Jeanne heijmans Geplaatst: 4 maart 2020 Geplaatst: 4 maart 2020 Ik heb vandaag mijn komkommer verplant en toch wat kouder gezet, zodat ze wat langzamer groeien en niet iel.ook nzs maar die staan in de kamer.in mei mag die naar buiten. Quote
rorror Geplaatst: 4 maart 2020 Geplaatst: 4 maart 2020 Geen moestuin zaden gezaaid, maar wel een bak met Tulpenbomen gezaaid. Gewoon voor de gein, had zaden gevonden afgelopen weekend. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Vastone Geplaatst: 5 maart 2020 Geplaatst: 5 maart 2020 Ik heb gisteren verschillende soorten tomaten gezaaid, lathyrus, ananaskers en en Cucamelon. De ananaskers en Cucamelon zaden heb ik gekregen en nog nooit eerder gezaaid, dus ik ben benieuwd! Quote
Roland Geplaatst: 6 maart 2020 Geplaatst: 6 maart 2020 Op 5-3-2020 om 00:08, rorror zei: Geen moestuin zaden gezaaid, maar wel een bak met Tulpenbomen gezaaid. Gewoon voor de gein, had zaden gevonden afgelopen weekend. mijn straat staat er vol mee 1 Quote
Dave666 Geplaatst: 7 maart 2020 Geplaatst: 7 maart 2020 Veel gedaan vandaag.... tomaten, vleestomaten, paprika, aardbei, ananaskers, zomerwortels, prei, tuinbonen, lavendel, rucola, ijsbergsla gezaaid. Heerlijk, ons moestuinseizoen is ook weer begonnen Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 7 maart 2020 Geplaatst: 7 maart 2020 Vandaag de aardbeien planten in de moestuin gezet, en de aardappels gepoot Quote
Patrijs Geplaatst: 8 maart 2020 Geplaatst: 8 maart 2020 Hier ook aardbeienstekken gezet, de Daroyal had ik vorig jaar al gezet maar aan de korona's ben ik niet meer toe gekomen. Ze hebben genoeg uitlopers gemaakt maar vooral kleintjes. Omdat ze al begonnen uit te lopen (ik zag zelfs al bloemknoppen) nu maar begonnen met stekken zetten. Quote De moestuin van Patrijs
Amrutten Geplaatst: 8 maart 2020 Geplaatst: 8 maart 2020 Binnenwerk, want het regent en regent en regent hier. Het grondwaterpeil is hier beslist weer in orde. Gezaaid: bietjes, peulen, kohlrabi, zonnebloem, zomerwortel. Perzik bestoven. Het gekke ding staat uitbundig te bloeien in de kas. Maar bij dit ellendige weer vliegt geen bestuivertje rond, dus doe ik het zelf. Quote
Waaslander Geplaatst: 8 maart 2020 Geplaatst: 8 maart 2020 Gisteren citroengras stengels tegen gekomen in de winkel en maar een pakje mee gebracht en op water gezet eens kijken of ze willen schieten. Quote
Liekie Geplaatst: 8 maart 2020 Geplaatst: 8 maart 2020 Allemaal kolige zaaisels gemaakt: bloemkool, broccoli, koolrabi, Chinese kool, maar ook wat verschillende bietjes en raampjes in potjes in de kas gezaaid. Binnen verschillende bloemen, vooral veel zonnehoed in twee kleuren, lavendel, agapanthus, lelies en andere experimenten. Die laatsten zijn vast makkelijker uit bol, maar ja, hobby hè 😇 Quote
RobN Geplaatst: 9 maart 2020 Geplaatst: 9 maart 2020 Gisteren uien gezaaid, Hyskin, Brunswijker, Stuttgarter, Roja de Niort, Walla Walla Sweet Mengsel fijne potgrond van DCM en ongeveer eenderde kokospeat. Afgestrooid met vermiculiet. Meerdere zaadjes per cel, a la Charles Dowding. Quote Onkruidmanager 1.0
Flup Geplaatst: 9 maart 2020 Geplaatst: 9 maart 2020 Heb zelf wat kool voorgezaaid en stokroos, ananaskers, sla en tabak. Quote
Mellie Geplaatst: 9 maart 2020 Geplaatst: 9 maart 2020 Ik heb de radijs uitgedund en verzet. Ik herinnerde me waarom ik zelden aan radijsteelt doe. Dat gruwelijke uitdunnen ook! Maar goed. Het is wel gedaan, dus ik verwacht knoeperds van radijzen 😜 Quote
Patrijs Geplaatst: 9 maart 2020 Geplaatst: 9 maart 2020 Vandaag net als de rest van de wereld met korona's bezig geweest. Heb weer 20 stekken gezet. Ook raapstelen, rucola en snijmoes gezaaid op de vollegrond. @ Mellie: radijs houd er niet van om verplant te worden, zoals zo veel wortelgewassen. Quote De moestuin van Patrijs
Grork Geplaatst: 9 maart 2020 Geplaatst: 9 maart 2020 En tussen al deze nieuwe zaaisels staat nu ook de Rebel Yell ❤️ notabene in drie verschillende condities : nieuw zaad, zaad zonder garantie èn zaad uit 2016. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Jeanne heijmans Geplaatst: 9 maart 2020 Geplaatst: 9 maart 2020 (aangepast) Witte kool nog een keer gezaaid,had er te weinig. Want ik fermenteer veel zuurkool,voor ons zelf en anderen . 9 maart 2020 aangepast door Jeanne heijmans Fout Quote
MarjaP Geplaatst: 9 maart 2020 Geplaatst: 9 maart 2020 Vandaag de aardbeien gepland, ze staan prachtig in mijn moestuin perk. Ik geniet van de permanente cultuur die ik heb aangebracht in de herfst, nog nooit in ons Noord Hollandse kleigrond zo fijn kunnen werken in de grond. De tuinbonen staat ook sinds vandaag in de grond. De rabarber steekt zijn koppie boven de grond. Morgen mij eens oriënteren welke klimboon ik ga zetten in de volle grond, maar eerst nog een klimtouwtje langs de bamboe zetten! Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 maart 2020 Geplaatst: 10 maart 2020 Geweldig dat het mulchen met paarden mest blad karton enz. Je grond zo mooi maakt Marja! Ik heb eventuele een heerlijke klimboon voor je, haricot chataigne de Echenans. Bruin en zacht van structuur. Klimboon. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lonaa Geplaatst: 10 maart 2020 Geplaatst: 10 maart 2020 Gisteren de eerste aardbeien in hun bakken gezet. Junidragers, Vima Zanta. Nog even op zoek naar een stuk of 12 doordragers en dan zijn de aardbeien bakken 'af'. Verder hoop ik vandaag de kersenboom nog de grond in de te krijgen, als het ooit nog droog wordt... Quote
Esthe76r Geplaatst: 10 maart 2020 Geplaatst: 10 maart 2020 Ik heb vandaag, uhhhm ja hoor, weer Dahliaś binnengekregen en die heb ik in bakken gelegd om vroegtijdig al lekker aan het werk te gaan zodat ik redelijke planten zo in de tuin kan gaan zetten en hopelijk eerder bloemen heb, verder heb ik bieten en snijbiet al voorgezaaid vandaag, zodat deze gespreid te oogsten zijn. Vanmiddag nog even verder voorzaaien als ik de bakken thuis heb, want deze liggen nog bij manlief in de auto.. :-( Quote
Vastone Geplaatst: 10 maart 2020 Geplaatst: 10 maart 2020 Ik heb vanavond nog even doperwten en peultjes (golden sweet en red podded) gezaaid. Staan nu in de keuken want geen zin om door de regen en harde wind nog in het donker naar de kas te lopen, dat komt morgenmiddag wel. Ook nog wat bieslook gezaaid in pot aangezien je daar nooit genoeg van kan hebben. Quote
Vastone Geplaatst: 10 maart 2020 Geplaatst: 10 maart 2020 6 uren geleden, Esthe76r zei: Ik heb vandaag, uhhhm ja hoor, weer Dahliaś binnengekregen en die heb ik in bakken gelegd om vroegtijdig al lekker aan het werk te gaan zodat ik redelijke planten zo in de tuin kan gaan zetten en hopelijk eerder bloemen heb, verder heb ik bieten en snijbiet al voorgezaaid vandaag, zodat deze gespreid te oogsten zijn. Vanmiddag nog even verder voorzaaien als ik de bakken thuis heb, want deze liggen nog bij manlief in de auto.. :-( Ook van dahlias kan je nooit genoeg hebben! Wat bedoel je met " in bakken gelegd"? Quote
Patrijs Geplaatst: 11 maart 2020 Geplaatst: 11 maart 2020 Een bak gekiemde tuinbonen uitgeplant. Quote De moestuin van Patrijs
Jeanne heijmans Geplaatst: 11 maart 2020 Geplaatst: 11 maart 2020 Vandaag weer eens niets in de tuin gedaan, het regende weer. Maar vanaf morgen krijgen we mooi weer. Ook al heb ik sla en bloemkool zelf gezaaid, morgen naar het tuincentrum om die bij te kopen. En dan planten natuurlijk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.