Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Groentepannekoekjes met courgettes koolrabi en wedstrijdpeper. Sla. Sla met kruiden. Sla met bloemen van de OI kers. Sla met walnoten. Sla met bloemen van de Chinese bieslook. Sla en frieten( Bernadette aardappelen), courgettesoep recept J.O. met munt en bosuitjes,quiche met courgettes. Wraps met courgettes en pepers. Noodles met courgettes en pepers en snijbiet. Sla met komkommers ( eindelijk! ) 

En de eerste tomaatjes🍅🍅👏

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat ziet er lekker uit! Hier ook nog veel Snijbiet in de tuin dus leuk om een nieuw recept te proberen. Wat hebben jullie erbij gegeten?

Geplaatst:

Vastone

ik had courgette ( panne) koekjes erbij gemaakt en een gehaktballetje.
met een extra eitje, zou je niet eens vlees erbij hoeven doen denk ik. 

Geplaatst:

Voor het avondeten wat doperwt, peterselieerwt, courgette, snijbiet, knof en ui gebruikt om te wokken met een pepertje voor moeders. Toen chilisaus erover. We hadden net iets te weinig Chinees over van gisteren en zo perfect aangevuld. Morgen ga ik courgettesoep maken met heel veel ui en daslook. Nu al zin in!

En elke x als ik nu een courgette oogst, moet ik denken aan@RobO’s opmerking over dat ze worden teruggegooid. Hier gelukkig nog niet

Geplaatst:

Och zo heerlijk gegeten. Noedels met eigen woksaus en ui, knof, de eerste paprika (punt had ik al, dit is een gewone) courgette en citroengras met.... de nieuwe sambal! Heerlijk fruitig, precies zoals ik had gehoopt! Het was erg geslaagd wat mij betreft. Nu nog die appelbramentaart...!

Geplaatst:

Oh dat klinkt heerlijk zeg! En toetje ook! 

Hier opnieuw courgette (panne)koekjes want daar worden de kinderen zo blij van. Dit keer met een knolvenkel gratin met wat tomaatjes erbij. Smaakte erg goed! 

20200729_174406.thumb.jpg.74dfaf2aa5b2687e0ee7b677c93cf31b.jpg

20200729_180955.thumb.jpg.0fa780d7f18ad2ecf377ce08081cab47.jpg

Geplaatst:

Oohh... Vastone....die courgettekoekjes!  Ik heb ze nu twee keer gemaakt, het lukt me niet. En echt..in het verleden Veel gemaakt...maar nu heb ik kledderige hoopjes....vertel es...! 😇

Geplaatst:
2 uren geleden, jootje zei:

Vertel es...! 

Wat ik doe: 

1 courgette geraspt en goed uitgeknepen.

Berg kruiden (basilicum, bieslook, oregano en/of venkelloof soms een pepertje) maar net een beetje wat er is en waar we zin in hebben.

Feta (of andere kaas) in blokjes, per courgette ongeveer halve plak feta.

1 ei

80-100 gram bloem om wat te binden

Peper en zout. 

Alles door elkaar mengen, beslag is dan inderdaad wel zacht/wat nat. Ik maak dan altijd bolletjes die ik op de snijplank leg. Voordat ze in de pan gaan (in olijfolie) druk ik ze plat tussen twee handen. 

• Like 1
Geplaatst:

Wij aten pizza met tomatenpuree en gehakt en basilicum en bonenkruid en courgette en wat gekochte zwarte olijven tapenade en zelfgemaakte kaas die wel heel snel bruin werd :think: Maar lekker hoor! 

Dag daarvoor nieuwe aardappeltjes met een speklap en koolsalade. En vanavond een courgette-soepje met als basis wat tomatensap wat vrij kwam bij het 'afgieten' van mijn veel te natte tomatenchutney :lol:

Geplaatst:

Nomnomnom! Turkse frietjes met eigen aardappel, courgette en heup veul pepers met yoghurtknoflooksaus. Sjonge zeg, wat was dat lekker.

abb96f0cfa4ebb4a39d522835f7a2db7.jpg

En toe geheel onverwachts, rijpe perziken uit eigen tuin. Het moet niet gekker worden.
92673fb4db835da80cf756dbff194fe0.jpg

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...