond gooi ik dezelfde pesto door de tagliatelle.Oh, en de raapstelen zijn oogstbaar! Dus dat wordt morgen stamppot raapstelen. Nomnomnom
Spitskool Geplaatst: 16 april 2018 Geplaatst: 16 april 2018 Nu op tafel voor lunch, Cong You Bing (lente-ui pannenkoekjes). Gemaakt met boekweitmeel, sesamolie en uit de tuin: pijplook, Chinese bieslook en Kaapse knoffel. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Aanbevolen berichten