appelvrouw Posted January 31, 2020 Share Posted January 31, 2020 Om het topic kippen in de moestuin niet te veel te vervuilen maar een eigen topic hier.Ergens in het voorjaar ( bijvoorbeeld met de mtfd) wil ik weer kippen in mijn tuin. Het liefst wil ik dan kippen die bijna gaan leggen of iets later gaan leggen.Ook voel ik veel voor een dubbeldoelras zoals bijvoorbeeld Noord Hollandse blauwe. Of eventueel een mix van enkele legkippen en vleeskippen.Ik wil mijn kippen eigenlijk niet van een grote handel met stallen vol kippen. Mijn vraag hier wie weet een goede particulier of klein bedrijf waar ik kippen kan kopen zoals bijvoorbeeld de genoemde NoordHollandse, Barnevelders of Australorp/Orpington. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted February 1, 2020 Share Posted February 1, 2020 Frankrijk heeft zulke mooie rassen, waarom neem je Franse kips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 1, 2020 Author Share Posted February 1, 2020 Tja ten eerste zitten hier in de buurt niet echt de kippen fokkers waar ik graag koop. En Barnevelders heb ik altijd erg mooi gevonden. En die NoordHollandse blauwe ook. En ik kom vaak genoeg in Nederland om daar kippen te kopen, zeker op de lijn t Gooi, Eindhoven , Maastricht. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted February 2, 2020 Share Posted February 2, 2020 Wil je dat ik eens in mijn netwerk vraag? Ik woon op die lijn, allerlei kippen- en eendenfokkers hier. Vast ook wel een beetje verantwoorde. Ps ik droom van eigen kippen, maar met een man die allergisch is voor vogels en een mini tuintje vrees ik dat het een droom blijft... Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 2, 2020 Author Share Posted February 2, 2020 Ja vragen is nooit weg. Ik kan helaas geen kippen meenemen na de MTFD want dan gaan we in de stad oppassen..en waar laat je dan een toom . Maar onderweg in de week erna, dat zou heel erg uitkomen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SamanthaP Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Goedemiddag,Even aanhaken op dit topic,Wij zijn ook op zoek naar nieuwe kippen. Onze kippen hebben de hittegolven van afgelopen zomer helaas niet overleefd. Kent iemand een betrouwbaar adres in de regio Breda? We hebben geen voorkeur voor een specifiek ras. Wel zoeken we krielkippen omdat we maar een beperkte ruimte hebben (ca 15m2 buitenren, 2m2 binnenren).Bedankt vast!Die goeie, oude tijd.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Ik heb een goed adres bij Tilburg in de buurt, is dat wat? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Vanaf ongeveer de paasdagen heb ik weer Serama-kuikensZe komen uit de broedmachine.Vanaf het zuiden des Lands rijd je vlak langs mijn huis als je naar Jorieke gaat. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
SamanthaP Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Ik heb een goed adres bij Tilburg in de buurt, is dat wat?Jazeker! Welke rassen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 3, 2020 Author Share Posted February 3, 2020 Vanaf ongeveer de paasdagen heb ik weer Serama-kuikensDat zijn toch kleine kippen? Het zou sowieso niet kunnen want vanaf Jorieke ga ik nog niet naar huis. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Oehhh ik heb wel interesse! Kleintje is helaas overleden en onze jongste is nu seramaloos. Zou dat toch wel heel leuk vinden er 2 bij te hebben. Geen idee waar je ergens zit en of het aanbod ook voor mij geldt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Dat zijn toch kleine kippen? Het was bedoeld voor degene die krielkuikens zoeken (zoals Samantha en iedereen die op zoek is)Sorry voor het misverstand. Geen idee waar je ergens zit en of het aanbod ook voor mij geldt. Het aanbod geld voor iedereen, en afhalen wordt in Arnhem Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karinuitdrenthe Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Een warm pleidooi voor Stichting Red een Legkip. Wij hebben via hen een kip geadopteerd. De kippen zijn “met pensioen”. Ze hebben hun leven doorgebracht in een legbatterij en zouden naar de slacht gaan. De stichting betaalt de pluimveehouder wat hij ook zou hebben gekregen bij slacht. De kippen worden opgelapt: eten, drinken, rust. Vervolgens mogen ze naar particulieren. Onze kip was een wandelend lijk, kaalgepikt en nog nooit daglicht gezien. Nu echter: vrolijk, parmantig rondstappen, vol in de veren, scharrelen, dol op wormen en graantjes en beste vrienden met de andere kippen. Ze legt grote eieren, zo’n 6 per week. Echt, zo’n kip geeft je zo’n warm gevoel! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Zijn die hybriden legkips niet nog maar 1 a 2 jaar? 6 eieren per week is dagelijks een ei, wat weer uit komt met de uren voor eiproductie ...Wij hebben zelke gehad maar dan net aan de leg, dus als ze naar de biologische eierboer gaan waar ze trouwens wel volop mogen scharrelen. Maar ook maar 1 tot 2 legseizoenen meemaken, bij de eerste gaan ze niet in de rui maar maken ze hun eerste rui niet eens mee. Omdat ze dan al als slachtkips naar Afrika op hun laatste reis gaan. Hoe dan ook de legkips zijn van ons naar een goed huis gegaan, omdat ik de raskips wilde. Ze hebben hun eitje nog gegeven, maar echt niet dagelijks. En werden ook een na de ander ziek en kwamen snel ten einde. Zulke kips met onnatuurlijk kipsgedrag hadden wij nog niet meegemaakt, wat een aparte kips met hun kapriolen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trea Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 @appelvrouw, is het niet leuk om een doosje bevruchte eieren van een ras naar keuze mee te nemen naar Frankrijk? Met een kleine broedmachine en een warmteplaat kun je dan makkelijk Zweedse kippen, barnevelders of een ander ras zelf uitbroeden en opfokken. Broedeieren kopen van een mooi ras is vaak makkelijker dan kippen die net net aan de leg gaan. En je hebt ook minder kans op ziektes. Wel meer kans op hanen, maar daar weet jouw vriezer denk ik wel raad mee. Ander puntje, je moet nog een half jaar wachten op de eerste eitjes. Ook leuk is dat de kuikens heel tam worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 13, 2020 Share Posted February 13, 2020 Veel te verleidelijk dit soort topics... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 14, 2020 Share Posted February 14, 2020 Ik ben een erg slechte kippenmoeder... vandaag omdat het zulk heerlijk lenteweer is, iedereen uitgelaten. Inclusief kippen. 1 u weggeweest met de kinderen en Doedel is weg. Het seramakipje van de middelste. Jank! Dus nu: 2 kuikens gezocht. 3 mag ook. We hebben 3 zijdehoenders en 1 arm seramaatje nog over. Stomme rotkippen... ben half aan het janken. Dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted February 14, 2020 Share Posted February 14, 2020 serama-kuikens heb ik rond de paasdagen weer te koop. Waarschijnlijk ook.zijdehoenders (kriel) Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted February 14, 2020 Share Posted February 14, 2020 Dat zou heel fijn zijn. Dan stop ik nu met sip zijn. Nog maar even geduld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 15, 2020 Author Share Posted February 15, 2020 @appelvrouw, is het niet leuk om een doosje bevruchte eieren van een ras naar keuze mee te nemen naar Frankrijk? Maar natuurlijk. Maar ik wel snel eieren, en heb misschien in het najaar geen plaats in de tuin voor kippen. Vandaar dat ik graag al leggende kippen wil, of kippen klaar om te leggen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SamanthaP Posted February 27, 2020 Share Posted February 27, 2020 Hoi, hier zijn we weer! Heeft er nog iemand een adres rondom Breda? Of Tilburg 🙂 . Ik ben altijd een beetje huiverig met marktplaatsadvertenties oid, liever kopen we onze kippen van een adres via-via. Red een legkip is voor ons niet echt een optie omdat wij zo’n kip niet voldoende ruimte kunnen bieden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kriel kipje Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 Hallo appel / moestuin vrouw, Ik heb twee kriel kippen Noord Hollandse blauwe die ik graag een ander adres wil bezorgen. Ophalen inclusief zgan hok en restant voorraad voer. pnotk Ik gun ze een plek met vrije uitloop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kriel kipje Posted January 31, 2021 Share Posted January 31, 2021 ☺️ O wat suf, ik zie dat het een onderwerp is van vorig jaar!!! Nou ja, misschien leest iemand anders dit die op zoek is naar twee lieve tamme kriel kipjes. Ze zijn ongeveer twee jaar oud, altijd samen, leggen in de zomer bijna dagelijks een klein eitje. Maar ze poepen mijn hele tuin vol tijdens het scharrelen en ik ben het zat. Het hok is zgan maar aan de krappe kant, daarom lopen ze overdag dus los. Ophalen Heemskerk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trea Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Ik had eerst ook niet door dat het topic van 2020 was. 🤣 Hopelijk vind je iemand in de buurt die je kipjes en hok over wil kopen. Als het hier niet lukt kun je het ook op MP proberen. Ik ben zelf op zoek naar iets anders: broedeitjes , met een voorkeur voor de kriel Rhode Island Red. Omdat die hopelijk ook in de winter nog redelijk wat eitjes leggen. Voor over 2-3 maanden. Liefst in de buurt van Ede-Wageningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts