Saalk86 Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Ik denk dat we een stuk of 30 mensen op een gedeeld 1e plek hebben straks 😅 Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Vinky Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Ondertussen ben ik helemaal happy met de zwarte vlekken, en ooh @Ikbeginbijmezelf wat zien ze er al prachtig uit! Quote
ronnie24 Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 (aangepast) Heb inmiddels begin maart de pepers gezaaid alle 5 zijn ze opgekomen De ene wat groter als de andere Naar dat ik ze gezet heb in een 9 cm potje Is het steeds maar matig gegaan bladeren bleven maar hangen heb ze in 3 week in april in potten gezet die in de grond staan in de kas maar hopeloos wilde maar niet aanslaan Heb verschillende momenten gehad om ze maar uit de grond te trekken En maar een jaar overslaan Zie daar sinds een dag of 10 beginnen ze aan te slaan En uiteraard geen pepers nog Alleen hier en daar een bloempje we zullen zien wat het word ronnie24 16 juni 2020 aangepast door ronnie24 Quote
Frans Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 Het begin is er. En mijn nu nog geheime 'truc' om redelijk rechte pepers te kweken lijkt te werken.😉 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
prettig gestoord Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 Planten groeien gestaag, eerste bloesem zit erin. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
HuubvG Geplaatst: 17 juni 2020 Auteur Geplaatst: 17 juni 2020 @prettig gestoord, de achterste planten met dat donkergroene blad, zijn dat ook wedstrijdpepers? Quote
prettig gestoord Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 @HuubvG neen, verder verschillende paprika’s staan Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
rorror Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 @prettig gestoord zijn dat alle 5 de planten bij elkaar, of maar 1 plant? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
prettig gestoord Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 @rorror pepers en paprika’s zet ik altijd per drie Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
rorror Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 @prettig gestoord Ah zo, ik plant trouwens ook bosjes bijelkaar. Heb ik alleen niet met de wedstrijd pepers gedaan. Zal straks nog even een paar foto's posten in het andere paprika / peper topic. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
prettig gestoord Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 @rorror er waren ook maar 3 zaden gekiemd 1 Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
hein Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 Gister de wedstrijdpepers per 2 in bloempotten op het terras geplant, dit omdat ik geen kas heb en het terras lekker lang warm blijft dus hoop zo de grootste kans van slagen te krijgen. Helaas zijn de planten van mij nog lang niet zo ver als bij sommige anderen hier op het forum hier komen de bloemknopjes er maar net in. maar we houden moed ! 1 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 De pepers groeien uitstekend. Kan niet anders of de winnende peper hangt hier aan de plant. 1 Quote
Liekie Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 Mijn mooie peperplant in pot door de zondvloed van gisteren aan de voet geknakt *huiliehuil* Toch maar weer rechtop gezet, met stokken gestut en nu in de avond is er nog geen enkel blaadje aan het treuren. Da's toch wel een taaie plant. Ik heb ook nog 2 planten in de kas, dus niet meteen uit de race als deze het loodje zou leggen, maar toch, zo'n platte plant is toch altijd wel zonde. Ben benieuwd of hij het gaat redden. 2 Quote
Amrutten Geplaatst: 19 juni 2020 Geplaatst: 19 juni 2020 Op 14-6-2020 om 14:33, Amrutten zei: De toekomstige kampioen. Vingerkootje groot momenteel. Nog enig werk te doen. Intussen is de peper zo lang als mijn wijsvinger. De training werpt vruchten af.💪 Quote
Saalk86 Geplaatst: 19 juni 2020 Geplaatst: 19 juni 2020 (aangepast) Het is maar goed dat ik alle adressen niet heb. Zou zomaar kunnen dat op een mooie zonnige ochtend opeens een aantal peperplanten van sommige deelnemers helemaal verdord en bruin waren geweest. Ik begin onrustig te worden van sommige foto’s hierboven! 19 juni 2020 aangepast door Saalk86 1 Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
acpronk Geplaatst: 19 juni 2020 Geplaatst: 19 juni 2020 Keep calm and love peppers Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Flup Geplaatst: 19 juni 2020 Geplaatst: 19 juni 2020 Mijn peperplanten zien er ielig uit, maar dat maakt niet uit. Nemen ze tenminste niet zoveel plaats in, want ik heb een chronisch plaatsgebrek in de tuin. 1 Quote
rorror Geplaatst: 20 juni 2020 Geplaatst: 20 juni 2020 Boven aanzicht van drie wedstrijdpeperstruikjes in pot. Geen grote bladeren dus waarschijnlijk geen grote vruchten. Maar wel enorm veel kleintjes komen er aan! Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
HuubvG Geplaatst: 20 juni 2020 Auteur Geplaatst: 20 juni 2020 @Flup, de mijne zien er ook al steeds zo iel uit. Opvallend bleek ten opzichte van alle andere planten in tuin en kas. Vorige week voor de tweede maal in nieuwe potgrond gezet. Quote
rorror Geplaatst: 20 juni 2020 Geplaatst: 20 juni 2020 (aangepast) @HuubvG Misschien even een keertje met magnesium sulfaat op de bladeren onder/boven spuiten. (eventueel na een week herhalen) Epson zout deze kan je mengen met water en direct op blad spuiten, klein beetje meegieten in het water voor bewatering. Kieseriet hoor ik jullie hier op het forum over, geen ervaring mee, maar dat kan je ook nog gebruiken. Ik hoop daarmee dat je pepers weer dieper groen worden, dieper groen kan meer photosyntesys doen, waardoor de plant meer energie kan produceren. Ik hoop dat daarna de wortels van jouw planten wat meer gaan groeien zodat ze uit de 'stilstand' (gok ik) komen. 20 juni 2020 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
HuubvG Geplaatst: 20 juni 2020 Auteur Geplaatst: 20 juni 2020 @rorror, ik had vorige week al magnesium gekocht (met zwavel) en over tuin en kas gestrooid. Ik wil daarvan wel iets verdunnen en over het blad van één van beide planten doen. Na een week weer eens zien. Maar omdat beide planten in pure potgrond gezet zijn (waar geen magnesium bij gestrooid is), is het logisch dat het magnesium strooien niet heeft geholpen, het schiet me net te binnen! Zal ik ze maar gelijk alle twee wat geven? Ja laat ik dat maar doen. Quote
rorror Geplaatst: 20 juni 2020 Geplaatst: 20 juni 2020 @HuubvG Je kan wat aan de voet van de plant er bij doen (minder dan op verpakking) en wat door water mengen om mee te spuiten (wel doen als de zon er vanaf is). Ik zie dat op de verpakking staat oplosbaar in water 👍 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Beukwood Geplaatst: 20 juni 2020 Geplaatst: 20 juni 2020 (aangepast) Een centimeter of 15 halen we inmiddels bij mijn planten! (Telt het gekke friedeltje ook mee in de lengte?) Mijn hoop is gevestigd op aankomende week met fantastische temperaturen... 2 van de 5 planten zijn zojuist geprepareerd voor een optimale start (en de winnende peper!) Als ik mijn ervaring mag delen (ben inmiddels 100 pepertjes rijker sinds het begin van de wedstrijd) dan lijkt het erop dat een grotere plant in volume spontaan langere pepertjes oplevert... 20 juni 2020 aangepast door Beukwood Quote
Amrutten Geplaatst: 23 juni 2020 Geplaatst: 23 juni 2020 14-6. Vingerkootje lang 19-6. Wijsvinger lang 23-6. 13 cm. Het gaat goed. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.