Jump to content

Sappan

jootje

Recommended Posts

ho ho, we kopen dan ook (bijna) geen sap meer, in pakken of flessen, die gekoeld/vervoerd/gemaakt (moeten) worden.

Flessen hergebruiken we, waardoor de glasbak minder vaak leeg hoeft, en de glas-omvorm-smelt-fabriek ook minder te doen heeft.

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Tja... heb je ze in partjes? Of in zijn geheel? Er gaat heel wat in, maar hoeveel precies dat kan ik niet eens inschatten. Ik heb steeds een grote mand vol, en ontsap dan alles in een paar keer.

Giga-gaas.nl

Over het algemeen zijn ze erg snel bij brouwmarkt. Vaak de volgende dag al in huis.

Het versturen gaat niet op gewicht. Je betaald verzendkosten (4,95 geloof ik?) en dan voor glaswerk nog verpakkingskosten.

Giga-gaas.nl

Ah, net een telefoontje dat de 1 liter flessen die ik had besteld, niet meer allemaal op voorraad zijn. En het voorstel om dan die van 750 ml te doen, en dan zou hij er wat extra gratis bij doen, zodat ik toch aan het bestelde aantal liters kom.

Ook als er onverhoopt wat kapot is gegaan onderweg, of er iets verkeerd is geleverd, wordt het altijd meer dan goed gemaakt! Snel, en zonder moeilijk te doen.

Giga-gaas.nl

Ja klopt, bij ons waren er 20 potten in de verkeerde maat bezorgd en zonder deksel. Toen kregen evengoed nog de potten die we besteld hadden en de deksels voor de verkeerde potten

En alles is heel goed verpakt met allemaal kranten, bubeltjesplastic en eierdozen.

Vanmiddag was ik even bij de aldi, hadden ze flessen gazeuse of i.d. 3 smaken,staan in glazen flessen met een beugel.

€ 1.59 per fles.

Zijn mooi flessen die je dus kunt hergebruiken.

Ff afwachten of ze nog worden afgeprijst, meisje bij de kassa ken ik, en ze zet wat weg als ze worden afgeprijst.

tip voor goedkope flessen ;

bij deen verkopen ze puur appelsap in liter flessen voor nog geen of net een euro de stuk.....

ik kocht voorheen wel eens wat en herbruik nu steeds die flessen....en krijg ze nu vaak van mensen waar ik van weet die die dat sap veel drinken...of ga eens langs een landwinkel daar kun je voor statiegeld de terug gebrachte flessen kopen even schoon maken en klaar voor nog geen 30 cent per fles met deksel ! vraag ook meteen naar de gebruikte kleine flesjes ongeveer 200ml handig om sausjes in te doen of leuk om kado te doen

enne...als je de appels er geschild en ontklokt in de ontsapper doet heb je ook meteen heerlijke appelmoes

Edited by Guest

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Gisteren de flessen ontvangen van brouwmarkt.

De sappan staat nu op het vuur, met tomaten.

Zal me benieuwen.

Vanavond of morgen maar eens met de appels aan de slag.

Heb alleen nog een vraagje, als de pan aan de kook is kan ik de pit dan temperen of moet het op hoog vuur blijven.