Jorieke123 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 ho ho, we kopen dan ook (bijna) geen sap meer, in pakken of flessen, die gekoeld/vervoerd/gemaakt (moeten) worden.Flessen hergebruiken we, waardoor de glasbak minder vaak leeg hoeft, en de glas-omvorm-smelt-fabriek ook minder te doen heeft. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Jorieke: bedankt voor je tegenargumenten, ik voelde me al bijna schuldig. Morgen weer ontsappen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Ik heb de pan net opgehaald bij mijn vriendin.Geen idee wat de inhoud is,diameter 26 cm. Of hij nou 7 of 10 liter is.Hoeveel appels kan ik er per keer in doen dames en/of heren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Geen idee, ik tel ze nooit Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Jij bent snel, niet het aantal maar de kilo's ong. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 In een tien liter past precies een opgehoopte emmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Tja... heb je ze in partjes? Of in zijn geheel? Er gaat heel wat in, maar hoeveel precies dat kan ik niet eens inschatten. Ik heb steeds een grote mand vol, en ontsap dan alles in een paar keer. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Ga morgen wel eens testen, alleen heb ik nog geen flessen. Moet ik nog bestellen, zijn ze snel daar bij brouwmarkt Enig idee wat flessen wegen, ivm de verzendkosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Over het algemeen zijn ze erg snel bij brouwmarkt. Vaak de volgende dag al in huis. Het versturen gaat niet op gewicht. Je betaald verzendkosten (4,95 geloof ik?) en dan voor glaswerk nog verpakkingskosten. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 brouwmarkt levert snel vond ik en hun bezorgkosten zijn vrij uniek dat ligt aan bedrag je besteedvindt je hier http://www.brouwmarkt.nl/catalog/portoverzending-nederland-i-1.html?osCsid=rvfu261poopiov6p29a5edncu2" onclick="window.open(this.href);return false; Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Zijn inderdaad supersnel bij brouwmarkt15 minuten geleden besteld, en nu al bevestiging dat het morgen wordt bezorgd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Ah, net een telefoontje dat de 1 liter flessen die ik had besteld, niet meer allemaal op voorraad zijn. En het voorstel om dan die van 750 ml te doen, en dan zou hij er wat extra gratis bij doen, zodat ik toch aan het bestelde aantal liters kom. Ook als er onverhoopt wat kapot is gegaan onderweg, of er iets verkeerd is geleverd, wordt het altijd meer dan goed gemaakt! Snel, en zonder moeilijk te doen. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Ja klopt, bij ons waren er 20 potten in de verkeerde maat bezorgd en zonder deksel. Toen kregen evengoed nog de potten die we besteld hadden en de deksels voor de verkeerde potten En alles is heel goed verpakt met allemaal kranten, bubeltjesplastic en eierdozen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Ik zag bij die brouwmarkt ook wijnflessen en kurken te bestellen. Doen jullie daar ook de gewone sapjes in (ik bedoel kan dat?) of moeten het echt beugelflessen zijn of met schroefdeksel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Tuurlijk kan het, maar dan heb je ook een kurk-in-de-fles-druk-apparaat nodig. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Jee, hoezo vlug?! Gisteren dat starterspakket bij Brouwmarkt besteld, vanochtend werd het al geleverd! Ben dus meteen aan de kook gegaan en de appels zijn (eindelijk) weggewerkt tot een paar flessen appelsap! Tot zo ver ben ik erg tevreden met de sappan! Bedankt voor alle tips! Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thessa Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 denk je ook nog aan de vlierbes heerlijk als je een paar trossen mee ontsapt met de appels.....als je nog eens een lading hebt !( vlierbessen zijn ook in plastick zak of bak goed in te vriezen ) Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Vanmiddag was ik even bij de aldi, hadden ze flessen gazeuse of i.d. 3 smaken,staan in glazen flessen met een beugel.€ 1.59 per fles.Zijn mooi flessen die je dus kunt hergebruiken. Ff afwachten of ze nog worden afgeprijst, meisje bij de kassa ken ik, en ze zet wat weg als ze worden afgeprijst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thessa Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 (edited) tip voor goedkope flessen ; bij deen verkopen ze puur appelsap in liter flessen voor nog geen of net een euro de stuk.....ik kocht voorheen wel eens wat en herbruik nu steeds die flessen....en krijg ze nu vaak van mensen waar ik van weet die die dat sap veel drinken...of ga eens langs een landwinkel daar kun je voor statiegeld de terug gebrachte flessen kopen even schoon maken en klaar voor nog geen 30 cent per fles met deksel ! vraag ook meteen naar de gebruikte kleine flesjes ongeveer 200ml handig om sausjes in te doen of leuk om kado te doen enne...als je de appels er geschild en ontklokt in de ontsapper doet heb je ook meteen heerlijke appelmoes Edited September 7, 2011 by Guest Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 geedee Landwinkel of bedoel je een reformwinkel.Goeie tip overigens.Heb vandaag op het werk van die kleine koffiemelk flesjes meegenomen 200ml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thessa Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 bij ons noemen ze het een landwinkel of boerderij winkel....waar ze meest ook streekproducten verkopen vaak gekoppeld aan een zorgboerderij..... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Zit hier vast wel iets in de buurt, zal eens op zoek gaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thessa Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 neem je wel een paar kratten mee, anders rammellen ze stuk in je auto....& kan je meteen weer ideen opdoen, ik zie altijd wel wat lekkers waar ik van denk....dat ga ik zelf proberen te maken ! nu staat vijgendip nog op mijn tedoen lijstje...succes !! Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Gisteren de flessen ontvangen van brouwmarkt.De sappan staat nu op het vuur, met tomaten.Zal me benieuwen.Vanavond of morgen maar eens met de appels aan de slag.Heb alleen nog een vraagje, als de pan aan de kook is kan ik de pit dan temperen of moet het op hoog vuur blijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Hij moet wel lekker koken, maar keihard hoeft niet. Pas wel op dat hij niet droogkookt! Af en toe even checken of er nog wel genoeg water in zit. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts