oscardevos Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Als je veel soorten hebt, is labelen wel handig. De ervaring leert dat ik anders het overzicht kwijt ben/raak bij het poten.(Maar ik zie bij jou toch ook een label?!) Ja, ik label ze ook hoor. Want ik heb mijn dahliaknollen nog nooit zien bloeien in droge toestand.En het zal ze zeker uitputten, maar ik ga ze komende week buiten zetten in een tunneltje. Dit jaar ook veel Dahlia's gezaaid o.a. mijn mooiste Dahlia 'Verrone Obsidian': Quote
speets Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 die oude bollen raken uiteindelijk ziek of uitgeputHm ja, dat is ook een goed idee. Alleen heb ik ze net onder de grond gestopt. Onthouden. Ja, ik label ze ook hoor. Maar je zegt net ... oooo, grápje Prachtige 'Verrone's Obsidian. Daar word een mens hebberig van.(Horen/zien we nog eens wat van je wespjes?) Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 De zaailingen doen het ook goed, ik ga ze uitplanten deze week. Ze hebben wel in de kas gestaan hoor, toen het zo koud was de afgelopen nachten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Claudia69 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Hier komen ze eindelijk boven, zowel die van vorig jaar die meteen in volle grond werden gezet, als de een beetje verpieterde 'koopjes' die ik had opgepot.. Ik zal maar wat slakkenvallen installeren vandaag, dat ze niet meteen met de grond gelijk worden gemaakt. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Ik heb in de uitverkoop nog wat Dahlia's gekocht moet ik die nu nog planten of moet ik ze bewaren voor volgend jaar? Quote
Bit Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 gewoon poten hoor. Gaan door tot de 1e vorst. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 1 van de uitgezaaide dahlia's bloeit! Ik noem deze kleur.... botergoud Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 mooi hoor en die ernaast? De mijne:De rest bloeit nog niet. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Die er naast doet nog niets, maar ik houd em in de gaten! Die van jou zijn wel enorm zeg. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 juli 2017 Geplaatst: 19 juli 2017 Die ene waar ik mijn hand voor heb heeft intussen meerdere bloemen sommige nog iets groter dan deze maar hij is wel een beetje topzwaar.Er zit wel verschil in de bloem sommige zijn net zoals op de foto en andere hebben allemaal witte tippen op het blad. Quote
speets Geplaatst: 21 augustus 2017 Geplaatst: 21 augustus 2017 Twee weken geleden kreeg ik een dahliaknol waar helemaal geen leven in zat.Nachtje in het water gelegd en toen de grond in, en kijk nou: 2 neuzen (of 3?) En intussen alle uitgebloeide bloemen afknippen. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 21 augustus 2017 Geplaatst: 21 augustus 2017 Die van mij is net een oerwoud ik moet daar volgend jaar meer plek voor reserveren. Quote
Mellie Geplaatst: 12 februari 2018 Geplaatst: 12 februari 2018 Ik post maar een berichtje, want ik ga dit jaar weer aan de dahlia’s. Dan kan ik het makkelijker terugvinden. Afgelopen 2 jaar zijn alle dahlia’s opgevroten en helaas niets gehad. Jaar ervoor mooie bloemen. Nu mar nieuwe knollen gekocht op de bloemenmarkt, want geen idee of ze de winter hebben overleefd. Ze zitten nog in de grond. Als ze al niet compleet afgeknaagd waren. Zag in een ander topic dat jullie ze nu al in de grond zetten en kwam deze link tegen. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Het is toch een beetje een truttige bloem, maar ik vind ze prachtig. Vooral die grote meerkleurige. Maar heb hier in de foto’s nog wel tig andere variëteiten gezien die ik mooi vind. Wat een diverse bloem toch zeg. Onvoorstelbaar. Quote
speets Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 Zag in een ander topic dat jullie ze nu al in de grond zettenIk denk dat jij zaaien en poten door elkaar haalt Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 Een paar van die van mij komen van de Aldi.Zijn heel mooi en waren hartstikke goedkoop. Quote
jootje Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 Vandaag mijn zakgeld uitgegeven! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 Mooi vooral die blauwe.Waar heb je ze gehaald?Bij de Lidl hadden ze nu ook een aanbieding div. bloembollen Quote
Charly Geplaatst: 13 februari 2018 Geplaatst: 13 februari 2018 Echt prachtig idd Jootje! Die met die open hartjes rechtsonder vind ik dan weer het mooiste. Hoewel die rechtsboven inderdaad ook heel bijzonder is! Benieuwd naar foto’s van hoe ze in het echt zijn straks (geduld,,,, het is een schone zaak zegt men ) Quote wees bevriend met kleine dingen
jootje Geplaatst: 14 februari 2018 Geplaatst: 14 februari 2018 De blauwe rechtsboven is wel iets verteknd, ziet er in het echt op het plaatje, wat pqarser uit. Maar neigt wel naar blauw,en heeft ook Blue in zijn naam.We gaan het beleven!Ik heb ze bij ons plaatstelijke tuincentrum gekocht....is geen winkelketen ofzo. Quote
oscardevos Geplaatst: 14 februari 2018 Geplaatst: 14 februari 2018 Mooie Dahlia's jootje!Rechtsonder zijn waarschijnljk laagblijvende Dahlia's toch? Ze doen me in elk geval denken aan de topmix dahlia's die het bij mij erg goed doen.De Blue Boy werd bij mij (zandgrond) wel flink wat paarser, dan de naam en foto deed vermoeden. Die vond ik achteraf wel misleidend: Wordt ook een flink grote jongen en moet goed worden ondersteund.Ik vind de "kraagdahlia's' (jouw foto linksboven) ook altijd erg mooi bloeien. Veel plezier ermee! Quote
jootje Geplaatst: 14 februari 2018 Geplaatst: 14 februari 2018 Heee Oscar....bij de dahlias rechtsonder staat inderdaad 60 cm als hoogte aangegeven. Die met tintje blauw, daarvan had ik al niet de illusie dat ie echt blauw zou zijn. Maar ook weer niet zo paars als die van jou zijn! Hoewel ik die kleur ook erg fraai vind. Vind ze eigenlijk allemaal gaaf. Die pomponnetjes vind ik ook zo leuk....net gezaaid, hoop dat dat wat word. En ik wil nog een lichtgele.....hihi!m. Quote
RoxyIndy Geplaatst: 15 februari 2018 Geplaatst: 15 februari 2018 Heeft iemand ervaring met dahlia zaden van aliexpress? Tuurlijk wat op de foto’s staat zal het niet zijn maar misschien worden het evengoed mooie dahlia’s? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2018 Geplaatst: 15 februari 2018 Ik zou ze persoonlijk ergens anders halen. Je kunt net zo goed geheel andere zaden ontvangen wat nooit Dahlia's zullen worden Zonde van het bestellen, van het zaaien, enz. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 17 februari 2018 Geplaatst: 17 februari 2018 Heeft iemand ervaring met floret shop in de vs? Ze hebben zulke prachtige foto’s van hun bloemen, dat ik elke x weer wegzwijmel... https://shop.floretflowers.com/collections/dahlias/products/dahlia-bed-head Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.