Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nieuw aardbeiveldje gemaakt van eigen korona-uitlopers

bramen geplukt en opgegeten (nouja, geplukt, tegen de takken getikt met m'n hand er onder)

laatste frieslanders geoogst van wat sneue planten, was ook sneue opbrengst

Geplaatst:

Voordat de hemel openbrak, tomaten geplukt en gedieft en wat ander klein spul geoogst. Ik heb ook een beginnetje gemaakt met de laatste border netjes en onkruidvrij te maken. Klein begin hè..! Vooral niet te hard van stapel lopen met dit weer.

Edit: ik zie de tomatenzaden wintips. Ik doener veel simpeler en de kieming is goed genoeg om het altijd zo te doen.

Keukenrol en daar zaden op leggen. Keukenrolletje dichtvouwen en opschrijven wat het is. Het lospeuteren is altijd wel een dingetje, maar desnoods met wat papier erbij in de potgrond. Als ik ook hoor altijd hoe vies die gisting ruikt, doe ik het lekker zo

• Like 1
Geplaatst:

De kleine kas weer op orde gebracht (was wel nodig na 3 weken vakantie en een tuinoppas die alleen water gaf en af en toe iets oogste) ziet er weer overzichtelijk uit nu! En uiteraard geoogst! 

Geplaatst:

Geboortecontrole bij de aardbeien: ze mogen 1 uitloper per plant, rest weggehaald. Doordragers voorzien van laagje verse bedekking, voor de laatste lichting aardbeien. 

Zaden geoogst van judaspenning, cosmos en uitjes. Bedje gewied rond de tomaten.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

20 Mieze Schindler zelf opgekweekte plantjes geplant. Dat is een heerlijke aardbei.
Duizendschonen verplant. Wilde rucola geplant.

Een stuk of 10 Little Gem slaplantjes gezet. 2 Aardappelplanten Melody geoogst.

(aardappels oogsten blijft voor mij het aller leukste tuinwerk).

Worteltjes en lenteui geoogst.
Heg gesnoeid. Die staat naast mijn kist, en die ging bijna niet meer open.

Geplaatst: (aangepast)

Onkruid eruit gehaald.was moeilijk de grond was zo hard evenals de boerenkool op de definitieve plaats zetten, had er al een aantal gedaan, maar nog niet klaar.morgen 31 graden,dus komt er ook niet van.

Ook komkommer planten verwijderd.last van meeldauw.hing ook niks meer aan.de laatste eraf gehaald vanmorgen. Voor ons eten.en water gegeven natuurlijk

aangepast door Jeanne heijmans
Iets vergeten
Geplaatst: (aangepast)

Zojuist het terras storm klaar gemaakt, alles vastgezet. Planten hutje mutje tegen elkaar aan gezet.

@Grork ja! Alles kon nog dichter tegen elkaar aan staan dan ze al stonden.

Alle pepers staan veilig binnen. Wat een oorwoud is het! Jammer dat die prachtige planten nog maar een maandje mee gaan. Misschien dat ik een paar potten onder het afdakje tegen het raam zet. Wie weet hebben we weer een milde winter en overleven ze het buiten. We gaan het zien. 

DSC_3734.thumb.JPG.22fc0c3ba28c518f1753da860e8aade1.JPG

Edit, bedankt voor correctie grork! 

aangepast door rorror
  • Like 1
Geplaatst:

Ik heb voor Francis gekeken of de kippen goed zaten en daar niet per ongeluk iets kon wegwaaien. De buitenkeuken heb ik helemaal over het hoofd gezien. Handig. Daar kon ik dus gisterenavond ná Francis mooi glas opruimen... vaas kapot. Viel allemaal reuze mee, maar glas vind ik heel naar... ben altijd bang dat een kind daar invalt. Zag ook omgewaaide mais. Die geoogst en vandaag nog 1 extra zodat iedereen zijn eigen kolf heeft. De beste kolven die ik ooit heb gehad. Ik doe er normaal veel minder, maar dacht dit jaar laat ik gewoon eens 15 planten neerzetten in een vierkantje. Werkt goed!

Geplaatst:

Met Lie maar weer eens de paden ontdaan van de klimmende windes. Olifantenknofloken geplant. Mijn kool bed een beetje opgeschoond, de kolen zijn niet erg groot nog maar hadden wel heel veel lelijk aangetast blad dat volgens mij toch niks doet voor de plant dus dat weg gehaald. Mirabellen geplukt. Tomaten blad weg gehaald Max 2 per plant. Pepers geoogst. Frambozen gegeten☺️

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisterenmiddag het bootje gehoost. Was nodig... het was nog net niet gezonken.

a207b61ec09d94c246b9f62241490e75.jpg

Vanmiddag zat ik aan de eettafel. Mijn zicht is naar de tuin. Ik zie allemaal zwarte gedaantes op me afkomen. Voor de duidelijkheid, dit is niet een droom, maar écht. Het worden er meer. Ik tel er nog 10. WTF??? Ik sta op en klap in mijn handen en whoppaaaaaaa. Daar vliegen toch minstens 50 kauwen uit de druiven omhoog en gaan aan de overkant op het dak zitten om me in de gaten te houden.
Zó omineus, het was heel naar....

Nu hangt dit er.

5cca0de29a1fbae5389bd0cb2de98c76.jpg

Het net was al besteld en was zaterdag binnen gekomen. Alleen nog niets mee gedaan. Heb 2 stroken aan elkaar genaaid en over balken gegooid. Nietjes erin. Klaar. Die %#*duiven kunnen er ook niet bij. Ik zeg, alleen maar voordelen dat net alleen dat uitzicht... das dan toch weer jammer.

• Like 2
Geplaatst:

In de schooltuin gebikkeld met 4 moeders en 1 vader. Ik heb gesnoeid en in 1 kliko snoeiafval gepropt wat in 2 klikos had gemoeten. Met het laatste restje energie een perkje vrij gemaakt, tuinaarde erop, afgezet met lint zodat er niemand doorheen banjert of besluit op het bankje te gaan zitten en vervolgens ingezaaid en water gegeven.

Toen naar huis. Vermoeid. De kleine tuinopzichter ook. Het was hard werken, maar mama nog heeeeel even de tuin in. Even bij de kippen kijken en voila... kledder, flats, bah. Toen in mijn eigen tuin alle duivenschijt opgeruimd.
Jeetje, wat haat ik die beesten. Het was groter dan mijn beide voeten samen en vol op het looppad.

• Like 1
Geplaatst:

De twee verhoogde bakken buiten opgeschoond. O.a. de compleet door rupsen aan gevreten palmkool verwijderd. Eigenlijk wel heel jammer, was de enige palmkool in de tuin. 

Nieuwe aardbeienplanten geplant, water gegeven in de kas. 

En me verwonderd dat ondanks dat het warm en zonnig was, je de herfst al voelt en ruikt om je heen (waar ik nog even niet aan wil hoor!)

Geplaatst:

Gisterenochtend gras gemaaid. Middag bezoek. De man gaat in een mega drol staan van de duiven en is er klaar mee. De hele pergola is inmiddels ingepakt.

4abf46b6656e1ef5e174825e9afa0205.jpg

Nog steeds genoeg vogelpoep, maar dat regent morgen weg en als het goed is hebben we straks weer ouderwetse bruine en grijze flatsen ipv overal knalpaarse. Die zijn toch een tikkeltje smeriger dan de andere. We moeten toch echt een beter afweersysteem tegen vogels hebben....

Vandaag 1 pompoen geoogst, wat pepers en tomaten en kruiden voor mijn inmaakwerk.

Geplaatst:

pff gisteren de lavendel struik, doorsnee van bijna 150 m gesnoeid met de heggenschaar nooit meer, eerst volgende keer pak ik de elektrische pff zit heel de dag al op de bank met en zere rug van het gebukt staan. vandaag twee courgette maatje D geoogst en een met een winkel kwalificatie.  straks nog ff snel wat frambozen voor mijn smoothie oogsten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...