Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2020

Featured Replies

Geplaatst:

Hier is het ook een stuk onaangenamer qua temperatuur. En nat! Eindelijk regent het eens flink, dat werd ook wel tijd ook.

Geplaatst:

Yess, wij hebben wat meegekregen van de regen hoor! We kregen de nachten hiervoor al een keer 1,5 mm en 5,5 mm. Maar nu zit er 25 mm in de meter!! Wel (als ik dan toch een minpunt moet verzinnen) jammer dat we er dwars doorheen hebben geslapen en het dus niet 'live' hebben zien vallen :) 

Geplaatst:
On 9/2/2020 at 8:52 AM, simonvb said:

Van 1 juni tot 31 augustus slechts 119,6mm regen gehad. Wordt hier precies elk jaar droger en droger, niet zo leuk op mijn zandgrond.

Tot vorige week was er niet veel van regen bijgekomen. Vrijdag tot zondagmorgend: 102 mm waarvan 68mm op zaterdag. We hebben nu op een weekend zo goed als evenveel regen als in de gehele zomer. Gelukkig nu droog tot morgen. Zou toch veel leuker zijn om dit eens tijdens de zomer te krijgen, nu loopt de moestuin op zijn einde en ben ik niets met mijn 6 volle regentonnen.

Geplaatst:

15 l/m vannacht, ik doe het er graag me. Voor de bomen is het nog niet erg veel maar de moestuin, wat er nog groeit knapt er van op, en zeker ook de aarde en de kleine beestjes die daar in leven!! Dat kan alleen maar goed zijn voor de grond.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Afgelopen nacht was het slechts 3 graden! Dat vindt mijn zoete aardappelplant niet echt een succes. Duurt denk ik niet meer lang voordat er hier nachtvorst komt.

Geplaatst:

Wél hele mooie luchten inderdaad! 

Geplaatst:

Prachtig zeg!

Geplaatst:

Stop maar weer, nat genoeg, ik zou nog graag even naar buiten willen....:

Vandaag 22,0 mm
Deze maand 39,8 mm
Dit jaar 749,5 mm
Neerslagintensiteit    trend.jpg
Actuele intensiteit 7,8 mm/h
Neerslag laatste uur 3,4 mm
Hoogste intensiteit, om 13:30

18,0 mm/h

Geplaatst:

Wij zouden vandaag een paar dagen weg met de camper maar uiteindelijk maar vanwege de regen thuis gebleven.

Ik denk dat we jouw kant maar op moeten komen. Er is vanmiddag nog 16mm bijgevallen......

Vandaag 38,2 mm
Deze maand 56,0 mm

Dit jaar

765,7 mm

Hoogste intensiteit, om 17:41 87,2 mm/h

aangepast door Patrijs

Geplaatst:

Bijzonder die verschillen altijd.

Sinds oktober (eigenlijk al in de laatste dagen van september) regent het hier dagelijks. En niet zo zuinig ook! De watertanks zijn weer bomvol. 

Geplaatst:

Voorlopig is hier wel genoeg regen gevallen, maar de komende 2 weken wordt nog elke dag regen verwacht. Na het weekend gelukkig wat minder.
Grondwaterstand (sloot naast de moestuin) staat schat ik op een halve meter onder het grondoppervlak, maar de grond is helemaal verzadigd.

Zoete aardappels oogsten zit er voorlopig nog niet in, maar de Yacon kan nog even wachten.1d39cb917cc3c71be5f2542b59b962e4.jpg

Geplaatst:

Dat ziet er niet fijn uit AC.

Ergens in juli zei ik nog dat ik in november vast al zou afgaan klagen over het vele water. Dit naar aanleiding van de droogte op dat moment. Nou we zijn zover🤓.

Vanaf 29 september 95liter/ m2 gekregen. De pompoenen zijn weer aan de groei, maar het is gelijkertijd erg koud en dat ook al een ruime week lang. Ik verwacht er dus niet veel van.

Geplaatst:
Op 6-10-2020 om 08:10, Jorieke123 zei:

Ja, ik zou hier heen komen met je camper ;) Hier viel nog een keer 2. :|

1399222321_weerZelhem8-10-2020.jpg.caa005cc279f5068eabbc96116e4ae65.jpg

Ik geloof dat mijn bezoek aan de regio resultaat heeft gehad....😉

Geplaatst:

Vannacht gaat het vriezen, lichte vorst aan de grond hadden we al weken geleden.

We hebben daarom de allerlaatste paprika`s  geoogst.

Groot en rood worden ze niet meer  :-(

DSCI1081.JPG

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Hier wordt ook nachtvorst voorspeld voor vannacht. En dat geloof ik direct, gisterennacht was het 1 graad.

Ben langzamerhand de tuin leeg aan het halen, maar de composthoop is vol. Er moet dringend een nieuwe bijgezet worden. Project voor de komende week.

• 2 weken later...
Geplaatst:

@Patrijs Zet je alles goed vast! Er waait een beste wind!

Geplaatst:

@rorror dat viel tot nu toe alles mee.... Hoogste windvlaag 40km/uur.

Maar nu eens even naar de tuin toe ik hou wel van wind.

Geplaatst:

ben net terug, waterpartij en idd een beste wind

boerenkool en spruiten geschoord, volgend jaar zet ik ze in het chrysantengaas, net als de dahlia's

Geplaatst:

Gek genoeg oogst ik nog steeds (kleine) rode paprika's. En mijn courgettes weten ook niet van ophouden. Blijkbaar is er tussen de buien door nog genoeg zon, bovendien is het regelmatig 15 graden of warmer. 

20201023_155734.jpg

Geplaatst:

Mooi, de sloten staan hier tot aan de rand.

We sturen vanaf nu alles door.

Vandaag 17,2 mm
Deze maand 229,2 mm
Dit jaar 938,9 mm
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.