RobO Geplaatst: 22 juli 2020 Geplaatst: 22 juli 2020 ui met accesoires (vrijgezellendieet: broodje tartaar met ei en ui, en een biertje) 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 juli 2020 Geplaatst: 22 juli 2020 Groentepannekoekjes met courgettes koolrabi en wedstrijdpeper. Sla. Sla met kruiden. Sla met bloemen van de OI kers. Sla met walnoten. Sla met bloemen van de Chinese bieslook. Sla en frieten( Bernadette aardappelen), courgettesoep recept J.O. met munt en bosuitjes,quiche met courgettes. Wraps met courgettes en pepers. Noodles met courgettes en pepers en snijbiet. Sla met komkommers ( eindelijk! ) En de eerste tomaatjes🍅🍅👏 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jeanne heijmans Geplaatst: 22 juli 2020 Geplaatst: 22 juli 2020 Onze aardappels, en komkommer, maar bloemkool uit de winkel. Quote
jootje Geplaatst: 24 juli 2020 Geplaatst: 24 juli 2020 Dit! Erg lekker. Komt uit een blad van EkoPlaza. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 24 juli 2020 Geplaatst: 24 juli 2020 Mmmm dol op snijbiet. Ga ik zeker proberen! Dank voor het delen@Jootje Quote
Vastone Geplaatst: 25 juli 2020 Geplaatst: 25 juli 2020 Dat ziet er lekker uit! Hier ook nog veel Snijbiet in de tuin dus leuk om een nieuw recept te proberen. Wat hebben jullie erbij gegeten? Quote
jootje Geplaatst: 25 juli 2020 Geplaatst: 25 juli 2020 Vastone ik had courgette ( panne) koekjes erbij gemaakt en een gehaktballetje. met een extra eitje, zou je niet eens vlees erbij hoeven doen denk ik. Quote
Mellie Geplaatst: 25 juli 2020 Geplaatst: 25 juli 2020 Broodje turkse kaas uew met uet verse knof en peper met dille. Jum! Nu wel een fikse knoflookmond... 🤪 Quote
RobO Geplaatst: 25 juli 2020 Geplaatst: 25 juli 2020 werkt goed tegen corona... hier nz spinazie en morgen heerlijke snijbonen van de eerste oogst Quote
Mellie Geplaatst: 25 juli 2020 Geplaatst: 25 juli 2020 Voor het avondeten wat doperwt, peterselieerwt, courgette, snijbiet, knof en ui gebruikt om te wokken met een pepertje voor moeders. Toen chilisaus erover. We hadden net iets te weinig Chinees over van gisteren en zo perfect aangevuld. Morgen ga ik courgettesoep maken met heel veel ui en daslook. Nu al zin in! En elke x als ik nu een courgette oogst, moet ik denken aan@RobO’s opmerking over dat ze worden teruggegooid. Hier gelukkig nog niet Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 28 juli 2020 Geplaatst: 28 juli 2020 Vandaag sla, tomaatjes, uien.ei van de kipjes.en komkommer uet.morgen spinazie omelet, en je raadt het al, spinazie en ui uet.en ei van de kipjes. Quote
Mellie Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Och zo heerlijk gegeten. Noedels met eigen woksaus en ui, knof, de eerste paprika (punt had ik al, dit is een gewone) courgette en citroengras met.... de nieuwe sambal! Heerlijk fruitig, precies zoals ik had gehoopt! Het was erg geslaagd wat mij betreft. Nu nog die appelbramentaart...! Quote
Vastone Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Oh dat klinkt heerlijk zeg! En toetje ook! Hier opnieuw courgette (panne)koekjes want daar worden de kinderen zo blij van. Dit keer met een knolvenkel gratin met wat tomaatjes erbij. Smaakte erg goed! Quote
jootje Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Oohh... Vastone....die courgettekoekjes! Ik heb ze nu twee keer gemaakt, het lukt me niet. En echt..in het verleden Veel gemaakt...maar nu heb ik kledderige hoopjes....vertel es...! 😇 Quote
RobO Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 soepje met garnaal, boontjes, snijboontjes, mie, tomaat, courgtetteblokes, bosui, knnof 1 Quote
Vastone Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 2 uren geleden, jootje zei: Vertel es...! Wat ik doe: 1 courgette geraspt en goed uitgeknepen. Berg kruiden (basilicum, bieslook, oregano en/of venkelloof soms een pepertje) maar net een beetje wat er is en waar we zin in hebben. Feta (of andere kaas) in blokjes, per courgette ongeveer halve plak feta. 1 ei 80-100 gram bloem om wat te binden Peper en zout. Alles door elkaar mengen, beslag is dan inderdaad wel zacht/wat nat. Ik maak dan altijd bolletjes die ik op de snijplank leg. Voordat ze in de pan gaan (in olijfolie) druk ik ze plat tussen twee handen. 1 Quote
jootje Geplaatst: 29 juli 2020 Geplaatst: 29 juli 2020 Dankjewel. Ik denk dat ik te weinig bloem had... ik ga het van de week proberen...je hoort het! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 juli 2020 Geplaatst: 30 juli 2020 Wij aten pizza met tomatenpuree en gehakt en basilicum en bonenkruid en courgette en wat gekochte zwarte olijven tapenade en zelfgemaakte kaas die wel heel snel bruin werd Maar lekker hoor! Dag daarvoor nieuwe aardappeltjes met een speklap en koolsalade. En vanavond een courgette-soepje met als basis wat tomatensap wat vrij kwam bij het 'afgieten' van mijn veel te natte tomatenchutney Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jeanne heijmans Geplaatst: 31 juli 2020 Geplaatst: 31 juli 2020 Morgen ga ik een slaatje maken. Met ei van de kipjes.sla, ui, tomaatjes uet 1 Quote
rorror Geplaatst: 31 juli 2020 Geplaatst: 31 juli 2020 Late night snack! Stokbroodje, met gesneden jalapeno's, wedstrijd peper, en spaanse cayenna. Smul smul smul. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
RobO Geplaatst: 1 augustus 2020 Geplaatst: 1 augustus 2020 de eerste tomaatjes, zo van de plant, en op een broodje met kaas, ui, mayo 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 1 augustus 2020 Geplaatst: 1 augustus 2020 Ik heb van de geoogste tomaatjes een heerlijke tomaten chutney gemaakt. Met een peper en uien uit tuin Quote
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 Nomnomnom! Turkse frietjes met eigen aardappel, courgette en heup veul pepers met yoghurtknoflooksaus. Sjonge zeg, wat was dat lekker. En toe geheel onverwachts, rijpe perziken uit eigen tuin. Het moet niet gekker worden. 1 Quote
rorror Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 @Mellie Ziet er lekker uit! Hoe maak of gaar jij die pepers? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.