Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Onmisbare hulpmiddelen


Gedlon

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Zoals de titel zegt, wat zijn (volgens jullie) hulpmiddelen die ónmisbaar zijn in de moestuin?

 

Iedereen heeft wel een spade, een schoffel en een gieter, maar wat zijn de dingen die jullie dagelijkse arbeid in de tuin zoveel makkelijker maken? Zowel voor zaaien als oogsten natuurlijk

 

Excuses indien dit niet op de goeie plaats staat.

 

Ben heel erg benieuwd naar alle antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een handschepje, ik heb er een paar van en dat maakt het werk voor mij een stuk makkelijker.

Daarnaast een aantekeningenschrift, waarin ik noteer wat ik waar en wanneer heb gezaaid en hoe het kiemt. Ook het weer noteer ik globaar per kwartaal, zodat ik in de loop van de jaren een aardig beeld krijg van het groeien en bloeien in de tuin. En van mijn fouten, want die maak ik natuurlijk ook nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dagelijks gebruik en onmisbaar : aardappelschilmesjes. Hele simpele, maar niet de állergoedkoopste kopen, die breken makkelijk af. Die van de AH voldoen bij mij al jaren.

Dan éen van mijn favorieten :

 

76d6fb5a98a090c87019487c5d0ec975310b85bf48201550576296.jpg

 

gewoon steakmes, grove kartel. Kan je van alles mee, maar ik gebruik hem vooral om wortelonkruiden/penwortels mee weg te steken / zagen. ook niet de goedkoopste nemen, die zijn binnen de kortste keren of bot, of breken af. de mijne kost p.st. 6.95 en gaat jaren mee bij dagelijks gebruik.

 

Nog eentje : mijn scharen.

deze gebruik ik al jaren voor van alles: Talen Tools. Niet supergoedkoop, maar de wél goedkope tegenhanger van de Lidl ( Chinese zooi ) houdt het bij mij nog geen half jaar uit.

 

images62761550576541.jpg

 

Verder mijn verzameling Felco's, voor mij onmisbaar.

Schoffelen en schrepelen : doe ik nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

even een blik geworpen in mijn "rariteitenkabinet",dit leverde het op :

aardappelmesjes, stokjes (van sateprikkers tot afgesnoeide rechte takken)

een dooosje waar ik een gat in gemaakt heb,In dat doosje zit bindtouw,dat

door het gaatje naar buiten gaat (en dus niet in een onontwarbare kluit eindigt.,

houten ijsstokjes om zaailingen n mijn zaaibakken temarkeren

knielmatje (anders vernachel ik mijn knieschijven en mijn broek )

een houten bak met handvat in het midden , waar ik al dit schoons in bewaar .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...