Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Flup, Dat probleem staat gemeld op de vorige pagina.

Jorg zijn reactie daarop:

Op 28-2-2020 om 18:17, Jorg zei:

Laat ik nog aanpassen, is een designfout.

Geplaatst:

Weinig zeikerige reacties hier 😜

Vaak gaan vernieuwingen gepaard met een hoop negatieve reacties omdat mensen vaak slecht tegen verandering kunnen 😄

Maare ik vind de update prima hoor! Had net voor de update veel problemen met reageren via iPhone. Hij logde telkens uit als ik wou reageren. Nu opgelost dus 👍🏻

Geplaatst:

De kleur van de quotebalk is aangepast zie ik. Dezelfde harde kleur zit echter nog wel op een aantal andere plekken ik weet niet of mensen dat ook storend vinden?
Onder andere in de lijn "New content begins here". Deze zin zo te zien nog niet vertaald.image.png.cb22dad155fedef8a5222ae7d017bfc2.png

Het pijltje rechts in de quotebalk is ook een goede extra functie van dit forum (daarmee spring je naar het betreffende bericht) maar door het aanpassen van de kleuren is deze minder zichtbaar geworden.
Ik zag dat er in de handleiding nog geen uitleg uitleg over de verschillende quote opties. gewoon quoten, selectief quoten, MultiQuote. Ik vind ze logisch maar het is nieuw en niet iedereen zal daarmee bekend zijn. 

De handleiding ziet er verder trouwens netjes uit. 
Is het een idee om dat topic op slot te gooien zodat er geen andere mensen kunnen reageren? Dat maakt het alleen maar onoverzichtelijk.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Saalk86 zei:

Ik zie net dat ik wel het ‘onderschrift’ / quote, of hoe je het noemt, onderaan het bericht van iemand mis! Niet dat dit nou heel belangrijk is.

Niet iedereen heeft een handtekening. Kan ook zijn dat je de handtekeningen perongeluk uit hebt gezet.
Je kan ze weer aanzetten bij de instellingen: https://www.moestuinforum.nl/settings/signature/

Geplaatst:

Hmm... onder ieders naam staat 'members', ook bij moderatoren, en een verbannen forumlid en een overleden forumlid heb ik even opgezocht en daar staat het ook. Die vermelding 'members' is zo overbodig, maar het kan best zijn dat al op een lijstje staat van dingetjes waar nog naar gekeken gaat worden. 

Geplaatst:

Misschien al vermeld maar terug de woonplaats (indien ingevuld) onder de gebruikersnaam is in veel topics wel handig. De bloei en groei verschilt van plaats tot plaats en is interessant om te kunnen volgen.

Geplaatst: (aangepast)

+1, al is het lokatiegegeven snel te zien; zo kan ik op de forumnaam 'simonvb' klikken en het profiel vermeld dan 'Lokeren (Oost-Vlaanderen)'.

De profielschetsjes zijn leuker geworden, als mensen er tenminste wat mee hebben gedaan, dus als het missen van een lokatie onder de avatar er toe leidt dat mensen nu wat vaker naar het profiel kijken, dan zou dat in eerste instantie wat meer aandacht krijgen, en dat is ook niet verkeerd.

Hoeveel mensen hebben al een achtergrondfoto bij hun profiel opgeladen, om maar eens wat te noemen? Daar zou je een panorama van je omgeving kunnen plaatsen, zodat je lokatie duidelijker wordt dan op het vorige forum (of kon het daar ook? staat me niet bij in elk geval). 

aangepast door roeier
Geplaatst:

🙏 voor alle werk Jorg en wie er nog meer de boel hebben omgezet. Ik was al ff niet meer komen kijken, mede omdat ik steeds problemen ondervond in de oude situatie. 

Het is nu wel wennen. Maar het komt vast goed. Reageren gaat in ieder geval probleemloos. En de toegang wordt ook niet meer geweigerd. 👍

Geplaatst:

Het plakken met verrijkte tekst, vinden we dat eigenlijk een succes? 
Ik verwijder de opmaak steeds en vind het lastig lezen wanneer anderen allemaal verschillende lettertypes en kleurtjes in hun post hebben staan. 
Er zijn ook zeker dingen te bedenken waarbij het wel handig is maar misschien is daarvoor een andere manier ?

Geplaatst:

Van nogal wat mensen lijkt het persoonlijke moestuin seizoen verdwenen te zijn - Ruderalis schreef net in z'n blog dat hij z'n vorige bijdrages niet kon vinden, maar die van mezelf heb ik ook niet meer kunnen vinden, en bij Flup zie ik ook niets meer. Bij Jorg en Jorieke zie ik wel een tabblad dat naar blogs leidt.

Er zit ook nog wel het één en ander aan moestuin seizoenen in het archief, maar ik geloof dat ik dat van mezelf niet zie. In detail heb ik het allemaal niet nageplozen, maar het lijkt nog niet allemaal goed.

Geplaatst:

Aansluitend hier op:

Mijn seizoen heb ik nog niet helemaal nagekeken maar lijkt ook niet ongeschonden over te zijn gekomen:

Ik zag voorbijkomen dat ik zelf de gedraaide foto's weer moet recht zetten, jammer want ik vind dat een blog er toch redelijk uit moet zien en heb daar ook veel tijd aan besteed, misschien kan dat met een paar klikken door een moderator gedaan worden.

Ook mis ik het overzicht per maand bij de blogs, ik maakte daar veel gebruik van om gericht te zoeken en om van mijn fouten te leren. Nu is een datum of maand lastiger terug te vinden. 

Ik begrijp dat jullie nog in transitie zijn, maar misschien kan je hier iets van mee nemen.

Geplaatst:

Ik wilde graag een blogupdate posten, maar ik kan mijn hele moestuinblog niet meer vinden? Ook niet als ik filter op mijn blogs. Is mijn blog verdwenen? 

Geplaatst:

@Jorg Even ter referentie: mijn seizoen is nog wel gewoon aanwezig.

Net ontdekt dat je de (kleine) emoticons ook kunt vergroten.

Namelijk door de emoticon te plaatsen, dan selecteren en dan de gewenste Lettergrootte te kiezen in de lijst boven je bericht.

Maar daar zijn ze dus niet allemaal gevoelig voor blijkt.🤭

Geplaatst:

Dat is vreemd, ik ga het uit laten zoeken. Vrijdag stuur ik de verzamelmail naar de programmeur (en ook een naar de designer) voor de laatste ronde. Ik zie zo snel niet waar het aan ligt. Ik dacht eerst aan registratiedatum, maar Flup (2014), roeier (2016) en rorror (2019) kan het niet aan liggen.

Hmm Erny, dan moet er denk ik dat de forumregels iets aangepast moeten worden om dat te verbieden :P

Geplaatst:

Voor wie hun blog ontbrak, graag een check of alles nu goed is over gekomen.

Vanmiddag heeft de programmeur een ander script losgelaten op de oude database. In het eerste script werden alle blogs in een databasetabel BLOG_USERS meegenomen. Dat klinkt logisch als de plek waar de gebruikers met een blog in staan, maar blijkbaar was dat toch niet het geval. In een andere databasetabel zijn ook de ontbrekende blogs teruggevonden.

Graag jullie check.

Wat betreft het pauze tekentje: dat heeft te maken met de notificatiefunctie. Als een tabblad inactief is voor een bepaalde tijd, stop het forum ook met het actief ophalen.

De designer heb ik ook een lijstje met reviewpunten gestuurd, maar daar heb ik nog geen reactie van terug. (geen probleem gezien de huidige crisis).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...