Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo


DennisH

Aanbevolen berichten

Ik wil me graag voorstellen!

Zoals je wel kunnen zien aan m'n gebruikersnaam mijn voornaam is Dennis😀

Ik ben een verwoed BBQ'er 100+ keer per jaar en doe ook mee aan wedstrijden met mijn team.

Een aantal jaren geleden hadden we een heel klein moestuintje in de achtertuin maar die hebben we moeten beëindigen om diverse redenen.

Maar nu zijn we bezig om een stuk tuin te krijgen in bij de plaatselijke vereniging om de hobby een tweede leven te geven!

Ik denk dat ik bij jullie veel kan leren en dat ik tzt mijn kennis weer kan overbrengen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Dennis,  komend jaar kan je dus echt beginnen met teelt? Goed zo, er gaat niets boven

een eigen geteelde paprika op de BBQ  :classic_smile: Houd je ons op de hoogte als je tuin een feit is ,

we kijken graag mee ! #hint #foto's ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, rorror zei:

Welkom! BBQ Wedstrijden! Nog nooit over gehoord. Lijkt me leuk om te weten hoe dat in zijn gang gaat!

 

Wij doen mee aan zogenoemd KCBS sanctioned wedstrijden.

Je hebt 4 categorieen waaraan je mee moet doen 1e kip, 2de spareribs, 3e Boston Butt (Varken) en 4de Brisket.

Zaterdagochtend rijden we naar de wedstrijdlocatie waar we onze partytenten opzetten en al onze spullen klaarzetten, in de middag wordt is het wedstrijdvlees geïnspecteerd door de organisatie en vervolgens is er captains meeting.

Als je LO & Slow bereid gaan de BBQ's ca om 23:00 en als je HOT & Fast doet ca 4:30 's ochtends!

Zondag om 12:00 moet je je box met kip inleveren, 12:30 Spareribs, 13:00 Boston Butt en om 13:30 de brisket

De juryleden weten niet van welk team ze het vlees proeven.

Als alles is ingeleverd gaan we even zitten en vervolgens alles inpakken en laden en dan gaan we tussen 16:00 en 18:00 naar de prijsuitreiking.

Per categorie worden plaats 4 t/m 10 genoemd en mogen plaats  1 t/m 3 naar het podium komen als alle categorieën zijn gedaan wordt de tweede plaats algemeen (Reserve Champion) bekend gemaakt en vervolgens de eerste plaats (Grand Champion)

Daarna gaan we weer naar huis 

Chicken Box.jpg

Ribs Box.jpg

Pork Box.jpg

Brisket Box.jpg

aangepast door DennisH
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Grork zei:

Welkom Dennis,  komend jaar kan je dus echt beginnen met teelt? Goed zo, er gaat niets boven

een eigen geteelde paprika op de BBQ  :classic_smile: Houd je ons op de hoogte als je tuin een feit is ,

we kijken graag mee ! #hint #foto's ?

We hopen dit jaar nog te kunnen tuinen! En die foto's gaan goed komen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het op bbqforum, lekker rustig zeker nu ik der niet ben, LOL.

 

Oh ja voor wie het niet weet, deze Butt is niet het ronde stompe deel aan de achterkant van een varken, maar die aan de voorkant, de (hele) schouder.

 

Kansas City Barbecue Society. Opgericht als een backyard hobby club met een stencil blaadje, houdt al jaren een 'wereld'kampioenschap. Was het daar dat internationele kandidaten niet mee konden doen/benadeeld werden, omdat ze opeens gedwongen werden op vreemde kooktoestellen, van een concurrerende  sponsor, te werken, in tegenstelling tot US deelnemers die vrij waren in materiaalkeuze. Of was dat de Jack Daniels?

 

Is 14 uur niet high 'n fast voor Brisket, ten minste de hele brisket. Of wordt die geplitst? Tot 20 uur achter m'n vleesie aan lopen is mij iets te veel van het goede, Kun je dan beter in een badje gooien en daarna affakelen, LOL.

  • Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-6-2020 om 22:59, Grork zei:

Welkom Dennis,  komend jaar kan je dus echt beginnen met teelt? Goed zo, er gaat niets boven

een eigen geteelde paprika op de BBQ  :classic_smile: Houd je ons op de hoogte als je tuin een feit is ,

we kijken graag mee ! #hint #foto's ?

Tja, ik heb een paprikafabriek in de straat, dus ik haal de afgekeurde bij het stalletje, daar kan ik nooit tegenop telen. Is een iets kleinere, maar smaakvolle soort, die vooral naar Engeland, Tesco, enzovoorts gaat. Daar kan ik nooit tegenop. Die jongens beginnen nu al zowat weer aan 2021 seizoen. Ten minste de plantveredelaar/plantleverancier, want plantenwissel is in november.

 

Die wedstrijdversiering kun je in ieder geval nu al zaaien en in een pot telen, krulpeterselie en veel kruiden kunnen nu nog wel,toch.

  • Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor je kan prima deelnemen in de VS, er is veel te regelen qua materiaal.

Het is zelfs zo dat er ca. 2 jaar geleden een wedstrijd tussen de Europeanen en de Amerikanen is gehouden en die is gewonnen door de Europeanen.

Boston Butt is idd het bovenste deel van de schouder met het schouderblad er nog in!

Een brisket Hot & Fast doen we ca. in 4 á 5 uur eerst in ze geheel en daarna delen we de flat en de point, de flat zijn de plakjes op de foto en de point de blokjes .

 

Sous vide bereiding ik ook af en toe wel maar Boston Butt, Brisket of Procureur niet daar is m'n waterbak te klein voor🤣

 

Met de KCBS wedstrijden gebruiken we eigenlijk alleen krulpeterselie als opvulling in het bakje, evt mag je ook groene sla soorten of boerenkool en nog wat andere groene soorten mogen gebruiken!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan was het de Jack Daniels Invitational. Er zijn inderdaad ook aan deze kant van de plas WK's gehouden, las er wel eens over als ik op bbqforum kwam, maar daar kom ik eigenlijk al een aantal jaren niet meer. Hoogstens een keer per jaar als ik iets wil opzoeken of aan het googlen ben.

 

Hoe heet die andere club/concurerende wedstrijd circuit ook al weer?

  • Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, donaldk zei:

Dan was het de Jack Daniels Invitational. Er zijn inderdaad ook aan deze kant van de plas WK's gehouden, las er wel eens over als ik op bbqforum kwam, maar daar kom ik eigenlijk al een aantal jaren niet meer. Hoogstens een keer per jaar als ik iets wil opzoeken of aan het googlen ben.

 

Hoe heet die andere club/concurerende wedstrijd circuit ook al weer?

Bij de Jack Daniels is dat ook niet meer, dus je maakt daar ook kans.

Bedoel je WBQA? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Lokavid zei:

 

Dus... Is er een jury-panel en hoe wordt je er lid van?

Ja er zitten jury leden het aantal hangt af van het aantal deelnemende teams

Als je 60 teams hebt heb je 60 juryleden die zitten per 6 aan een tafel en bij deze tafel staat weer een table captain die de ingeleverde boxen toont aan de juryleden!

Als je wil jureren moet je een cursus Certified BBQ Judge volgen die een aantal keer per jaar gegeven worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was Jack Daniels, is alleen wat langer geleden dan mij voor ogen stond. Uh ik ben heeeeel ver ver weg van wedstrijd niveau, lol: http://www.bbqforum.nl/forum/showthread.php?16392-Het-Kookvuur-voorbereiding-op-de-Jack&p=255600&viewfull=1#post255600

  • Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...