D_SDennis Geplaatst: 20 maart 2020 Geplaatst: 20 maart 2020 Het aspergebed afgedekt met een donker zeil, want de eerste koppen prikken al tegen de bovenkant aan. Volgende week eerste echte oogst denk ik, lekker vroeg dit jaar! Quote
RobN Geplaatst: 20 maart 2020 Geplaatst: 20 maart 2020 Bietjes regenboog mix van 4 bietjes....rode gele witte chioggia. Zaadjes een nachtje voorgeweekt. Ben benieuwd. Quote Onkruidmanager 1.0
Charly Geplaatst: 20 maart 2020 Geplaatst: 20 maart 2020 Regenboogmix ken ik wel van snijbiet, maar niet van de gewone. Leuk idee!Hier ook bietjes. Maar gewoon saaie rode. Kon ze wel al bijna proeven in gedachten. En dus de eerste drie rijtjes wortelen en nog een tweede batch aan doperwten. Quote wees bevriend met kleine dingen
RobN Geplaatst: 20 maart 2020 Geplaatst: 20 maart 2020 ik heb ook nog regenboogmix worteltjes en snijbiet, maar dat laatste vind ik eigenlijk niet lekker genoeg om het vaker te telen. Wel erg mooi. ik las alleen dat rondvormige bieten vroeg gezaaid eerder doorschieten dan platronde egyptische. En ik moet leren bieten klaar maken, ik haal ze meestal op de markt vacuum verpakt en bereid, ik krijg ze nooit zo lekker als die. Quote Onkruidmanager 1.0
Vastone Geplaatst: 20 maart 2020 Geplaatst: 20 maart 2020 Ik heb vandaag juist de snijbiet regenboogmix voorgezaaid. Gewone bietjes heb ik eerlijk gezegd nog nooit zelf klaargemaakt en dus ook nog nooit gezaaid. Quote
Patrijs Geplaatst: 20 maart 2020 Geplaatst: 20 maart 2020 Ruim een dozijn aspergeplantjes geplant. Quote De moestuin van Patrijs
TomP Geplaatst: 21 maart 2020 Geplaatst: 21 maart 2020 (aangepast) Pastinaak (Guernsey) Wortelpeterselie (Kinga) Knolselder Monarch (Ja weet het laat ...) Koolrabi (Superschmelz) Koolrabi (Delikatess Blauer) Krulpeterselie (Moskrul 2) Krulpeterselie (Lisette) Bosui rood (Noordhollandse bloedrode) Bosui wit (White Lisbon) Rozemarijn Bonenkruid Basilicum (Genovese) Basilicum (Dark Opal) Basilicum (breedbladige?) Dille Koriander En nog vergeten ... Slangenradijs Mini Paksoi F1 (zakje gratis zaad van Vreeken) Allemaal voorgezaaid in trays in serre 21 maart 2020 aangepast door TomP extra toevoegingen Quote
Vastone Geplaatst: 21 maart 2020 Geplaatst: 21 maart 2020 Zo lekker in de weer geweest TomP! Het was er ook heerlijk weer voor 😃 Quote
TomP Geplaatst: 21 maart 2020 Geplaatst: 21 maart 2020 Ja zalig weer! Was wel koud met een gure wind. Quote
Erny Geplaatst: 22 maart 2020 Geplaatst: 22 maart 2020 Thuis gezaaid voor onder de lampjes: Ananaskers Hoog en Laag, Tomatillo's Geel en Paars, Mex. Komkommer, Aubergine Striped Toga en omdat er vakjes over waren vast een paar vroege tomaten: 42 Days en Japanese Early en Moneymaker vd Lidl en de Tomatito de Jalapa. (en... heb ik verdorie weer veel te veel gezaaid, want ging zo: Dacht het goede zakje met tomatillo's en ananaskers etc te pakken te hebben, mistte al wel wat maar ja... hup zaaien. Bakje vol met aarde en hopla. En toen... vier vakjes over... en op zoek naar die Striped Toga... Ahaaaaa... ooooh... shit... daar dus. In het al voorgesorteerde zakje zaaigoed voor deze ronde. Met het betere zaad dus. Oeps.... Tja en wat kun je dan doen... nou, gewoon weer een bakje vullen met aarde en al die vakjes weer vullen. Dus denk dat mn Salsa Naranja (tomatillo's met tomaten en ui en knof en peper) komend jaar wel weer gemaakt kan gaan worden. En zag dat de gember en kurkuma wortels beginnen uit te lopen, en ook bij de Loas denk ik iets groens te zien komen... Ook weer stekken genomen van de zoete aardappelen die weer flink waren uitgelopen. Die van de Aldi laten nu eindelijk ook wat scheutjes zien... duurde erg lang vergeleken met die paarse waarbij in 12 dagen uitlopers verschenen. Omdat het 's nachts nog zo koud is ga ik hier thuis ook maar vast sla etc voorzaaien. Anders wordt alles wel heel erg laat dit jaar. Quote
TomP Geplaatst: 23 maart 2020 Geplaatst: 23 maart 2020 Gezaaid in trays in serre Mizuna (Chinese raapstelen) Rode biet (Alto F1) Rode biet (Detroit 2) Gele biet (Burpee's Golden) Witte biet (Albina Vereduna) Wit/rode biet (Chioggia) Tuinzuring Bloedrode zuring Wasabina (mosterdblad) Ramenas wit (April Cross F1) Ramenas zwart (lange ?) Quote
Lonaa Geplaatst: 23 maart 2020 Geplaatst: 23 maart 2020 Op 21-3-2020 om 17:18, TomP zei: Pastinaak (Guernsey) Allemaal voorgezaaid in trays in serre Gaat dat goed, pastinaak voorzaaien? En wanneer (en hoe) plant je die dan uit? Quote
Mellie Geplaatst: 23 maart 2020 Geplaatst: 23 maart 2020 Bieten, latherus, tomaat oa tigrella en sweet pea. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 23 maart 2020 Geplaatst: 23 maart 2020 Ik morgen nog wat uien poten.red Baron Quote
TomP Geplaatst: 24 maart 2020 Geplaatst: 24 maart 2020 13 uren geleden, Lonaa zei: Gaat dat goed, pastinaak voorzaaien? En wanneer (en hoe) plant je die dan uit? Ja gaat goed. Ik zaai voor in ruime en vooral ook diepe trays. 5 * 5 * 11 cm diep of 6 * 6 * 16 cm diep afhankelijk van wat ik nog vrij heb Uitplanten doe ik van zodra de plantjes groot genoeg zijn en voor de wortel onderaan uit de tray komt, gewoon de pluggen in een diep gat (pootstok) en aandrukken. Het gat maak ik ongeveer 2* dieper dan de plug zelf en dit vul ik aan met compost. Voordeel is dat ze ineens op de goede afstand staan, geen uitval (zaai steeds te veel), geen last van onkruiden (kiemt relatief traag, soms wel tot 3 weken afhankelijk van temperatuur) noch ongedierte (hier veel last van muizen die bijna alles lusten) Quote
Patrijs Geplaatst: 24 maart 2020 Geplaatst: 24 maart 2020 (aangepast) De tweede lichting vollegronds voorjaarsgroenten gezaaid. Radijs Spinazie rucola raapsteeltjes snijmoes 24 maart 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
TomP Geplaatst: 24 maart 2020 Geplaatst: 24 maart 2020 Hoop tomaten, Tsoi Sim, Amsoi en snijbiet Quote
Patrijs Geplaatst: 24 maart 2020 Geplaatst: 24 maart 2020 Des middags nog wat meer gezaaid. Vond nog een netje vergeten sjalotten, helaas was een deel al slecht geworden. Twee soorten snijbiet gezaaid de gewone snijbiet was al wat ouder zaad. Een rij bietjes gezaaid. Quote De moestuin van Patrijs
RobN Geplaatst: 25 maart 2020 Geplaatst: 25 maart 2020 Hmm toch nog gezien dat mijn buiten gezette uien zaailingen, in kasje van action, en die weer in foliekasje van dezelfde winkel, de helft plat ligt vanochtend. Ze stonden toch al 3 dagen buiten. Vanmiddag maar eens kijken wat er mee is, kan ik nu nog bijzaaien of ben ik dan te laat? Quote Onkruidmanager 1.0
Mellie Geplaatst: 25 maart 2020 Geplaatst: 25 maart 2020 Bietjes, wortel, dahlia bishops huppeldepup, erwt, cosmos en lobelia. Goede tuindag weer. Volgende week weer kouder. Brrrr. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 25 maart 2020 Geplaatst: 25 maart 2020 Vandaag binnen rode kool in pot gedaan. Quote
Amrutten Geplaatst: 26 maart 2020 Geplaatst: 26 maart 2020 Kohlrabi verspeend. 10 soorten tomaat gezaaid. Morgen naar de tuin, aardappels zetten. Quote
RobN Geplaatst: 27 maart 2020 Geplaatst: 27 maart 2020 Hyskin uien opnieuw gezaaid, ze waren uitgedroogd teneergeslagen. Oeiiii zon en oostenwind. ondanks kasje. Tevens spruitjes roodnerf en rubine, en tomaten 7 soorten, marmande, coeur de boeuf, moneymaker, sakura f1, nectar f1, golden cherry, super sweet f1 Quote Onkruidmanager 1.0
geert h Geplaatst: 29 maart 2020 Geplaatst: 29 maart 2020 Vandaag lekker aan het zaaien geweest. Buiten: - Flowering pak choi - Nieuw Zeelandse spinazie (een tweede plaats in de verhoogde bakken, hebben we zeker genoeg) In de vensterbank van de garage (geïsoleerd, onverwarmd): - spaghetti-pompoen - baby-pompoen (uit de MM collectie) - Courgette Dunja F1 - Muskaatcourgette - Komkommer (geen idee welk ras) - Pronkbonen Voor in de verwarmde bak binnen (27 graden): - spaghetti-pompoen - baby-pompoen (uit de MM collectie) - Courgette Dunja F1 - Muskaatcourgette - Komkommer (geen idee welk ras) - Tomaat Money maker Zoals te zien gaan meerdere soorten tegelijk in de verwarmde bak binnen als op de vensterbank in de garage. Dat is ter lering en vermaak, kijken of het uiteindelijk uitmaakt. Uiteraard zullen de soorten in de verwarmde bak eerder boven komen, maar wellicht geven de zaailingen uit de garage sterkere planten. We gaan het beleven. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.