Jane Doe Geplaatst: 16 april 2019 Geplaatst: 16 april 2019 Ziet dat alles lekker uit, zo een zin die gerechten ook te koken. Nog steeds niet aan het boek toegekomen, ligt nog netjes te wachten in volie ... Quote
jootje Geplaatst: 17 april 2019 Geplaatst: 17 april 2019 Ziet er goed uit zeg, zelfs die bloemkool beignets! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 april 2019 Geplaatst: 17 april 2019 Wat grappig heb je het idee uit die film Julie en Julia? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 april 2019 Auteur Geplaatst: 18 april 2019 Nee Angela, die heb ik nog nooit gezien, zal hem eens opzoeken Vandaag de rabarberfool gemaakt. Ok, niet zo mooi als op zijn foto, want mijn rabarber werd prut. Volgende keer iets grotere stukjes snijden.Maar lekker hoor, en simpel ook. Had nog niet eerder op die manier bladerdeeg gebakken. Jum Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Indy Geplaatst: 28 april 2019 Geplaatst: 28 april 2019 Gister op de vrijmarkt een Jamie boek (Jamie's dinners) gescoord voor een euro. Even doorgelezen, en ik ga zeker een jaar lang diverse recepten uit dit boek proberen. Gelukkig doet de mierikswortel het hier ook prima. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 april 2019 Auteur Geplaatst: 28 april 2019 Leuk Indy; doe mee! Ik maak nu het aspergesoepje, met een gepocheerd ei op toast. De soep zonder bleekselderij, want dat groeit hier nu niet. En een olifantenprei in plaats van normale prei. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Indy Geplaatst: 28 april 2019 Geplaatst: 28 april 2019 Wij starten vandaag met de groene salade met avocado. Ik heb er ook nog tomaatjes doorgedaan, want die moesten op. Sla/lenteui/bieslook/basilicum had ik allemaal staan in eigen tuin, avocado en komkommer liggen hier standaard. De dressing zonder cheddar gemaakt, maar ik had nog wat jonge kaas. Link : https://www.jamieoliver.com/nl/recipes/vegetables-recipes/everyday-green-chopped-salad/Eigen foto : @ Angela: ik ken de film inderdaad, we hebben hem zelf. Hij is leuk. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 april 2019 Auteur Geplaatst: 28 april 2019 Voor het eerst een ei gepocheerd trouwens. 4 stuks, niet in 1 keer. Volgens Jamie gooi je die gewoon in kokend water. Maar Charly gaf al de tip dat het in een draaikolkje moet, in de pan met water. En dus heb ik even een filmpje bekeken op de site van Albert Heijn, en het op die manier gedaan. Wat azijn in water, net wel/niet aan de kook en dan een draaikolkje maken en daar het ei in gieten. Ging best heel mooi, eentje was echt goed en de andere 3 varieerden tussen ronduit lelijk en best-OK. Ze smaakten allemaal goed hoor. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 28 april 2019 Geplaatst: 28 april 2019 Ik heb voor het eerst atjar gemaakt. Dol op zoetzuur, maar had nog nooit atjar gemaakt. Dankzij deze challenge toch maar mooi gedaan! Jeej, het was heel lekker. Heb nog een fikse pot over. (En heel veel kemirinoten) Quote
Indy Geplaatst: 29 april 2019 Geplaatst: 29 april 2019 Lekker Mellie, eigen gemaakte atjar is veeeeeeeeeel lekkerder. Ik ga dit jaar ook meer maken, want we waren er al vlot doorheen Guacamole, ik heb het ooit eens geproefd, en toen vond ik het niet lekker. Zoonlief had het laatst gegeten in een restaurant ,en vond het heerlijk, dus ook maar eens aan de gang gegaan. En deze vind ik dus wel lekker. Ik lust alleen die tortillachips nog steeds niet, maar op een komkommer, en in een wrap is de guacomole ook erg lekker. (gedroogde) Peper, knoflook, ui en koriander komen uit onze eigen tuin, advocado, limoen ,en zout uit de winkel. Recept Jamie : https://www.jamieoliver.com/recipes/vegetables-recipes/classic-guacamole/ Quote
Charly Geplaatst: 2 mei 2019 Geplaatst: 2 mei 2019 Ik ga deze maken!Zal straks het resultaat posten. Nomsk! (Nou ja. Dat moet nog blijken natuurlijk. Maar als t smaakt zoals ik het voor me zie, gaat dat goedkomen ) Edit: Hierissie!Geserveerd met wat vanille-yoghurt hangop. Ik heb me - uiteraard - niet helemaal aan t recept gehouden. Ik heb bij de rabarber een flinke eetlepel aardbeienjam toegevoegd en ik had geen stemgember. Dus een scheutje gembersiroop. Ah en de bruine suiker vervangen door rietsuiker. Verder alles braaf gevolgd. Meeeeeen lekker! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 2 mei 2019 Auteur Geplaatst: 2 mei 2019 Oh die moet ik ook nog ja. Heb het potje gember al in huis, nog nooit van mijn leven gekocht maar voor Jamie... Ik heb net een rabarbermoesje gemaakt om dat drankje te maken met prosecco. Ook nog nooit eerder gekocht Nu koelt het af, om straks te mixen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 2 mei 2019 Geplaatst: 2 mei 2019 Jongens jullie zijn lekker bezig? En ik heb dat boek natuurlijk niet . Ik heb wel het postcodeloterijboek van Yotam Ottolenghi Maar daar geen enkel recept met asperges de groente die ik nu het meest heb. Enfin, morgen dan maar de groentepannekoekjes maken... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
loes Geplaatst: 2 mei 2019 Geplaatst: 2 mei 2019 Die kreeg ik gisteren ook appelvrouw, en die van jamie ook. heb er nog niet in gekeken. Rabarber en stemgember klinkt wel als een goede combi Quote
Mellie Geplaatst: 3 mei 2019 Geplaatst: 3 mei 2019 Potver....gisteren een mega pan rabarbercompote gemaakt. Heel lekker hoor, daar niet van (ook met eigen vanille yoghurt gangop!), maar deze crumble klinkt waanzinnig. Dat doe ik met de volgende oogst. Voorlopig toch wel genoeg compote. Quote
Charly Geplaatst: 3 mei 2019 Geplaatst: 3 mei 2019 Ah. Da’s idd jammer Mel, want ook koud is ie prima te eten, heb ik net getest met een kop thee erbij. Mmm!Hoewel een lekkere rabarbercompote natuurlijk ook nooit mis is! Was je prosecco-drankje nog van de grond gekomen, Jorieke? Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 3 mei 2019 Geplaatst: 3 mei 2019 Vandaag ben ik begonnen met mijn eigen kookboek challenge, met het boek koken met kanjers aflevering Yotam OttolenghI. Het eerste recept gemaakt, spinaziepannekoeken met limoenboter..natuurlijk het zelfrijzende bakmeel vervangen door speltmeel en koriander, waar ik niet van hou, door peterselie. Verder alles braaf gevolgd. Het was erg lekker..Lie vond het heerlijk! De limoenboter was zelfs overheerlijk , ook bij het gebakken visje dat we erbij aten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 4 mei 2019 Auteur Geplaatst: 4 mei 2019 Ziet er erg lekker uit! Wij aten 'ingezakte soufflé van rabarber en custard'. Hij zakte alleen niet in... (het kleine kommetje waar ik nog een restje van het soufflé-mengsel in deed zakte wel helemaal in na het bakken. Maar de 2 grotere kommen dus niet) Koekjes tot kruimels rollen, zonder plastic zak, leek mij handiger. Was het ook hoor. Die cocktail hebben we nog steeds niet gedronken, donderdag kwam er wat tussendoor, en gisteren ben ik het totaal vergeten. Zaten we al aan het bier Dus vanavond poging 3.En dan nog 2 rabarbergerechten te gaan. Of nee wacht... er was nog een andere cocktail. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 4 mei 2019 Geplaatst: 4 mei 2019 Oh wauw x2. Ottelenghi gaat mij kwa moeilijkheidsgraad een tandje of 10 te ver. Maar het levert wel mooie plaatjes op! Had je de boter ook zelf van melk gemaakt? Of gewoon n pakje roomboter? Lekker idee iig, met limoen en vis! En die soufflé met die kledder custard dan zeg hee. Daar krijg je toch ook meteen heel foute gedachten bij Heerlijk! Custard ook zelf genaakt? Of de ‘ready made’ waar Jamie het over had? Ik vond de crumble er zeker eentje die ik nog eens ga maken trouwens. Vond jij dat van de soufflé ook? Mbt de cocktails. Cool dat je die ook gaat proberen. J&J worden nog drankorgels Quote wees bevriend met kleine dingen
jootje Geplaatst: 4 mei 2019 Geplaatst: 4 mei 2019 Oeh...die spinaziepannekoeken lijken me heerlijk. En die souffle... Is dat er ook een van Jamie? Tss...10 uur en ik heb al trek in warm eten! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 mei 2019 Auteur Geplaatst: 4 mei 2019 Nou, ik weet niet of ik die soufflé nog eens ga maken. Was lekker hoor, maar best wat gedoe, zeker als je die 6 schaaltjes zou nemen zoals hij doet. Al dat invetten en kruimels verdelen en overal schepjes rabarber enz. enz. En ik heb de custard semi-zelfgemaakt. Met poeder uit een pakkie Had geen zin om daar ook nog eieren voor te gaan scheiden enz. Al was het wel beter geweest, omdat ik voor de soufflé zelf dus vooral eiwitten nodig had. Nu staat er nog een bakje met eierdooiers in de koelkast (ik mis een smiley die zich voor zijn kop slaat?) Als je het rabarberprutje de dag daarvoor o.i.d. zou maken, en die custard ook, dan zou het wel weer te doen zijn denk ik. En als Jamie nou eens af zou komen wassen hier...? Dat zou ook schelen. De rabarberfool ga ik wel vaker maken, en die crumble denk ik ook, want ik maak zoiets al geregeld met andere soorten fruit. Al moet ik die van Jamie dus nog maken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 4 mei 2019 Auteur Geplaatst: 4 mei 2019 Bellini met rabarber, dat drankje met rabarbermoes opgelost in Prosecco: Lekker drankje hoor! Daar maak je wel de blits mee denk ik, als je dat maakt op een feestje. En super simpel, zeker als je dat rabarberprutje al op tijd maakt en in de koelkast hebt staan. Zoals wij... omdat ik donderdag al was begonnen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Indy Geplaatst: 4 mei 2019 Geplaatst: 4 mei 2019 O,heerlijk die spinaziepannenkoekjes. Die limoenboter is een heerlijk idee. Mijn rabarberwil nog niet echt veel doen, maar ik hoop dat ie gauw komt , kan ik ook heerlijk de crumble maken. En die prosecco ga ik ook eens proberen zo. Ik duik mijn boek voor komende week ook weer even in. Met deze temperaturen is een stoofpot ook lekker. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2019 Auteur Geplaatst: 5 mei 2019 Hier nu asperges op 3 verschillende manieren (maar die met die Franse vinaigrette heb ik geruild voor de aspergesoldaatjes met spek.) Eet smakelijk! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 mei 2019 Geplaatst: 5 mei 2019 Klinkt goed. Dat recept mag je me best ff plaatsen, toch? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.