Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beetje wel, niet veel.

Wat ik Tsien_bier schreef was dat ik het normaal wat te ver zou vinden, ook met corona, maar een fiets van mij is total loss, en ik heb een nieuwe fiets besteld.

Zodra ik die fiets heb, heb ik wel zin in een stevige proefrit ermee, snap je... Dat is mijn motivatie. 😃 Tsien_bier heeft mij al een kop koffie bij aankomst beloofd.

Mierikswortel uit Drachten zal zeker zo goed zijn, maar dan zou ik even een andere rit verzinnen om mijn fiets in te wijden...

Posted

Best aangeboden @Ciska. Ik wacht echter eerst Roeier af met zijn mierikswortel van de Fryske kleigrond. Mocht de wortel niet aanslaan dan hou ga ik eventueel op jouw aanbod in. Wâld-mierikswortel is misschien wel beter. Wie weet. In ieder geval bedankt voor je aanbod.

Goed weekend,

Klaas Tjibbe

Posted

Maakt niet uit.... weet namelijk niet hoe het komt met de moestuin, dus misschien heb ik later wel niet meer....maar dan zal er wel iemand anders zijn met mierikswortel...het is net onkruid.

@ roeier.....veel plezier met je nieuwe fiets😀

• 2 weeks later...
Posted

Vandaag Roeier (op de fiets en niet in een boot) op bezoek gehad. Keurig op 1,5 m afstand koffie gedronken aan de picknick tafel. Hij had een goed stuk mierikswortel bij zich. Deze is ondertussen in de grond gezet. Hopen dat het aanslaat. Nu nog maar eens uitzoeken wat ik er mee ga bereiden. Je kan er in ieder geval (nep) wasabi van maken. Ook heb ik ooit eens wodka met mierikswortel gedronken. Dit smaakte ook niet gek!

Posted

Zoals al een paar keer boven is aangegeven, het is echt onkruid. In mijn siertuin probeer ik er nu al 2 jaar vanaf te komen. Ik graaf alles uit, maar ieder klein stukje wortel gaat weer een eigen leven leiden. Dus zet het niet in een dicht beplant stukje.

Posted

Pluspunt is dat het niet gaat woekeren. Het zijn van die wortelstokken vanwaar uit het blijft gaan, wordt ook groter in de loop van de tijd, maar het blijft lokaal.

Mocht je ervan afwillen, dan moet je inderdaad een paar keer terugkomen na het uitgraven, want er blijven makkelijk stukjes achter. Maar ik heb het een keer verplaatst en het komt nu niet meer terug op de oorspronkelijke plek, dus dat is te doen. Op een dicht beplant stukje kun je het inderdaad over het hoofd zien, dan wordt het lastiger. 

• 1 year later...
Posted

Wij zouden dit jaar ook graag mierikswortel planten. Ik lees dat ze heel gemakkelijk vermeerderen. Als iemand in het oosten van de provincie Utrecht of het westen van de provincie Gelderland een stekje heeft houd ik me graag aanbevolen!