henkg Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 In dit onderwerp dus.Ga je gang ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Tanja65 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Van de zaadjestafel heb ik Rammenas meegenomen. Wil de gulle gever mij misschien vertellen of dit zomer- of winterrammenas betreft? Tnx! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Wat zijn de zwarte kraaltjes/pitjes? in het boterhammen zakje plusminus 5mm Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Ik heb verschillende soorten zwarte bonen zien liggen maar die zal je niet bedoelen.En ik heb een zakje met wat ik denk dat cana zaden zijn zien liggen. Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Lijkt wel op canna. Maar zonder naam erop blijft het 50% kans Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Spitskool Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Ik had wat zwarte sojabonen neergelegd. Bedoel je die Kruidenvrouwtje? Ik had ze alleen wel duidelijk gelabeld. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Nee, wel die maat alleen rond en hard net steentjes Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Tanja65 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Heb vanmiddag wat muismeloentjes meegenomen met de bedoeling er zaad van te oogsten, maar realiseerde me pas later dat het een komkommer/courgette/pomoen-achtige is, en daarmee risicovol voor giftige kruisbestuiving. Kan diegene die deze meloentjes mee had me vertellen of er in de omgeving kalabassen of sierpompoenen staan, of dat ik het zaad veilig kan gebruiken? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Ik heb er met muizenmeloentjes nog nooit last van gehad.Maar er staan wel andere dingen in de buurt.Het is als ik het goed heb een komkommer Quote
Tanja65 Geplaatst: 7 oktober 2018 Geplaatst: 7 oktober 2018 Komkommer is niet erg. Sierkalabas wel. Ik gok het er op , dank je. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 oktober 2018 Geplaatst: 8 oktober 2018 Weknow dat was toch paw paw die we hebben geproefd of niet? Quote
Goldfish Geplaatst: 8 oktober 2018 Geplaatst: 8 oktober 2018 Asimina Triloba, Paw Paw of "officieel" in het Nederlands: Roomappel ! Dat waren die lekkere dingen van Weknow en mij. Ben niemand tegengekomen die het vies vond! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 januari 2019 Geplaatst: 8 januari 2019 Ik had diverse kleine pompoenen meegebracht naar de MTFD hebben jullie ze al gegeten en wat vond je ervan? De groene eikel pompoen die ik van Appelvrouw heb gekregen was heel mooi oranje geworden. Quote
Tanja65 Geplaatst: 17 februari 2019 Geplaatst: 17 februari 2019 lieve @Claudi en @Spitskool , het lijkt er op dat ik vorig jaar tomatenzaadjes onderling heb verwisseld. Het kan zijn dat uit je zaadjes dus geen kruisbestomaatjes komen, maar tomaat mille fleurs (ook klein en lekker). Als dat zo is, excuus. Het is hier dit jaar voor mij ook een verrassing wat waar uit komt dus ik kan ook nu (lente 2019J niet alsnog de goede meenemen, wellicht in de herfst. Nogmaals excuus! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
henkg Geplaatst: 4 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2019 Over mijn plant-uitjes, gegeven aan: appelvrouw, ciska, angela, charly, hoe is dat afgelopen?(Dat waren geen echte plant-uitjes, maar heel klein gebleven zaai-uien, geraapt van het veld) Zelf ben ik er niet aan toegekomen, ze zitten nog steeds in hun netje, nu helemaal uitgedroogd.Van Charly las ik onlangs dat ze het goed deden, misschien iets meer doorschieters (hoeveel doorgeschoten?) Mijn vraag: Hoe deden ze het? Hoeveel procent doorgeschoten? Hoe bewaard vanaf okt 2018? (kamertemp / koud).Omdat: het is voor mij een kleine moeite om binnenkort, bij het rapen van mooie uien, ook wat kilo's van die hele kleintjes mee te nemen. Ik hoor graag van jullie ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
angela († maart 2025) Geplaatst: 4 augustus 2019 Geplaatst: 4 augustus 2019 Ik zeg eerlijk ik heb een gedeelte opgegeten Waren sterk van smaakverder hebben ze bij mij niet veel gedaan maar komt eerder door mij dan door de ui denk ik want ze stonden helemaal tussen het gras Ik had door drukte op het werk gewoon geen tijd en puf voor de tuin en onkruid groeit gewoon door.Maar ik wil het best nog een keer proberen. Quote
Charly Geplaatst: 4 augustus 2019 Geplaatst: 4 augustus 2019 Hier idd wel tevredenheid. Ik zal later even een foto maken van de Henk uien tov de andere. Je ziet echt geen verschil (ach dan heeft die foto ook weinig zin eigenlijk )Maar net even zorgvuldig gekeken en inderdaad procentueel meer bloemen in Henks uien. Alle uien hebben vrij droog gestaan. Dus ik had ook bij die van Vd Wal last van doorschieten. Uien Henk: 4 op 10Uien vd wal: 2 op 10 De pootuitjes van Henk hebben in een donkere kast in een niet gestookte kamer gelegen. Zal rond de 15 graden geweest zijn, merendeel van de tijd. Is ook de kamer waar de condensdroger staat. Dus sommige dagen is het er zeker wel warmer geweest. Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2019 Geplaatst: 14 augustus 2019 Bij mij alles doorgeschoten. Ook veel andere uien en heel veel prei in de bloei..lastig jaar. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 18 augustus 2019 Geplaatst: 18 augustus 2019 Hier door omstandigheden er niet aan toegekomen om ze te zetten...ik wil het nog wel eens proberen, maar dan denk ik voor over 2 seizoenen... Had ze gewoon bewaard bij kamertemperatuur en later in maart zijn ze mee naar de tuin gegaan waar en verder droog en luchtig hebben gelegen. Kon ze dus vrij goed bewaren zo....wel wat uitvallers maar niet alles. Quote
Charly Geplaatst: 21 augustus 2019 Geplaatst: 21 augustus 2019 De gekregen zaailing van een grote boomtomaat van @goldfish heeft het naar zijn zin in de kas. Ik ga hem van de week maar weer es verpotten. Het blad is echt prachtig. En heel groot!Dank nog hoor! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 21 september 2019 Geplaatst: 21 september 2019 Ik weet niet meer wanneer we deze waterlelie van Wortel kregen. Maar hij bloeide een klein maandje geleden! Geen beste foto... maar voor het idee: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Goldfish Geplaatst: 26 september 2019 Geplaatst: 26 september 2019 Goed om te zien dat de Tamarillo goed aanslaat, Charly. Volgend jaar zal je vruchten hebben verwacht ik, Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.