Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2019

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteren tomatensoep gemaakt van onze vers geoogste tomaten en basilicum

Geplaatst:

IMG2019090114264244011111567354469.jpg

Koolsmoothie, courgettesoep en broodjes uit de oven met eigen tomaatjes in knoflookolie als lunch.

Geplaatst:

Tomaten uiensoep, met kruidenbrood met kaas.

Helemaal uet, behalve de boter, olie en kaas.

IMG171454151567432940.JPG

aangepast door Gast

Geplaatst:

Rode kool met appel en gebakken uitjes! Yum!

Geplaatst:

Sjonge wat een lekkere dingen komen hier weer voorbij.

Die foto van menemen (neem ik aan) zag er super uit, Mellie. Lekker soppen met brood en wat chiliflakes erover. Mmmmm!

Maar wat Sand&Oak op tafel zette mag er ook zijn (al laat ik de kool-smoothie even aan me voorbij gaan. Zo dapper ben ik niet )

En Rode kool al, Jootje? Die van mij zijn nog lang niet zover. Wel jammer. Want mijn appeltjes wel. Volgend jaar beter timen!

Hier wordt het vanavond pasta met een komkommersalade erbij. Heel gewoontjes. Maar met eigen spul oh zo lekker!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
  • Auteur

Haha, goed aangenomen Charly! Vraag me af hoe Nederlanders de klemtoon leggen bij ‘menemen’. Omdat het een nl zin was, las ik het ineens zo gek! Ik dacht, welk gerecht heb ik in hemelsnaam gemaakt [emoji14]

Laat de pasta je maar smaken. Zó heerlijk dit seizoen waar alles vers is.

Vandaag een snelle hap. Druk met 3 taarten. Salade du jardin en gevulde groentes. Lekker.

En ik bedenk me -NU- dat ik een pizza nog in de oven heb staan.... sukkel. Dat krijg je als je 3 taarten staat te bakken.

Geplaatst:

Heel simpel maar erg lekker:

Fruit 2 uitjes en 1 of 2 knoflookteentjes, daarna kipfilet erbij (wel of niet gekruid), dan een halve spitskool in reepjes en ongeveer evenveel in gewicht aan julienne gesneden bospeen, paar minuutjes mee bakken, en dan afblussen met 100ml kippenbouillon (1 tabletje oplossen in 100ml water), eventueel wat peper erbij, eventjes kort laten stoven zodat het nog wel beetgaar blijft. Op het laatst wat fijngesneden peterselie erbij.

Uit armoede verzonnen maar o zo lekker! Samen met wat rijst maar het zou ook goed op noedels smaken.

Ik heb er ook weleens een zoete puntpaprika in verwerkt, ook lekker maar ik heb een kindje die vist elke kleur paprika eruit (en de ander de kip maargoed)

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Curry gemaakt van verse tomaten aubergines en courgette. Garam massala uit een potje natuurlijk. Rijst uit de Camarque, wel leuk dat ik Franse rijst kan kopen hier. Komkommerzoetzuur 2018 erbij en gemarineerde tofu lekker knapperig gebakken zie topic Indiase recepten...geschaafde komkommers aangemaakt met suiker, azijn, kurkuma en zwarte peper erbij

En eergisteren of zo uit de oven gestoofde groente, o.a. Gele biet, wortel en aubergine ,en Veldvarken poulet en als bovenlaag charlottes afgedekt met mozzarella en peterselie. Salade van rauwe geraspte biet en komkommers.

Vandaag pasta met Veldvarken gehakt, veel tomaatjes (o.a. Oranje van goeijenbier) en een flinke bos basilicum. En zeker weer komkommersalade ( nog 5 komkommers te gaan)24659244-6DC1-4C28-B492-FCA912D55CA442531567597525.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Zometeen aardappels uit eigen tuin en vers geoogste sperzieboontjes. Lekker biefstukje erbij en je hoort mij niet klagen haha

Geplaatst:
  • Auteur

Kinderen aten verse eitjes voor de lunch.

De eitjes van Stoute Moeder zijn gewild! Ze aten er elk 2.

Zo meteen bietensoep met ui en knof en suppengewürz en knoflookpasta.

Ik had ze eigenlijk willen roosteren met andere groenten, maar een onverklaarbare kaakpijn en onmogelijkheid tot kauwen, heeft me doen besluiten om soep te maken. Ruikt heerlijk.

De ui ligt te drogen buiten en had ik zonder te kijken gepakt. Toen voelde ik een slak, brrrrr. Vies slakkenspoor over de uien. Heb ze nooit bij de ui en knof gezien. Rare glibberaar die slak [emoji848]

Geplaatst:

Sla van de moestuin gehaald,voor mijn slaatje.en mede eieren van de kippen.

Geplaatst:

Gisteren mijn ‘befaamde’ stoofgehakt weer es gemaakt. Zo lekker en veel sneller klaar.

Daarbij hadden we een eigen gebakken broodje en een grote salade.

Vandaag hadden we een ovenmaaltijd: kalkoenpoot op een rooster, en daaronder in een braadslee een mensen van piepertjes, wortel, pompoenstukjes, beetje honing, olie, beetje komijn en zout.

Lekkere groene salade erbij met tomaat en komkommer. Erg okay allemaal!

Voor morgen vooralsnog even inspiratieloos. Maar goed, dat zien we dan wel weer.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

De tweede peche de vigne uit mijn boompje. Heerlijk gewoon. Wel erg laat toch eigenlijk. zo 12 september en nog steeds niet alles rijp. Angela en Jorieke zijn jullie perziken ook voor een deel wit?

Geplaatst:

Er wordt hier een poging gedaan om van de tomaten af te komen:

Linked Image

sardinhas Setúbal

Geplaatst:

Aan de binnenkant..803CD012-C5E8-484B-A933-8F79D403D51668261568404586.jpeg

Ik ken ze van hier eigenlijk meer door en door rood/paars

Geplaatst:

Dat is wel heel wit ja. Ik heb dit jaar geen grote perziken aan mijn bomen hangen, dus kan niet vergelijken.

Wij gaan zo dit eten:

Met o.a. paprika's die ik van Charly kreeg! En zonder courgette, maar met boontjes.

Geplaatst:

oeoeoe ziet er lekkerrr uit. En waar haal jij puff pastry vandaan?

Geplaatst:

O joh, het is gewoon bladerdeeg..

Ik dacht dat het iets heel speciaals was. Ga ik ook maken van de week!,

Geplaatst:
  • Auteur

Voor de lunch met vrienden Pastasalade met green stripes zebra, yellow pear, red pearl, goldene königine tomaten, rucola, ingemaakte olijven, veel knoflookpasta en pepermunt met een snuf oregano, rozemarijn en chilivlokken en een nog kleinere snuf peterselie.

3b475c07cc238f30d920405a63fbe4a6.jpg

Avondeten was tortilla’s met zelfgemaakte dip van eigen tomaat met verse pepers. Had ook nog komkommer uet die de dochter het allerlekkerste vind. Rest was gekocht.

Geplaatst:
  • Auteur

Tijd voor stoofvlees! Want het voelt als herfst, ook al staat de tuindeur nog open. Veel ui en knof met paarse wortel en eind. Laurier en rozemarijn en toen de eigen suppengewürz (kruidenbouillon) en de paddenstoelenbouillon. Ruikt zoooo lekker nu! Toen ook nog een fikse theelepel knoflookpasta erbij gedaan. Dat wordt vast lekker. Vanavond met eigen aardappel en rode kool uit pot.

Ik drink een kopje lindebloesemthee terwijl ik ongeduldig afwacht. Pomtidommmm

Geplaatst:

Snijbiet met sjalot en Vadouvankruiden.

Mmm zo lekker zelfs koud frets ik het zo uit de pan. Het is een recept van Lie die het dit keer al vanmorgen heeft gemaakt en dus trekken de smaken nu lekker door het gerecht.

Erbij eten we gebakken pink fir aardappeltjes en wat St Antoin salade met tonijn.

ik vraag me af of jullie dit wel zo n smakelijke foto vinden.

image35331568986796.jpg

Geplaatst:

Vandaag lekker ouderwetse Hollandse hutspot gemaakt van vers geoogste wortels en uien

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.