Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2019

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Aardbeien geplukt.

Incl bewoners.. 1 slak en 2 pissebedden hadden deze aardbei perfect leeg geknaagd.

Hoewel duidelijke foto's wat bewijst dat de natuur bijzonder inelkaar zit, zou ik die gasten je hernia voorschotelen Mellie!

Dan raak je op een mooie manier de jouwe een keer kwijt

Geplaatst:

@appelvrouw abrikozenhout is heerlijk om op te stoken! Heeft veel weg van wierook. Dat is dan misschien nog een schrale troost?

Niet veel gedaan in de tuin. Wel in de sloot geprobeerd een eend te vangen met een tiewrap om nek en snavel... Hartverscheurend. Bah. Kan hier zó kwaad om worden.

Geplaatst:

Afgelopen dagen druiven en andere klimplanten opgebonden. Het ziet er een stuk beter uit! Maar is nog lang niet goed geboeg. In 3 winkels binddraad uitverkocht. Ik ben kennelijk niet de enige die bezig is

Ben nog in de rustig aan fase... volgende week maar eens voorzichtig knallen in de tuin (hmm, knallen en voorzichtig...?)

Geplaatst:

In de schooltuin bezig geweest met 4 tuincommissieleden. We hadden 5 m3 aan houtsnippers gekregen. Dat moest verdeeld worden. Met kruiwagen in de bakfiets naar school gegaan en samen met wat 8e groepers bezig geweest.

c2aeabb17fae709a527637d7bef9cc39.jpg

Alles is weggewerkt gelukkig!

Ik heb de tuinslang vastgehouden (heel intensief ) en de snippers geharkt. Qua inspanning viel het reuze mee, maar voel me desondanks behoorlijk kazig... flinke rugpijn. Toch te veel gedaan. Ik dacht ook dat ik minstens 4 uur bezig was, maar het bleek pas 9:50 u te zijn

Geplaatst:

Niks niks niks helemaal niks, heb verdorie door het tuinieren een vette spit opgelopen pillen erin en rust houden zegt de toubib...en dan kan Jetje zooo slecht

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Veel beterschap Mellie!!!! Probeer toch maar de rust te nemen die je lichaam nodig heeft!! Ook al is het niet zo makkelijk met een paar kids en een moestuin die je nodig hebben

Geplaatst:

Oei twee lappenmandertjes. Veel beterschap. En vooral sterkte met het RUST houden. (Dat is het allermoeilijkste he! Maar het helpt heus heus) Kleine troost: het wordt toch veel te poepheet om veel te doen volgende week.

Hier enorm gewied in de wilde bloementuin. Die oorspronkelijk niet wild was, maar gewoon te weinig aandacht krijgt van ons. Koekkoeksbloem, vingerhoedskruid, ijzerhard (Tnx nog Angela ) en tal van anders vrolijk spul groeit door elkaar. Zo eens in de zoveel tijd trekken we pispotjes, zevenblad en heermoes en uitgebloeide meuk weg. En dan mag het weer gaan!

In de échte tuin peultjes geplukt. Die gaan als een tiet dit jaar zeg! En wat laatste tuinbonen. Paar tomaatjes ook. Oh en een kilootje vroege piepers. Wat lekker toch als het tuinseizoen zo goed op gang is he.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

M&J beterschap!

hier een beetje gepiukt, groente en ongewenst kruid,

ruggetje beetje beurs na 4000 waaltjes bij dochter (bijna klaar, veel krom slijpwerk...) en 2 kuub compost op het landjevandeboer, vandaag maar even luieren met de camera

Geplaatst:

Dank Allen. Het valt niet mee hier mee te lezen en tegelijkertijd rust te nemen..ik geloof ook niet in rust dat helpt niet. Rob wat zijn Waaltjes?

Geplaatst:

beterschap voor je Jet. Rust is inderdaad het beste (maar zo verdraaide moeilijk).

Mijn vader heeft een halve kliko vol onkruid eruit getrokken (ja het was hard nodig). En na afloop meldde hij dat ik brandnetels in de tuin heb staan (ja, dat weet ik). Dat hadden zijn blote benen ontdekt (oops) Dus toen heb ik m mijn weegbree maar aangeboden. Daar staat t voor, tenslotte.

Mijn peultjes en mijn aardbeien gaan als een tierelier.

(en de kersen beginnen al dik en donkerrood te worden, nog even wachten!!)

Geplaatst:
:cry: Niks niks niks helemaal niks, heb verdorie door het tuinieren een vette spit opgelopen pillen erin en rust houden zegt de toubib...en dan kan Jetje zooo slecht

'k Vermoed dat we allemaal je frustratie voor kunnen stellen: pillen en pijn maar buiten hebben ze dorst! Forceren is niet het toverwoord nu, spit is niet niks. Heel spoedige beterschap toegewenst appelvrouw!

Kan je hulptroepen inzetten voor je moestuin?

Geplaatst:

Dat is gek, ik kreeg juist het advies om bij spit (heb ik ook weleens last van) wel te blijven bewegen, maar wel met mate. Daarnaast hou ik de pijn met een warmtepleister en pijnstilling goed onder controle. Bewegen helpt hier beter dan stilzitten. Maar goed, misschien zijn de inzichten veranderd, heb al in geen jaren meer spit gehad (even afkloppen). Beterschap in ieder geval!

Door de warmte doe ik weinig in de tuin. Wat gieten en aardbeien oogsten, dat is het wel.

Geplaatst:

Flup ik moet ook bewegen maar mag niks in de tuin zolang ik de sterkere pijnstillers heb. maar wel lopen en weer zitten etc.

Niet bukken en tillen e.d.

Nou loop ik als een krant, wel met stok, ik heb het gevoel dat mijn ene been langer is dan de andere plots en de pijnstillers doen nog niet veel Enfin morgen weer beter, er is gelukkig altijd weer een nieuwe morgen

Grork, ja Lie loopt met gieters te sjouwen alsof het niks is, de rest laten we even zitten.

Geplaatst:

Oef dat is niet zo mooi om te lezen beterschap beide.

Vandaag gras gemaaid en onkruid weggehaald. Wat was alles hard gegroeid in dat weekje dat we weg waren. Vooral de broccoli en de courgette. De sla was allemaal doorgeschoten helaas.

Positief verrast in de kas. De eerste aubergine hangt

Daarnaast na de zoveelste ergernis met een goedkope tuinslang vandaag een gardena roll-up slang gehaald. Hij moet nog opgehangen worden maar wauw wat fijn! Gelijk maar alles even water gegeven.

Nu hopen dat m'n vader vaak genoeg water komt geven met die temperaturen volgende week. En afwachten hoe we het over iets meer dan n week weer aantreffen. 17a32675ae7151fcae60cfe9c25afcd9.jpg1b609d6d7b8566c9649d4f8281af4275.jpg

Geplaatst:
Dank Allen. Het valt niet mee hier mee te lezen en tegelijkertijd rust te nemen..ik geloof ook niet in rust dat helpt niet. Rob wat zijn Waaltjes?

bakstenen waalformaat :

b051401561261589.jpg

verder geworsteld met een 12x12 net om de kersenboom, pffff, 1,5 uur

Geplaatst:

Oei. Rust... dat blijft ‘een dingetje’ met alles wat moet idd Fieke! Ik voel met je mee hoor Appelvrouw, veel beterschap ook voor jou.

In de schooltuin water gegeven met mijn kleinste boef. Hij heeft misschien wel een halve kilo frambozen opgegeten de vreetzak. Ik heb een klein beetje meegeholpen. het was erg gezellig.

6a5028bb5e96f63a4e27d85f8b54ef8f.jpg

In mijn eigen tuin water gegeven tot een uurtje geleden. De buitenkeuken schoongemaakt. Overal lag kippenpoep. Altijd leuk.. Tomaten gedieft. De dieven geplant en aan een vriendin gegeven.

Geplaatst:

Vanmorgen vroeg naar de moestuin gegaan om nog maar een bedje te spitten. Ik ben nu 3 weken met de moestuin onderweg, maar heb nog 4 bedjes te gaan van de moestuin.

Wel een aanrader, om rond half 7 te beginnen. Lekker koel nog tot een uur of acht. Daarna is het weer wachten tot de temperaturen een beetje dalen.

Geplaatst:

Deze morgen border naast woning gewied en houtsnippers aangebracht, schaduwkant maar toch goed gezweet.

Deze avond aardbeien geoogst, teller staat ondertsn op een totaal van 25.4 kg, ben nu al echt tevreden, hangen er nog veel aan maar gaat vlug bij dit weer

eerste deftige hoeveelheid, 1.7 kg kruisbessen geoogst, verschillende soorten van zoetzuur tot zuur, mmm, totaal staat op 2.2 kg

eerste deftige oogst blauwe bessen, 4.9 kg binnen gehaald, bessen zijn merkbaar groter dan vorig jaar, reden? Totaal nu op 5.5 kg

courgettes, allemaal +/- 10 à 15 cm gesneden, morgen slaatje mee maken

Geplaatst:

Wat een oogst zoveel aardbeien Tom. Mellie, merci voor je wens .

Lie heeft heel veel water gegeven, zelfs de pompoenen op de lasagna beginnen slap te hangen bij 34 graden. En morgen erger nog geloof ik Veel water geven dus voor Lie en ikzelf in de kas aan de tomaten. Die groeien meer dan goed, sommigen zijn al bij het bovendraadje, de vruchtzetting is tot nu toe goed. 3 bloemkolen geoogst en de laatste asperges. De vadereend bij zijn vrouw en kroost terug gezet over enkele dagen mogen ze vrij de tuin in.

Geplaatst:

Ja flinke oogst, is wel van 60 planten hoor.

Al beter Jetje?

Weet héél goed hoe pijnlijk zoiets kan zijn. Mja, is eerste en laatste dat ze zeggen, rust nemen... wie heeft daar in deze periode nu tijd voor ...

Mellie jij al beter?

Eend met Tie wrap rond snavel en nek? Verdorie, zouden ze de daders ook eens moeten ombinden dan zouden ze volgende keer 2 keer nadenken.

Eend uiteindelijk kunnen bevrijden?

Geplaatst:

Nee helaas is de rug niet van plan weer gewoon te doen. Gelukkig kunnen we toch niks doen met de hitte en heb ik hulp met plukken en gieten.

Dat deden we dus vanavond, gieten, ik met de slang in de kas de flessen bij de tomaten ( temperatuur in de kas om 8 uur 39 graden) en Lie bij de selders, sla en jonge bietjes. De laatste peultjes en doperwten geoogst. De jonge eendjes voor het eerst losgelaten niet gemakkelijk want de tuin is een woestenij en ze verdwijnen overal tussen manshoog onkruid. Gelukkig hebben we ze terug gevonden en in hun hok kunnen krijgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...