HuubvG Geplaatst: 18 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2020 HERHALING 🌶️ let erop dat je de peper meet zonder steel en kelk (deze moeten dus verwijderd worden) 🌶️ /HERHALING Quote
Mellie Geplaatst: 19 augustus 2020 Geplaatst: 19 augustus 2020 Aaaahhh neeeee....! Ik had gehoopt de 20 cm te halen, maar niet. Ik heb er eentje hangen die nog groen is en langer lijkt. Dus wie weet is dat de winnaar Deze gaat zo bij mijn turkse omelet. Helft ervan dan, want vind ze toch fiks pittig voor een mild pepertje Quote
prettig gestoord Geplaatst: 20 augustus 2020 Geplaatst: 20 augustus 2020 Nou echt joekels zijn het niet so far de langste 18.2 cm de plant hangt nog wel afgeladen vol 1 Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
jeanne-heijmans Geplaatst: 21 augustus 2020 Geplaatst: 21 augustus 2020 De pepers doen het goed. Maar een goede lengte zit er nog niet bij. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 21 augustus 2020 Geplaatst: 21 augustus 2020 Was die ene maar niet zo krom gegroeid, maar ja dat hebben we bijna allemaal Quote
Mellie Geplaatst: 23 augustus 2020 Geplaatst: 23 augustus 2020 Ik heb behoorlijk wat afgelachen met de buurman zijn workmate om mijn peper recht te trekken. Mocht dat wel? Zoja, dan heb ik een nieuwe officiële inzending. 20,2 cmEn anders zit ik op 19,5 cm. Toch de moeite waard om te investeren in een workmate Ik durf alleen mijn lenzen nu niet meer uit te doen na al dat gepiel met hete pepers... 1 Quote
redzebra Geplaatst: 23 augustus 2020 Geplaatst: 23 augustus 2020 Alleszins ontzettend origineel 😁 is best grappig, ja best oppassen met je lenzen, ik heb het ook al eens voorgehad in een onbewaakt moment tijdens het koken. Quote
Vinky Geplaatst: 23 augustus 2020 Geplaatst: 23 augustus 2020 Topprestatie @Mellie. Als ik in de jury zat, zou je meedingen om de eerste prijs. Maar ik zie @HuubvG al denken en redeneren: er zit een wat donkere zone in je foto en daar kun je twee peperstukken aan elkaar hebben gelegd. En dan zeg ik: Neen Hubertus, neen dit is echt echt. Sterkte met je lenzen en al het andere dat je nog gaat aanraken Mellie. Hier komen we helaas niet voorbij de 16 cm maar ik wens alle anderen van de 60 deelnemers meer succes 👍 Quote
tuinLB Geplaatst: 23 augustus 2020 Geplaatst: 23 augustus 2020 Mijn langste tot nu toe. Al heb ik wenig hoop op nog langere pepers. Ze zitten hier allemaal tussen de 14 en 20 cm. De langere zijn jammer genoeg meestal zo krom dat ze niet meer recht te buigen zijn. Maar wie weet mischien zit er nog ergens een lange rechte verstopt die ik nog niet gezien heb. Quote
HuubvG Geplaatst: 24 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2020 UPDATE 24 augustus De peper moet zichtbaar los bij de maatlat liggen, mag niet ingeklemd worden. Zie wedstrijdreglement. Quote
rorror Geplaatst: 24 augustus 2020 Geplaatst: 24 augustus 2020 (aangepast) Sinds de peper planten in april /mei naar buiten gingen om te wennen, en juni volledig buiten stonden. Groeide de planten niet meer, maar alleen de pepers en af en toe een bloempje. Sinds vorige week net na de hittegolf, zijn de planten pas weer gaan groeien. Dus zeg zeker 3maanden stil gestaan in groei. Alle lichte groei is nieuw, en beginnen weer te bloeien. 24 augustus 2020 aangepast door rorror Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 24 augustus 2020 Geplaatst: 24 augustus 2020 Hey bij mij hetzelfde.Sinds ze buiten staan zijn er wel 5 pepers aangekomen. Eentje is net rood. En een lange groene, maar schat rond de 15cm max.Toen ze nog binnen stonden heel groot blad, en buiten allemaal Ieniemienie blaadjes.Heb er Spaanse pepers naast, en sommigen groeien zeer goed en andere ook weinig vrucht. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
HuubvG Geplaatst: 24 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2020 @Mellie, wat ben je stil? Ben je sip omdat je nu voor niks zelf een workmate hebt aangeschaft? 💲 De kunst is een zo recht mogelijke peper te telen. Stop dáár nou je creativiteit in. Er zijn al verschillende hints gegeven. @tuinLB, mocht het je langste peper blijken te zijn, hoop ik dat je hem nog hebt. Meet even opnieuw op zónder steel en kelk (zie wedstrijdreglement) en maak er weer een zelfde plaatje van. Zet ook zelf even de door jou gemeten maat erbij in cijfers. Dat getal komt op de lijst. Als je geen grotere peper krijgt, blijft de lengte van deze peper achter je naam, met een link naar die foto. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 24 augustus 2020 Geplaatst: 24 augustus 2020 Niks sip hoor! Ben aan het bijkomen van mijn atjar sessie. 4,5 u gestaan. Morgen had ik zuurkool willen maken, maar dat skip ik denk ik nog maar een dagje. Ik heb erg veel lol gehad met de buurman en 19,5 cm is nog steeds langer dan mijn vorige peper. Wie weet de volgende . Ik ga er voor! 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 24 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2020 Op 21-8-2020 om 22:17, jeanne-heijmans zei: De pepers doen het goed. Maar een goede lengte zit er nog niet bij. Dat je bijna je eigen naam kunt schrijven met deze pepers, dat is toch ook leuk? 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 24 augustus 2020 Geplaatst: 24 augustus 2020 Ha ha die is goed.geen erg in gehad. Quote
Vik Geplaatst: 25 augustus 2020 Geplaatst: 25 augustus 2020 Nieuwe officiële inzending: 17,4 cm (dankzij het puntje :p). Er hangt er nu nog eentje aan die misschien net iets langer kan zijn, maar veel verder dan deze lengte ga ik helaas niet geraken... (Of het moest zijn dat er uit de bloemen die er nu aanhangen nog een knaller groeit in september :D) 2 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 25 augustus 2020 Geplaatst: 25 augustus 2020 Hier nog steeds pepers tussen de 15 en 20 cm. Gisteren weer vruchten gedund, toverdrank erbij gegoten en wat peptalk afgestoken boven de broeibak. Nog vijf weken te gaan. Hopen dat er tenminste nog één megapeper zal groeien. Quote
Erny Geplaatst: 25 augustus 2020 Geplaatst: 25 augustus 2020 Verdorie, mijn langste is nu net 18,5 en denk dat de groei daar nu wel uit is. Is wel mooi recht. Moet maar een volgende uitkiezen die mijn eer moet gaan redden. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 26 augustus 2020 Geplaatst: 26 augustus 2020 Ik denk dat ik de officiële van de week nog weergeeft. Huiver niet.tis geen grote. Maar ik zie geen langere in spe Quote
Ikbeginbijmezelf Geplaatst: 27 augustus 2020 Geplaatst: 27 augustus 2020 Ik hoop dat het komende maand nog warm en zonnig wordt, anders zie ik het hier ook niet meer gebeuren. Quote
Amrutten Geplaatst: 27 augustus 2020 Geplaatst: 27 augustus 2020 We doen nog een heidag komend weekend. Als dat ook geen positief effect heeft op de pepers, weet ik het ook niet meer. 2 Quote
rorror Geplaatst: 27 augustus 2020 Geplaatst: 27 augustus 2020 Fotos maken blijft lastig, op de foto ziet de peper er altijd groter uit. Zoals op de eerste foto te zien, maar er direct voor gaan staan met de lens, geeft deze 16,8cm aan. Dit is denk ik wel de langste inzending die ik ga halen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
hein Geplaatst: 27 augustus 2020 Geplaatst: 27 augustus 2020 Zo mijn eerst pepers van mijn wedstrijdplanten geoogst. De langste eruit gezocht en deze gemeten voor mijn eerst officiële inzending 15,5 cm. Nu nog hopen dat de planten nog een grotere formaat peper maken Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.