Tanja65 Geplaatst: 20 september 2018 Auteur Geplaatst: 20 september 2018 Ja, die ander zaden had ik ook. Minimaal tot dit jaar of evt. volgend jaar, ik heb daar een lief mixje van genaakt Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Nasuada Geplaatst: 21 september 2018 Geplaatst: 21 september 2018 Hoeveel compost hebben ww nodig? Emmer, of halve of halve cementkuip?Ik heb ook nog pure oude koemest van april 2017 die plakt ook nog lekker.En wanneer gaan we deze uitgooien ? Geijk of in het voorjaar Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Cupcakeje Geplaatst: 21 september 2018 Geplaatst: 21 september 2018 Ik heb nog oude bloemzadrn van die vogel mixen hebben jullie daar ook wat aan ? Quote
Tanja65 Geplaatst: 21 september 2018 Auteur Geplaatst: 21 september 2018 Hoeveel compost hebben ww nodig? Emmer, of halve of halve cementkuip?Ik heb ook nog pure oude koemest van april 2017 die plakt ook nog lekker.En wanneer gaan we deze uitgooien ? Geijk of in het voorjaar Geen idee hieveel precies. Ik denk dat we met een halve tot een volle emmer een flink eind komen? Er komt ook nog potgrond en klei doirheen. Ik weet niet of iedereen happy wordt can koemest En ik zou ze idd laten drogen en in het voorjaar uitgooien. ,aar misschien kan het ook direct al, in de natuur overleeft het zaad de winter immers ook. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Wortel Geplaatst: 22 september 2018 Geplaatst: 22 september 2018 Leuk idee! Ik zal mijn zaaddoos ook eens doorspitten. Quote
Tanja65 Geplaatst: 5 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2018 @cupcakeje: geen idee. Het gaat om zaden waar bijen en insecten enthousiast van worden. Worden ze dat? @wortel: misschien wat zaad dat je anders toch niet meer gebruikt? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Wortel Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 Ga het meenemen, ga er straks ff doorheen Heb in ieder geval akelei en vingerhoedskruid zaad. Quote
Tanja65 Geplaatst: 6 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2018 Top Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
henkg Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 Klei is gespit, staat klaar om mee te nemen.Even getest met 1/2 klei en 1/2 potgrond: na deels drogen geeft dat harde bollen. Die zullen zeker niet voortijdig uit elkaar vallen.Ik denk dat iets minder klei ook wel gaat. Het precieze recept laat ik helemaal aan jullie. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Tanja65 Geplaatst: 6 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2018 Top! Beetje compost er nog bij en dan groeit het straks als kool! Ik denk dan compost en potgrond mixen en die mix 1 op 1 met de klei? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Nasuada Geplaatst: 6 oktober 2018 Geplaatst: 6 oktober 2018 Er staat al een halve cementkuip met mijn aller eerste compost van een jaar oud met koeienmest van 2 jaar oud.Ik heb er weinig verstand van en wil er graag iemand mer verstand van compost naar laten kijken om te kijken of er nog wat verbeterd kab worden of dat het superrrrr compost is.... en dat hoop uk natuurlijk Quote https://www.deblijehoeve.nl/
henkg Geplaatst: 11 oktober 2018 Geplaatst: 11 oktober 2018 Mysterieus gat in mijn tuin? Nee. Hier heb ik wat Zeeuwsche zeeklei (Zeeuwklei?) gespit, als ingrediënt voor de pillendraaiers. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 11 oktober 2018 Geplaatst: 11 oktober 2018 Haha fijn dat ik wat Zeeuwse klei in Kleindorp mag verspreiden... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 11 oktober 2018 Geplaatst: 11 oktober 2018 Erg leuk om te doen, ik heb de klei meegenomen en ga nog meeeeeeer maken.Ik hoop dat we volgend jaar veel leuke fotos kunnen posten van de uitkomst. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Tanja65 Geplaatst: 12 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2018 Ik had ze buiten neergelegd om te drogen - supernat van de regen Vanmiddag en morgen herkansing - het wordt lekker warm! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Flup Geplaatst: 12 oktober 2018 Geplaatst: 12 oktober 2018 Wat een leuk idee! Dat wil ik in mijn dorp ook wel proberen. Daar merk ik dat de ambrosia flink aan het woekeren is rond de weilanden (en erin). Of ik op de moestuinforumdag kan komen, weet ik niet, maar mijn vraag is; kan goudsbloem wel wat groeien als ik zo her en der wat zaadbommetjes verspreid? Of maakt dat geen kans tegen ambrosia? Quote
Tanja65 Geplaatst: 13 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2018 Flup ik heb geen idee, maar je kunt het gewoon proberen toch? Ik zou gaan voor een mix van zaden, wat meer kans dat het aanslaat. Succes! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Nasuada Geplaatst: 18 oktober 2018 Geplaatst: 18 oktober 2018 mijn bommen beginnen uit te lopen Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Tanja65 Geplaatst: 19 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2018 Huh? Heb je ze water gegeven? Of al gezaaid...Hier zijjn ze ondertussen droog. Leuk klein pakje voor onder de kerstboom. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Nasuada Geplaatst: 19 oktober 2018 Geplaatst: 19 oktober 2018 nee geen water gegeven, zal morgen foto plaatsen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Nasuada Geplaatst: 20 oktober 2018 Geplaatst: 20 oktober 2018 Taraaaaaa mijn bommen.....Vandaag de slootkant met de bosmaaier kortgewiekt en de guerrillabommenwerpster uitgehangen.4 trays bommen geworpen.De 2 bommetjes van henk waren niet ontkiemt.Meer klei?, minder vocht? Of geen zaadjes erin? Hihi.Ik heb nog van alles dus nieuwe bommetjes voor het voorjaar. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 HAHAHA nou ja zeg ik lig in een deuk van jouw eigenwijze bommen die niet tot het voorjaar willen wachten. Enne het lijkt wel overal hetzelfde plantje dat daar spruit? Het zal toch wel aan een vochtige en warme omgeving liggen denk ik Nas. Enne we weten nu iig dat er flinke kiemkracht in de zaden zit. Mijn bommen zijn kurkjedroog geworden(overdag voor de deur in de zon, snachts in de garage). Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 De twee bommetjes van Henk?Dat was een testje, om even de verhoudingen uit te proberen. 50% klei / 50% potgrond. Verder niets, ook geen zaden. Op de onkruidzaden in de klei na. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 21 oktober 2018 Geplaatst: 21 oktober 2018 Oeps, dus die ballen van Henk waren zaadloos? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.