Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2019

Featured Replies

Geplaatst:
Donderdag, 55 mm regen gehad! VIJF EN VIJFTIG!!

Geplaatst:
  • Auteur

@Grork,

We hadden de hele dag een soort van miezer, en 's nachts wat meer. Hebben nu 11 mm in 24 uur. En als het goed is gaat het zo weer regenen. Wij kunnen nog steeds niet echt geloven dat er zomaar water uit de lucht valt weer hoor. Moeten eigenlijk wat buitenklussen doen omdat ons oude schuurtje binnenkort gesloopt wordt, maar vinden het helemaal niet erg als dat niet lukt door harde regen. Laat maar komen.

(nou krijgen wij dus ook echt bij lange na geen 55 mm in korte tijd te verduren, dan kan ik me voorstellen dat je het wel een beetje erg zat bent ja)

Geplaatst:
  • Auteur

Gisteren weer de hele ochtend miezer met af en toe een hardere bui, het leverde slechts zo'n 3 mm op in de meter. Afgelopen nacht viel daar nog wat bij, dus een kleine 5 in de afgelopen 24 uur. Maar goed, het telt zo ondertussen al aardig op. Voor ons doen...

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Meerdere keren wakker geworden afgelopen nacht, van regen en onweer. Ook de gasten in de pipowagen en in een camper hebben onrustig geslapen. Maar we kunnen alle regen nog gebruiken dus ik viel elke keer weer tevreden in slaap

Wel jammer dat er vanmorgen maar 5 mm water in de regenmeter zat. Ik had echt gedacht dat het meer zou zijn.

Geplaatst:

hier hetzelfde.....

je zou denken dat er echt flink wat was gevallen

maar alle beetjes helpen

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Wij hebben 10mm gehad en flink veel onweer. Onrustige nacht, maar het doet de tuin duidelijk goed

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Jammer Jorieke. Wij hadden wel een fikse bui vanmorgen, niet dat het nog zal helpen voor de dode pompoentjes en en enkele zaken op de lasagna. Maar het is vooral koud ( nou dat weer) 12 graden of zoiets, ik had wat gefietst maar kom met koude handjes thuis

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heb al een paar nachten nachtvorst. Niet handig, want mijn bonen hangen nog (voor de zaadwinning) buiten, mijn pompoenplanten kunnen er ook al niet tegen en mijn vijgenstekjes zijn ook nog vrij kwetsbaar. Dus alle pompoenen noodgedwongen geoogst, de vijgenstekjes binnengezet en duimen dat de bonen nog goed kunnen groeien en indrogen aan de planten.

Geplaatst:

Goede reminder voor mijn vijgenstek Flup waarvoor dank. Morgen binnen zetten.

Echte nachtvorst hebben wij geloof ik niet gehad, wel nachttemperatuur van 2 a 3 graden. Zo langzamerhand moeten er inderdaad wat zaken naar de kas en wat kamerplanten weer naar binnen.

Het regent hier trouwen, wel fijn het is zooo droog hier, mijn beek geeft alleen nog maar modder en ik moest nog steeds biet en snijbiet gieten anders hingen de planten zo weer op half zeven

Geplaatst:

Vandaag weer zon dag dat het compleet verkeerd voorspeld was hier. Vanaf uurtje of 4 zonnig en ruim 22 graden!

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, gewoon warm ja. En weinig regen hier. Gisteren een kleine 4. En vandaag nog niets. Lijkt er ook niet op dat we veel gaan krijgen nog vandaag...

23,5 mm pas in september bij ons. En dat in allemaal kleine miezer-buitjes, waar de bomen niets aan hebben.

Geplaatst:

Zondag avond kans op storm aan de kust:

windpluim-Den-Helder-26-9-201955321569517837.png

Geplaatst:

Gelukkig. Ik hoop dat het doorregent zoals hier, 10 mm nu en gisteren iets van 5.

Geplaatst:

pff, 20 mm, zakken weg in de modder hier,

zullen we een leidinkje naar het oosten leggen?

Geplaatst:
  • Auteur

Ja graag! Hier was het namelijk weer de hele nacht droog.

We zitten nu al wel aan de 40 mm deze maand, maar verdeeld over vele kleine buitjes die naar mijn idee de boom-, en struikwortels niet genoeg bereiken. Net genoeg voor de moestuin wel, en het onkruid in de varkensvelden. Dus wat dat betreft mogen we niet klagen hoor. En jullie modder en smeerbende vragen we ook niet zeker niet bij de varkens.

Ik kan me voorstellen dat jullie het water alweer zat zijn...

Geplaatst:

Ik zou denken dat je, als je ergens modder wilt, het bij de varkens wilt

Het heeft hier alles bij elkaar genoeg geregend om beloofde frambozen struiken uit te gaan scheppen..de eerste 15/20 cm is nat. Het is wel koud inenen, bah nou dat weer

Geplaatst:

Ik heb geen regenmeter (moet ik toch eens kopen) maar in de emmer stond zeker 8 cm water. Dat is ook niet raar want het regent non-stop vanaf vrijdag.

Ik mis nu wel mijn dagje moestuinen maar de planten en bomen hadden het nodig.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.