angela († maart 2025) Geplaatst: 11 februari 2020 Geplaatst: 11 februari 2020 pepers die andere deden het niet Quote
Erny Geplaatst: 11 februari 2020 Geplaatst: 11 februari 2020 Pepers gisteren gezaaid. In kleine growbags... hmmm... was wel heel gedoe om deze te vullen, hopelijk komt het voordeel straks. Qua soorten mijn favoriete gebruikspepers gedaan. Geen nieuwe soorten. Weer geprobeerd of ik minder planten kon doen... maar van die lege vakjes is ook maar nix dus 48 stuks gezaaid.AlmapaprikaPadronPdPdPAji Blanco CristalEtnaPequino Mex Yellow PointySuri 1 (rode hete sappige Surinaamse peper)Suri 2 (Mdmme Jeannette)Numex Twilight en:Marie's Annuum voor de mtf wedstrijd. Tja en die laatste... de hele tijd netjes op het zakje gepast want de rest van de zaden zat nog in de vriezer en zo'n eenzaam zakje zaad raakt snel kwijt en dan kan ik niet aan de mtf wedstrijd meedoen. Dus dan weer hier en dan weer daar gelegd zodat het niet bedolven werd onder ander spul.En toen... aan de beurt om te zaaien... Zitten er nog maar 4 zaadjes in het zakje! En bespeurde ik een gaatje in het zakje waar dus tijdens het veiligstellen van het zakje steeds wat zaadjes uit zijn gevallen. Nou wilde ik ook zo'n 4 zaadjes zaaien maar hopelijk komen ze dan nu ook allemaal uit want geen reserve meer voor tweede zaaipoging. Pepers staan op warmtematjes en straks, na kiemen, onder TL lampen en daarna onder growlight. Quote
Mellie Geplaatst: 12 februari 2020 Geplaatst: 12 februari 2020 Rozen gestekt Deze om precies te zijn. Mijn ervaring met rozen stekken is niet bijster goed (zoals mijn moeder al treffend verwoorde, ‘hmm, laat mij dat anders maar doen’!), maar zo af en toe heb ik mazzel. Mazzel treedt voornamelijk op met uitlopers in de tak en deze bos rozen heeft dat enorm. Dus fingers crossed! Quote
rorror Geplaatst: 12 februari 2020 Geplaatst: 12 februari 2020 Misschien een keer proberen een roos te stekken in een aardappel. Wie weet heb je dan wel succes. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 13 februari 2020 Geplaatst: 13 februari 2020 Ik ga er een in een aardappel doen en afwachten..! Quote
Wims Geplaatst: 13 februari 2020 Geplaatst: 13 februari 2020 Vandaag erwten, peulen, sla en kool voorgezaaid. Buiten nog niet veel te doen. Hier in Letland de hele winter al kwakkelweer en geen echte winter. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 14 februari 2020 Geplaatst: 14 februari 2020 Ik ga er een in een aardappel doen en afwachten..! Heb ik ook gedaan Quote
Flup Geplaatst: 15 februari 2020 Geplaatst: 15 februari 2020 Ik sta te popelen om wat te doen, maar zolang het hier 's nachts nog best regelmatig vriest (-5) durf ik nog niet teveel te zaaien. Overdag is het aangenaam weer, maar de nachtvorst laat alles kapotvriezen.Voorlopig heb ik alleen pepers, paprika en aubergine voorgezaaid. Ben wel druk bezig met het stekken van vijgen. Dat is nu wel ietwat uit de hand aan het lopen. Quote
Waaslander Geplaatst: 18 februari 2020 Geplaatst: 18 februari 2020 Ondertussen al zaterdag gezaaid in koude serre rode bietbloed zuringsla wit dunselmezunasla Australische gele (zaailint)andijvieDit voor als plukgroenten dus jonge blaadjes te plukken Anders nogbosuibananen sjalotwortel radijsbroccolibloemkoolvenkelzomer prei Alles in batobakken in rek op 1m25 hoogte . Doperwten voor gezaaid in koude serre in potjes Quote
Amrutten Geplaatst: 18 februari 2020 Geplaatst: 18 februari 2020 3 soorten Tagetes2 soorten slaSla-ui2 soorten paprika (2x batch)2 soorten rucola Quote
Erny Geplaatst: 20 februari 2020 Geplaatst: 20 februari 2020 In de vensterbank op warmtematje en in aarde: Zoete Aardappelen: Witte en Rode en die van de Aldi.Onder TL ongeveer 20 graden in bakje aarde: Laos, Kurkuma, Gember.In pot met water: Sereh. En in de achtertuin een mat met tulpebollen geplaatst, was maar 1 euro bij de Aldi en dacht ze te moeten redden. Dus wat potten leeggegooid en op die plek de mat gelegd, deze bedolven onder nog meer aarde uit potten. Afgedekt met takken en takjes teneinde de buurtkatten er niet in te laten kakken (wat nog vervelender is omdat mijn hondje die keutels echt een delicatesse vind en ze dan enorm uit haar prachtige bekje meurt... dus dat moet voorkomen worden). Quote
Grork Geplaatst: 21 februari 2020 Geplaatst: 21 februari 2020 Derde ronde prei gezaaid : Rami en Hannibal Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 22 februari 2020 Geplaatst: 22 februari 2020 Mijn wedstrijdpepers verpot en de rest wat extra potgrond gegeven in de huidige bak. Quote
RobO Geplaatst: 23 februari 2020 Geplaatst: 23 februari 2020 thai basil en extra gember en kurkuma gepot ivm belangstelling van kennis Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 februari 2020 Geplaatst: 23 februari 2020 Erwten, capucijners, peultjes, spinazie, paars mosterdblad, en 2 raapsteel-achtigen. Alles buiten. En in potjes in de kas: spitskool en koolrabi. En in een potje binnen: luffa Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Amrutten Geplaatst: 23 februari 2020 Geplaatst: 23 februari 2020 Peulen Ambrosia gezaaid. In wc rolletjes, in de kas gezet.Tuinwerk niet mogelijk. Je waait weg, en nat word je ook. Quote
Patrijs Geplaatst: 24 februari 2020 Geplaatst: 24 februari 2020 Tuinboon WitkiemAnais voorkiemen. Texla's platte bak. De eerste paprika's (eigen zaad) verspeend.Nog doen: tomaten zaailingen oogsten uit kas. Quote De moestuin van Patrijs
Flup Geplaatst: 24 februari 2020 Geplaatst: 24 februari 2020 Peulen gezaaid (na voorweken), aardbeienstekjes geplant en een beetje opgeruimd. Het is zoooo fijn om in de tuin bezig te zijn. Quote
Mellie Geplaatst: 24 februari 2020 Geplaatst: 24 februari 2020 Rode paprika’s verpot. Gezaaid: Zinnia’s reuzen en gewone, eustoma in 3 kleuren, witte latherus, ashwaganda, prei en... vergeten. Tot hier reikt mijn geheugen dus. Morgen (of overmorgen) aardappel en yacon. Zin in! Quote
Claudia69 Geplaatst: 25 februari 2020 Geplaatst: 25 februari 2020 Nog niets gezaaid, maar de zaaibakjes en de zaadjes staan klaar voor morgen. Vorig jaar heb ik mijn moestuin wat in de steek moeten laten en die ligt er nu, ondanks de droogte vorige zomer, behoorlijk verwilderd bij. Ik wil dit jaar de helft van mijn bedden weer in productie krijgen en de rest voorzien van wat extra bloemetjes voor vlinders en bijtjes. Quote
Grork Geplaatst: 26 februari 2020 Geplaatst: 26 februari 2020 Ze staan er, de peul/erwten. Lekker buiten in de zon het geheel klaargemaakt. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Patrijs Geplaatst: 26 februari 2020 Geplaatst: 26 februari 2020 Raapsteeltjes onder glas Quote De moestuin van Patrijs
Claudia69 Geplaatst: 26 februari 2020 Geplaatst: 26 februari 2020 Paprika (Corno di toro, Predi HF1, Jubilandska), Spaanse pepertjes, ananaskers en aubergine (Early Black Egg). De auberginezaden zijn een restje van vorig jaar, ik ben benieuwd of ze het nog doen. Quote
Mellie Geplaatst: 27 februari 2020 Geplaatst: 27 februari 2020 Narcissen die ik van de jumbo heb gekregen, in de schooltuin geplant. 2 planten in een mooie pot aan de juffen gegeven. Ze waren helemaal verrast. Ziet er toch gezellig uit, ook al is het half uitgebloeid. Kan het na de bloei de tuin in. De bollen van vorig jaar komen allemaal op. Leuk zo. 😊 Quote
Roland Geplaatst: 2 maart 2020 Geplaatst: 2 maart 2020 Salpiglossis Kew Blue Goudstrobloem Zinnea Ananasker klein Ananaskers groot Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.