Jeanne heijmans Geplaatst: 23 juni 2020 Geplaatst: 23 juni 2020 Mellie ik hoop dat je dit leest, ik wilde je een pb sturen, maar lukte ons beiden niet. Maar super bedankt voor het opsturen en de moeite die je er voor genomen hebt.ik kijk naar de hot peperzaadjes uit. Quote
siemen Geplaatst: 25 juni 2020 Geplaatst: 25 juni 2020 Hier de eerste pepertjes die rood aan het worden zijn. Als ze volledig rood zijn maar eens een meetpoging wagen 1 Quote
ADOPEG Geplaatst: 25 juni 2020 Geplaatst: 25 juni 2020 Ik zit nog in stadium vingerkootje, in de volle grond. 1 Quote ~ Vita rosa est ~
TomP Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 Ik heb er een van minstens 20 cm gebroken ... gebeurde tijdens het spalken 😬, beetje te vlug willen gaan Ben nu bezig met eentje van +/- 15 cm aan't spalken Nog een geluk dat we geen langste banaan moeten kweken Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 Hier een handvol pepers die ruim over de 20 cm gaan. Nog geen spoor van roodkleuring te zien. Ze kunnen nog lekker doorgroeien. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 Met de hitte brullen ze de grond uit, planten staan bijna op heuphoogte ondertussen Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
rorror Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 @prettig gestoord Staan ze bij jouw in de kas? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
prettig gestoord Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 @rorror yup, als enige peper trouwens. De rest is tussen de uien die Niet de dienst weigerden gedeponeerd 1 Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 Voor het scorebord om de 0 eraf te halen @HuubvG: 15,5 cm (hierna zal ik alleen nog doorgeven als het de moeite is hahaha) Al heel veel rode pepers geoogst uit de volle grond maar langer dan dit worden ze (nog?) niet. 1 Quote
prettig gestoord Geplaatst: 26 juni 2020 Geplaatst: 26 juni 2020 Het was “koel” genoeg om even wat close-ups te maken in de kas. Nog MAAR 29,8c pfft Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
HuubvG Geplaatst: 27 juni 2020 Auteur Geplaatst: 27 juni 2020 Zo liggen mijn twee wedstrijdplanten er momenteel bij: Dit gaat verder niks meer worden. De langste peper is opgemeten, de eindfoto is gemaakt en nu naar de compost ermee. Als het geen wedstrijd was had ik dat al veel eerder gedaan. De wortels zijn bruin, er zit totaal geen leven meer in. Wel een leuke hint misschien om rechte pepers te kweken, zie plaatjes. Eindfoto en sluiten maar: 12,5 cm 1 Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 27 juni 2020 Geplaatst: 27 juni 2020 Jammer @HuubvG, wat denk je dat nu uiteindelijk het probleem is geweest? Quote
Saalk86 Geplaatst: 27 juni 2020 Geplaatst: 27 juni 2020 Jammer @HuubvG! Dat je dat ook ‘kunt’ om zo daadkrachtig te zijn. Ik heb ook 1 plant (later gezaaid) die echt achter blijft. Maar staat in een pot en niet in de weg. Heeft wel wat weg van jou planten. Gister een rode van 14.8 cm geoogst en hangen alweer wat rode pepers. Hoe smaakt ie @Ikbeginbijmezelf, pittig? Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 27 juni 2020 Geplaatst: 27 juni 2020 Ja, in de praktijk ga ik de meeste pepers afgeven denk ik want ze zijn te pittig voor dit huishouden met 3 kleine kinderen Quote
HuubvG Geplaatst: 27 juni 2020 Auteur Geplaatst: 27 juni 2020 @Ikbeginbijmezelf, al in het begin ging het onder het maaiveld al mis. Ik denk dat de wortels al snel aan het rotten zijn gegaan. Bij het overpotten zag ik veel bruine wortels en een enkele witte. Op blz 12 meldde ik mijn zorgen al en kreeg ik oa deze aanwijzing: Op 20-3-2020 om 13:13, rorror zei: ook goed opletten of je niet die irritante vliegjes hebt, en dus larven in de grond hebt zitten. Dus gewoon een slechte start, net als bijv Hoekman. Nu nog even een correcte eindfoto zonder dat een deel van de peper afgedekt wordt. Daar zou immers een scheurtje o i d achter kunnen zitten. De steel én kelk eraf gehaald. In plaats van vanaf de kelk te meten blijft er netto een paar mm meer peper over. Dus even corrigeren op de lijst en hier: 12,8 cm. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 27 juni 2020 Geplaatst: 27 juni 2020 Vindt het jammer voor je huub.zet je, je zi in en dan dit. Volgend jaar nieuwe kansen moet je maar denken. Quote
rorror Geplaatst: 27 juni 2020 Geplaatst: 27 juni 2020 Erg jammer huub van de planten! Hoop dat de pepertjes wel nog door een gerecht zijn gegaan? Trouwens wel een erg mooi kokertje, waar "voorgedraaid jointjes" in verkocht worden. 🤣Hint voor andere mensen. 😘 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
BBtuin Geplaatst: 27 juni 2020 Geplaatst: 27 juni 2020 Ik heb uiteindelijk 3 plantjes overgehouden. 2 plantjes heb ik in de volle grond in de kas staan. Bij 1 plantje heb ik alle zijtakken verwijdert en laat ik max. 1 of 2 pepers groeien. Het andere plantje doe ik niks aan en laat ik gewoon lekker groeien. Het laatste plantje staat in een ruime pot in de kas, deze geef ik regelmatig een flinke scheut vloeibare mest. Tot nu toe produceert de plant in de volle grond waar ik niks aan doe de langste pepers. Quote
HuubvG Geplaatst: 28 juni 2020 Auteur Geplaatst: 28 juni 2020 @rorror, ik had idd nog zo een kokertje in huis haha. Je zou langere kokers kunnen 'draaien' van doorzichtig cellofaan. Het is maar een hint, het kan centimeters verschil gaan maken. Vandaag ga ik zomersnert maken met verse erwten, knoflook, uien uet en daar gaat deze peper in. De rest droog ik en ga ik later gebruiken. @allen, prettige voortzetting en veel lange pepers! Het zal nog spannend gaan worden. Quote
tielse flipje Geplaatst: 28 juni 2020 Geplaatst: 28 juni 2020 Nog nooit gezien! Zo leer je nog eens wat, ik zat aan een reageerbuisje te denken! Die heb ik namelijk wel. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 juni 2020 Geplaatst: 29 juni 2020 Je hoeft geen voorgedraaide joints te kopen voor zo'n kokertje: vanille wordt ook vaak op die manier verkocht Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 29 juni 2020 Geplaatst: 29 juni 2020 Ik heb vandaag 1 wedstrijdpeper opgeofferd voor de sambal. Niet de grootste en ook niet de kleinste genomen. Begint nu eindelijk een beetje op te schieten. Werd er erg ongedurig van. Die koker tip is wel geinig, maar geen idee of ik nou zo ver wil gaan voor een peper wel heel lollig in elk geval. Ben benieuwd naar alle foto’s mét Quote
Liekie Geplaatst: 29 juni 2020 Geplaatst: 29 juni 2020 oh wat een megagoeie tip met die buisjes!! Ik heb er geen liggen, dus ik ga eens kijken of ik met cellofaan aan de gang kan. Is misschien te flexibel, maar alle ervaringen zijn welkom toch? Mijn 2 planten in de kas staan er nu zo bij, met beginnende pepertjes van ongeveer 2-3cm nu. Het komt! Ze worden wel wat lastig gevallen door de cucamelons met hun grijpgrage armpjes... Quote
HuubvG Geplaatst: 29 juni 2020 Auteur Geplaatst: 29 juni 2020 Kaneelkokers en reageerbuisjes kunnen natuurlijk ook. Dat doorzichtige plastic doosje waar kerstkaartjes in zitten is misschien wel wat , oprollen en een plakbandje eraan? Of overheadsheet, maar dat moet je maar net in huis hebben. Ik zat al te broeden om langere kokers ergens zelf van te gaan maken, maar voor mij heeft dat geen zin meer. Helaas liggen de wedstrijdplanten te verteren in de compost. 2 Quote
simonvb Geplaatst: 30 juni 2020 Geplaatst: 30 juni 2020 (aangepast) De eerste foto-oogst, de vorige twee pepers vergeten te fotograferen. Ik doe niet aan rechttrekken of uitdunnen om langere vruchten te hebben. Liever straks een grote hoeveelheid om te laten drogen. Van mijn twee wedstrijdplanten (1 in de serre, 1 buiten op mijn terrasje) elk twee vruchten genomen, ze verschillen niet veel van elkaar. Pepers drogen precies zeer vlug, de uiteinden beginnen al te verdrogen achter twee dagen. Rauw zijn ze redelijk straf maar in de ovenschotel waren ze dat niet meer, ik denk dat ze hun hitte verliezen door op te warmen. Voorlopige langste dus 15,5cm. 30 juni 2020 aangepast door simonvb 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.