Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2019

Featured Replies

Geplaatst:

Er zijn blijkbaar not altijd mensen die in die oplichterij van Buienradar geloven...

Geplaatst:

Het nationaal hitteplan is nu actief, wellicht de hele aankomende week.

Niet inspannen, niet sporten ...

Maar juist met dit weer dient er serieus en langdurig gesport te worden. De gewichten staan klaar:

2019062315225844931561352757.jpg

Geplaatst:

....maar wij hebben een dompelpomp

Geplaatst:

Ik voel me gezegend met een wat koelere dag vandaag, hier in het noorden tenminste, even wat minder hitte.

De stank viel me wel extra op, toen het zo heet was. Een boer die gier rijdt. Het feit dat hier geen riolering is en het afvalwater hier ongefilterd op de vaart wordt geloosd - daar roei ik dus doorheen. De groene bakken die worden geleegd en na het kiepen altijd blijven openstaan - loop je altijd langs op een postronde. Lekker fris dagje had ik gisteren!

En behoorlijk wat post te bezorgen omdat hier glasvezel komt en ik geloof dat het dan vooral post is van potentiële aanbieders, maar het interesseert me allemaal niet zo: liever had ik riolering gehad inplaats van glasvezelkabel.

Geplaatst:
  • Auteur

Oef, het werd hier in het Oosten nog aardig warm vandaag, al was het vanmorgen goed te doen. Gisteren was echt TE heet, tot veel te laat ook nog...

Morgen en overmorgen even beter, en dus een boel klussen inhalen die we de rest van de week niet konden doen.

Geplaatst:

Kan je al koel in de kelder verblijven Jorieke? Hier is het ook erg heet. 39 vanmiddag in mijn tuin.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, Joep zit 's middags te werken in de kelder. 2 schraagjes met een plaat hout er op, de netwerkkabel vanuit huis naar de kelder, en hij kan werken. Ik verveel me daar een beetje denk ik, dus ik zit binnen omdat ik ook af en toe even wat in de keuken of de woonkamer wil doen. Beetje in beweging blijven zeg maar.

Jullie kelder is vast een lekkere plek om te zitten/werken!

Geplaatst:

Nou en of..de benedenkeuken dan. ( we hebben ook een echte kelder aan de voorkant van het huis.) koffie drinken met de buren die komen afkoelen, daar is het een aangename 19 graden

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Neerslag 2019, juni:

201906neerslag44161561959561.png

De neerslag in juni was niet helemaal eerlijk over het land verdeeld.

De Bilt: 121 mm (langjarig gemiddelde in juni: 66 mm)

Achterhoek: slechts ongeveer 30 mm.

Verwachting De Bilt, cumulatief over de komende twee weken: 16,1 mm:

201907neerslagverw42101561960388.png

Geplaatst:

Het is geen gok, ik weet het vrijwel zeker : het water gaat een stuk duurder worden.

Vandaag was er het nieuwsbericht dat er per komend jaar geen leidingwater gebruikt mag worden voor de tuinen. Althans, dat wil Den Haag gaan opleggen.

Er is zoet water voldoende maar er moet bij een hogere vraag naar water meer water opgepompt worden. En dat is het probleem volgens Vitens, het waterleidingbedrijf in dit bericht.

Zo'n bericht staat haaks op 'voortuinen onttegelen en groen erin' maar óók dat er 30 jaar geleden al sterk geopperd werd toiletten met regenwater te laten doorspoelen. Het is er geheel niet van gekomen.

Alles draait om geld in dit land. Ik vermoed dan ook dat we geld voor de taak van het waterleidingbedrijf van oppompen bij een hogere watervraag extra op tafel zullen moeten gaan leggen, de voorbode is immers al gepubliceerd.

Nederland -Deltaland doet er alles aan zoetwater zo snel mogelijk af te voeren....

Snap jij het nog?

aangepast door Gast

Geplaatst:

Uhohh

Het moet niet gekker worden, vorst aan de grond afgelopen nacht, vorige week overdag 39c in de tuin!

86EB384E-2770-4DA0-A6B8-19DE5A6C294184311562215306.png

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Nou zeg!

Na weken, en ook vandaag weer een zonovergoten dag voel ik een paar spetjes (veel meer zal het hier niet gaan worden).

Ik hoorde ook een mauw: Arie kwam binnen, helemaal verbaasd: "wat is dit".

Geplaatst:

Hier wel weer een beetje mazzel. 4 mm. Het is geen enorme sloot, maar we zijn er wat blij mee!

Dat het net op een dag was waarop we buiten gingen bbq’en met iemand die hyper-allergisch is voor de hond en dus niet binnen kan komen bij ons, was een kleine tol om te betalen.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Toch fjes blij dat ik aan de kust woon.

Sterkte allemaal

Geplaatst:

Die vorst gaat hier ook niet gebeuren, maar onze gemiddelde temperatuur is wel aan de lage kant; een graadje of 14 ten opzichte van 16 normaal.

De kolen groeien super, maar tomaten, pompoenen, komkommers en noem maar op... nee hoor, die willen het warmer dan het hier in het westen van de provincie Friesland nu is.

Geplaatst:
Een heel klein kort miezerregentje kwam voorbij.

Ja, ja, het is alweer weg. Kort is echt kort, kwartiertje misschien?

Bij mij begon de regen/miezer rond een uur of 12:00 vandaag.

Sindsdien is het niet meer droog geworden

In elkgeval te weinig om het stof van de bladen te spoelen

Misschien houden al die paraplu's boven jouw plantjes de regen wel tegen

Geplaatst:

Hier een dikke 6 mm al. Grootste regen lijkt voorbij. Maar ik ben er heus heel blij mee. Al had ik vandaag bedacht naar Leiden te gaan fietsen (uurtje) en weer terug (ook uurtje ) Is natuurlijk niets van terecht gekomen.

Hee wacht. Misschien is dat wel de sleutel: ik plan iets buiten (bbq, of dus fietsen) en t plenst.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.