acpronk Geplaatst: 19 december 2020 Geplaatst: 19 december 2020 Gisteren en de dag ervoor alle knoflook in de grond gedaan. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 19 december 2020 Geplaatst: 19 december 2020 De laatste spinazie uit de peperkas geoogst en opgeruimd. Daarna een volle kruiwagen compost verspreid en flink wat water er overheen gegooid, en nog een gratis buitje. Begonnen met aardbeien stekken te verplaatsen. Ik wilde er oude compost onder doen maar op die hoop waren spontane snijbietplantjes komen groeien. Die eerst verplant en daarna de eerste Daroyal stekken gezet op een flinke schep oude compost. Als laatste nog de regenwater opvangkuip schoongemaakt, want die was nu toch leeg na het gieten. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 20 december 2020 Geplaatst: 20 december 2020 Weer een rij Daroyal gezet. Ook een krat uitlopers verwijderd. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 20 december 2020 Geplaatst: 20 december 2020 Verdrietig mijn boerenkool bekeken. De planten zien er vreselijk uit. Half vers not door de luizen. Gelig, blad valt af. Ik vraag me af of dit vaker gaat gebeuren..klimaatopwarming en boerenkool gaat misschien niet samen? Een beetje in de compost zitten poeren met de greep. De eenden gelokt naar een plek in de tuin waar wel eens slakken zouden kunnen zitten. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 21 december 2020 Geplaatst: 21 december 2020 jammer van de boerenkool, ik plant ze tegenwoordig vroeg en oogst al wat voor de vriezer in eind augustus; nu nog veel klein vers groen blad maar weinig groei in de tuin weinig effectiefsgedaan, nagedacht over de prachtfilm Ida Quote
appelvrouw Geplaatst: 21 december 2020 Geplaatst: 21 december 2020 Heb je de film net gezien? Staat op mijn lijst, maar zal voorlopig lastig worden op de vpro moet hem gaan uitzenden bv. En dan heb je nog kans dat ik hem mis ivm voetbalenanderesporten kijkende lief. Boerenkool misschien volgend jaar ook maar zo proberen, heb je dan ook andere soort die je zaait? Herfst kool oid? Enfin o.t., nog niks. Het regent buiten en het wordt hier eindelijk weer een sompig in de tuin. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Amrutten Geplaatst: 22 december 2020 Geplaatst: 22 december 2020 Niets gedaan in de tuin, maar voor de tuin van volgend jaar. Dahliaknollen besteld, veel. Dat wordt een kleurige toestand volgende zomer. Quote
Patrijs Geplaatst: 22 december 2020 Geplaatst: 22 december 2020 Vanmorgen druk geweest met oogsten, planten en poten, vanmiddag de tweede helft van de lage kas gespit, die was nu vochtig genoeg na de buien van 20 mm. Om dat makkelijker te doen de dakspanten even weggehaald en na het spitten weer terug gezet behulp van de accuboor. Het was hier lekker op de tuin, geen wind en een redelijke temperatuur. Quote De moestuin van Patrijs
fre3ke Geplaatst: 22 december 2020 Geplaatst: 22 december 2020 Kruisbessen gesnoeid. Ik heb ze twee jaar verwaarloosd en moet proberen er weer wat van te maken. Morgen de rode en zwarte bes snoeien, en de appels snoeien en leiden, en dan is het klaar voor dit jaar. O, ik heb het Indisch bloemriet in de volle grond gezet. Ik denk dat hij het wel overleeft, omdat veel subtropische planten de winter overleven in mijn zandgrond. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 24 december 2020 Geplaatst: 24 december 2020 Eerst een compostbak leeg gemaakt, dat kon weer want het nieuw gevulde vak was al weer bijna een halve meter ingezakt en kon weer aangevuld worden. Ook gelijk maar een kruiwagen mest er op. Koude wind vanaf de Noordzee bracht regen en hagel mee maar ook een mooie regenboog. 'S middags de lege bak gevuld met een kuub brandhout, dat lag achter de kas opgeslagen, maar ik wil weer gaan bouwen, dus moet er ruimte komen. Alvast wat mooie palen klaar gezet en ook nog wat gieters water in de lage kas gegoten. De grond wordt daar goed nat met ook nog alle regen er over. 50 mm de afgelopen dagen! Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 25 december 2020 Geplaatst: 25 december 2020 De laatste kruiwagens met koeienmest van de buurman op de verse composthoop gegooid, met lagen blad en aspergeloof en wat andere zaken er tussen. Ook wat kruiwagens compost uit de oudere bak geschept en bij fruitbomen gegooid. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Old Rose Geplaatst: 25 december 2020 Geplaatst: 25 december 2020 2 rode kolen geoogst, de laatste stengels van de mais uit de grond getrokken en aan onze pony gevoerd. Bedeacht hoeveel ik eigenlijk nog wil doen ( hopelijk binnenkort weer wat meer energie daarvoor)🙄 Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Jorieke123 Geplaatst: 26 december 2020 Geplaatst: 26 december 2020 Van alles storm-proof opgeruimd en vastgemaakt en achter andere dingen gezet. Ook een varkenshok omgedraaid zodat het met de achterkant richting de wind staat. Dat ligt toch wat lekkerder voor de hoogzwangere zeug die daar slaapt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 26 december 2020 Geplaatst: 26 december 2020 Ik verwacht dat de wind bij jullie nog wel mee zal vallen. Hier is het paniek zaaien al begonnen: Waarschuwing voor windstoten tot 110 kilometer per uur: "Echt binnenblijf weer". Het is een Tweede Kerstdag met 'echt binnenblijf weer', zegt NH-weerman Jan Visser. Want naast veel regen, waarschuwt het KNMI vanavond, vannacht én morgenochtend voor zware windstoten tot wel 110 kilometer per uur. Het is bijna droog, dus toch maar naar buiten.🤫 Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 26 december 2020 Geplaatst: 26 december 2020 Oh ja, bij jullie gaat het geheid stukken harder, maar hier op onze vlakte zal het ook niet leuk zijn. En meteen een goed excuus om losse slingerdingen op te ruimen die hier toch vaak blijven slingeren wegens 'nu geen tijd'. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 26 december 2020 Geplaatst: 26 december 2020 (aangepast) Toch ook maar het een en ander vastgelegd op de tuin, al valt de wind hier nog steeds mee. De laatste spullen van achter de kas weggesleept en daar gespit. Daarna wat tegels daar neergelegd als fundering en thee gedronken in het kasje. Terwijl ik dit typ hoor ik buiten de eerste harde windvlaag..... 19:00 uur: 26 december 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
HuubvG Geplaatst: 27 december 2020 Geplaatst: 27 december 2020 Kijk ik vanmorgen naar buiten, zie ik dat er vier ruiten van mijn tuinkas stuk zijn. Het automatische raam is er met venster en al uitgewaaid en ligt achter de kas. Twee ruiten opzij totaal eruit, liggen in kleine stukjes verspreid over tegelpad en erger nog, over de houtsnipperpaden en de kweekbedjes. Ik had er dit jaar net 7 nieuwe ruiten ingezet. Had ik misschien de deur niet open moeten laten staan? Vandaag in de tuin gedaan: gebaald als een stekker. Wanneer ik moed heb verzameld ga ik de boel opruimen. Quote
RobO Geplaatst: 27 december 2020 Geplaatst: 27 december 2020 jammer Huub, deur dicht en geborgd helpt wel idd hier wk 9, ga echt niet naar de moestuin, gras van de thuistuin is wel mooi schoon nu 😄 Quote
mdubbelm Geplaatst: 28 december 2020 Geplaatst: 28 december 2020 (aangepast) Potjes die door de storm in de sloot lagen eruit gevist, met de buren over een nieuwe schutting gebabbeld en het aardbeienbed schoongemaakt. Verder wat kalk over de tuin uitgestrooid en de grond in de kas een beetje lostgeharkt, om de groene aanslag daarom wat minder kans te geven. 28 december 2020 aangepast door mdubbelm Quote
Arja Geplaatst: 28 december 2020 Geplaatst: 28 december 2020 Rondje tuin gelopen, wat steentjes opgeraapt voor een knutselproject. Geconstateerd dat de tuinbonen stormbestendig zijn, en dat de olifantenknoflook nu ook opkomt. Quote
Patrijs Geplaatst: 28 december 2020 Geplaatst: 28 december 2020 Zo, die tuinbonen heb je ver uiteen staan. 😲 Vandaag stenen gesleept. 4 torentjes gemaakt van een halve meter hoog. Weer wat gieters water in de kas uit gesproeid. Gezien dat ik toch wat stormschade heb in de kas, twee nieuwe ontluchtingsgaten in het dak. Wat weggewaaid spul verzameld. Quote De moestuin van Patrijs
redzebra Geplaatst: 28 december 2020 Geplaatst: 28 december 2020 compost naar achter gebracht met behulp van zoon, er lijkt toch enige interesse te ontstaan voor een moestuin 1 Quote
Mellie Geplaatst: 29 december 2020 Geplaatst: 29 december 2020 Ik heb wat stormschade opgeruimd. Er was flink wat spul door de tuin gewaaid.De kippen zaten heel zielig in het hok. Weigerden naar buiten te gaan te veel wind. Ik gaf ze groot gelijk. Quote
RobO Geplaatst: 29 december 2020 Geplaatst: 29 december 2020 1 omgewaaid boompje weer naar de buurman teruggebracht, had al tig keer gewaarschuwd, gelukkig weinig schade dit keer nog 4 grote wilgen te gaan, schiet maar niet op met die hovenier hier 🙄 verder een regenton geleegd in de kas, thuis weer eens droge sokken aangetrokken Quote
Patrijs Geplaatst: 29 december 2020 Geplaatst: 29 december 2020 De IBC zo goed mogelijk leeg gemaakt en schoon gemaakt. Wat een rot ding, net te groot, maar het is redelijk gelukt. Alleen de algen zijn nog niet allemaal weg... Hij staat nu op zijn nieuwe plek, twee meter verder, morgen weer verder want de tuin ziet er daar nu uit als een scene uit WW I. Overal modder en overal losse troep, morgen maar opruimen. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.