motormuis Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 Goedendag, ik ben Lidy en sinds gisteren samen met mijn man eigenaar van in het Hongaarse. Erbij plusminus 60 fruitbomen en een grote moestuin.Geen idee welke bomen allemaal. Wat ik gehoord heb appels, peren, vijgen, perzik, abrikoos, kers. Daarnaast walnoten en amandelen. Gisterenmorgen hadden we aardbeien uit eigen tuin. Nu zijn we weer terug bij de camper, die staat op dit moment Klüsserath. Op dit moment wonen wij in de camper. Eind dit jaar zullen we denk ik richting Hongarije. Ik wil me hier gaan verdiepen in moestuin en bogaard. Quote
Patrijs Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 Welkom Lidy (en Wim) En mooi die trailer, komt me bekend voor van voorheen ander forum. Camperen en tuinen kan prima samen. Er zitten hier meer Hongaarse moestuinders, het seizoen is daar toch net weer anders. Quote De moestuin van Patrijs
motormuis Geplaatst: 13 mei 2019 Auteur Geplaatst: 13 mei 2019 Dank voor het hartelijke welkom. Quote
motormuis Geplaatst: 13 mei 2019 Auteur Geplaatst: 13 mei 2019 Patrijs, jouw naam komt me niet bekend voor van een ander forum. Quote
Grork Geplaatst: 13 mei 2019 Geplaatst: 13 mei 2019 Welkom Motormuis, wat een uitdaging van groot formaat! Hopelijk zit er een grote inmaakkelder onder je huis, hou ons op de hoogte! Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Erny Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Fogadtatás!Inderdaad hier meerdere Nederlandse "Hongaren" op het forum aanwezig. Je kent ook vast de (FB)site voor Nederlanders in Hongarije wel... Tips:Koop je plant knoflook straks (september/oktober) gewoon op de markt ergens in je buurt.Zaden zijn spotgoedkoop in supermarkten en kleine tuinwinkeltjes/gereedschapszaken. Succes met de verbouwing, de tuin en boomgaard en het leren van het niet eenvoudige Hongaars. Quote
motormuis Geplaatst: 14 mei 2019 Auteur Geplaatst: 14 mei 2019 Welke facebooksite?Ja het is een hele onderneming. Nee geen kelder onder het huis. Wel een redelijke schuur en een stauhok Ik ga me nu al inlezen voor het volgende seizoen. Quote
Erny Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Weet niet precies... was of een website of een FB iets.... Sorry, weet het niet meer. Quote
donaldk Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 Welke facebooksite?Ja het is een hele onderneming. Nee geen kelder onder het huis. Wel een redelijke schuur en een stauhok Ik ga me nu al inlezen voor het volgende seizoen. Leek mij ook een 'slab'. Fraaie RV. Vast duurder dan je homestead in Hongarije, wat een machtige truck. Mooie stek ook. Veel succes. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
motormuis Geplaatst: 16 mei 2019 Auteur Geplaatst: 16 mei 2019 Camper is heerlijk, maar gezien de persoonlijke omstandigheden gaan we de camper verkopen en naar een vast honk. Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 19 mei 2019 Geplaatst: 19 mei 2019 Welkom Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
motormuis Geplaatst: 5 juni 2019 Auteur Geplaatst: 5 juni 2019 Ik heb hier nog niet heel veel te melden, we wonen tenslotte nog niet in het huis. Wel ben ik bezig om mijn tuin een nieuwe indeling te geven, ik wil namelijk om het huis heen ook graag bloemen en planten hebben staan. Maar wat is dat lastig om een goed tuin ontwerp te maken. Quote
motormuis Geplaatst: 6 juli 2019 Auteur Geplaatst: 6 juli 2019 ik dacht peren maar het velletje voelt als perzik. Quote
Flup Geplaatst: 6 juli 2019 Geplaatst: 6 juli 2019 Die peren die als perzik aanvoelen zijn denk ik kweeperen. Die vijgen doen het goed zeg! Welke soorten vijg heb je? Quote
motormuis Geplaatst: 11 juli 2019 Auteur Geplaatst: 11 juli 2019 Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Heb alles net aangekocht. En mijn Hongaars is niet zo goed dat ik dat kan vragen. Quote
motormuis Geplaatst: 18 juli 2019 Auteur Geplaatst: 18 juli 2019 Iemand enig idee wanneer vijgen goed zijn? Quote
Mellie Geplaatst: 19 juli 2019 Geplaatst: 19 juli 2019 Wanneer ze zacht beginnen aan te voelen. Niet zo’n harde bonk wat ze in het begin zijn. ( en hier maaaandenlang blijven) Je zit in Hongarije toch? Zou zo maar al rijp kunnen zijn. Begin juli tot okt in Turkije, zal bij jou wel zo’n beetje hetzelfde zijn. Edit: de foto laadde net niet, dus had ik niet in mijn reactie mee genomen. Je hebt blijkbaar naar blauw afrijpende vijgen en geen groene. Die onderste is al aan het verschrompelen. Te rijp en waarschijnlijk niet lekker meer. Even kijken of er niks in zit voor je hem proeft. Daar komen veel insecten op af. Bon appetit en veel plezier met de vijgenoogst! Jaloers! @Spitskool heeft nog een heel lekker vijfencompote recept geloof ik. Vorig jaar een potje van gehad. Heeeerlijk! Maar zo uit het vuistje het allerlekkerste fruit wat er is. Quote
motormuis Geplaatst: 27 mei 2020 Auteur Geplaatst: 27 mei 2020 Ben ik weer. Inmiddels een beetje gewend in Hongarije, wel heel druk geweest. Nieuwe schuur met houthok gebouwd, de oude schuur verplaatst en die zijn we nu aan het inrichten als kas. Verder en plaat gestort voor de buitenkeuken, dat gaat nog wel even duren voor die af is. Boom met geld is leeg. We hebben straten aangelegd. Nu gaan we de tuin aanpakken. Dit jaar wachten we af welke bomen er staan en wat eraan gaat komen. De oude schuurNieuwe schuur in aanbouw. Nieuwe schuur en een deel van de nieuwe straat. Nieuwe trap met heel jonge plantjes. De oude schuur omgeturnd tot broeikas Inmiddels zijn de dakgoten verbonden met het watervat. Inmiddels de kas ook een beetje ingericht. Quote
Wims Geplaatst: 28 mei 2020 Geplaatst: 28 mei 2020 Ziet er allemaal mooi uit. Leuk, steeds meer Nederlanders die naar het buitenland gaan en dan ook daar tuinieren! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.