Geplaatst: 25 februari 20196 j Afgelopen vrijdag gezaaid: * paprika Sweet banana* peper Large red cherry* balkontomaat Maja* stamtomaat Clementine* stamtomaat Calabash purple* stamtomaat Mini yellow plum* struiktomaat Super roma vf Good things come in small packages
Geplaatst: 25 februari 20196 j Ik had oud zaad gezaaid o.a. spinazie en peulen, vandaag het meeste weggegooid.Er kiemde niets.Ik was nieuwsgierig of het nog kiemkrachtig zou zijn. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 26 februari 20196 j Doperwten kleine rheinländerin van de Lidl. Heb ook de aloe Vera gestekt voor mtfd.Edit: en tomatenzaad regelrecht uit de plant in een zaaibakje gedaan. Die petite sweet vond ik zó lekker! 26 februari 20196 j aangepast door Gast
Geplaatst: 26 februari 20196 j Drie Jiaogulan planten in vieren gedeeld en nu heb ik er dus twaalf We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 februari 20196 j Dan kan je een onsterfelijk wok gerecht maken. Hier zijn de tweede lichting tuinbonen gelegd. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 27 februari 20196 j Vandaag de laatst Chinese koolplantjes opgeruimd en dus ruimte in de platte bak. Ik heb er twee soorten peentjes gezaaid ( oud zaad THT 2017) en platte selder ook oud zaad. Op de volle grond de koolplantjes uitgezet. Ze gingen (te) hard onder glas. Ik heb ze wel onder cloches gezet. Het is tenslotte winter. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 1 maart 20196 j Stuttgarter Riesen 10- 24 geplant, een netje van de LIDL. Ik had het goed onthouden inderdaad kleiner plantgoed 10 mm en ik denk zelfs minder. Dus niet te vergelijken met plantgoed van de bekende zaadhuizen. Klein prijsje- kleine plantuitjes. De eerste van de al geplante uitjes beginnen uit te lopen. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 2 maart 20196 j Gezaaid: radijs, bosui en snijmoes. Alles oud zaad. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 3 maart 20196 j Alle het oude blad weggeknipt van de stokrozen en ook de Epimedium al het blad weg. Voor de Epimedium om straks de bloei goed te kunnen zien en de stokrozen omdat de planten zo zijn aangetast met een soort schimmel.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 maart 20196 j De tuinbonen de grond in gedaan ( de leidse hangers)Poot ui gepoot en de aardappels voor het raam gezet.DonaldsDe compost hoop over gepakt en nieuwe taart gemaakt in een lege bak. Laag paardemest laag stro x5.Ooh ja en wel heel vroeg maar ik heb 3 soorten mix dahilas in de gemeste aarde buiten gepoot. ( ja i knowaan de vroege kant. Ik wilde ze gaan stekken maar ging zo lekker toen heb ik me bedacht en gelijk de grond in gedaan. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 4 maart 20196 j Nas.....je bent niet de enige die dat heeft overwogen hoor.....ik heb er ook aan zitten te denken om ze nu al in de grond te stoppen, maar toch maar niet gedaan. Weer was vorige week wel heeeeeel verleidelijk om aan toe te geven....maar verwacht toch nog wel wat vorst hiero.....zijn pas maart he?
Geplaatst: 4 maart 20196 j Nieuw Zeelandse Spinazie laten weken, zaden gaan vanavond/morgen de grond in (voorzaaien).
Geplaatst: 4 maart 20196 j Een netje Snowball geplant. Een rij radijs gezaaid, THT 2018 Een rij diverse koolplantjes gezaaid, oud zaad. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 4 maart 20196 j Vandaag, doperwten en spinazie allebei multisowing..kon mij door het trieste natte weer niet meer inhouden...
Geplaatst: 6 maart 20196 j thai: gember, galangal. kurkuma, basilicumhollands: tuinboon, peul, sla 11 maart 20196 j aangepast door Gast
Geplaatst: 6 maart 20196 j Sugar snapsBosuiMesclunStamppeulKropsla (Suzan) Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Geplaatst: 6 maart 20196 j Zondag 1 maart ananaskers kleine variant en pepino meloenpeer gezaaid in potjes welke boven de radiator staan.
Geplaatst: 7 maart 20196 j Vandaag 100 pootaardappeltjes Anais gepoot. De eerste lichting Heraut uitgeplant bij het gaas, net als de eerste lichting dophertjes. Winterprei gezaaid in een bak. Ook suikererwtjes gelegd om voor te trekken. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 8 maart 20196 j vandaag bestelling met aardbeiplanten binnen, dus die grotendeels geplant, moet zo alleen nog even naar de action voor wat extra balkonbakken zodat ik de laatste 3 ook kan planten. verder is het nu vooral nog wachten, ik heb al aardig wat buiten groeien, sommige zoals de erwten en tuinbonen zijn al wat groter, aardbeiplanten uit de stekjes van vorig jaar beginnen al lekker aan te slaan, ook een deel wat nog erg kleine zaailingetjes zijn(radijs, boomspinazie, bosaardbeien), en ik zie de 1e puntjes van de tuinbonen die ik direct gezaaid heb ipv binnen voor te kweken. en dingen die nog niet bovenkomen(uien, veldsla, borage).blauwe bes gister verpot en die had schrikbarend weinig wortels, hoewel 'ie er bovengronds wel redelijk uitziet en alweer begint z'n knoppen uit te vouwen, dus hopen dat die het vol houdt. kruisbes loopt nog niet uit, hoop dat die er ondergronds beter voor staat. en de eerste paar stekjes meerjarige boerenkool(uit schotland gekregen, 2 soorten, taunton deane en variegated daubenton) hebben wortels, 1tje (1 van de variegated daubentons) daarvan is gister ook naar buiten verhuisd. en binnen staan de vensterbanken weer bomvol, heb er al een 'tafel' van 2 stoelen, paar emmers en een plank erover gemaakt om meer kwijt te kunnen. vooral pepers en wat paprikas, ook nog paar wietplantjes voor een veredelingsprojectje, wat aardbeien uit zaad(ruby ann f1) en bosaardbeien, en voor de rest nog wat diversen. dus moet me nu maar even inhouden met zaaien en nieuwe potten vullen met aarde, moet ook nog wat ruimte overblijven voor de planten die pas in mei naar buiten kunnen. reade krobbe bonen binnen beginnen ook eindelijk boven de grond te komen, is te vroeg voor buiten maar ik wil voor het bonenseizoen begint graag nog een kruising maken tussen de reade krobbe en blauhilde. reade krobbe is een leuk boontje, vooral omdat 'ie uit de streek komt war ik opgegroeid ben, maar ik vind het jammer dat het een struikboon is, klimmers heb ik veel meer aan op m'n balkon. dus ik hoop dat ik uit een kruising met blauhilde een klimmende variant kan krijgen die verder nog wel op de reade krobbe lijkt(eventueel zouden paarse peulen ook nog wel leuk zijn, maar gaat me vooral om het klimmen, en dat 'ie zowel als groene boon en als droogboon te eten is. en ik hoop dat 'ie het mooie gespikkelde uiterlijk va de boontjes van de reade krobbe krijgt).
Geplaatst: 9 maart 20196 j Gezaaid: Mei raapjes Andijvie breedblad Geplant: Tuinboon Monika De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 10 maart 20196 j Vandaag een derde ronde tuinboontjes gelegd. De eerste is gelijk opgegeten door muizen, bij de tweede waren er een paar verrot. Dus iets te vochtig, maar het overgrote deel was wel opgekomen. Nu dus iets minder vochtig houden. Daarnaast ook opnieuw meerdere soorten sla en rucola gezaaid. Ik weet niet waarom van de eerste ronde niets is gekiemd, maar wellicht ook te nat, of ook muizen. Nu ook minder vochtig. Ook snijselderij en broccoli gezaaid, evenals suger pods gelegd. Alles nu afgedekt met stukjes polycarbonaatplaat die ik over heb gehouden van mijn vorige kasje dat kapot was gewaaid. Zorgt er in ieder geval voor dat de muizen er niet meer bij kunnen.
Geplaatst: 12 maart 20196 j Ja muizen he..ik moet toch eens kijken waarom het zo lang duurt voordat mijn tuinbonen opkomen. Verschillende kruiden en bloemenplanten in een nieuw perk gezet en en passant stekken gemaakt van sommige opgegraven planten.Binnen een flinke lading knolselderij verspeend..het waren nog maar ieniemienies dus ik hoop dat dat goed gaat. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.