Guest jack Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 wilde wel eens weten hoeveel liefhebbers er hier zijn die kippen houden als liefheberij en welk ras zelf hebben wij Silvernicks ( een nieuw legras ook hebben we Serama kippen .( dit is het kleinste kippen ras ter wereld dan loopt er hier nog 1 oud kriel kipje rond plus 1 kuif hoen ook nog een trio holandse krielkipjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Wij hebben nu teveel kippen Vooral Orpington en N-H-blauwe. Ook 2 Marans, die hele grote eieren leggen. Daar willen we er wel meer van. Nog een maand of 2 en dan gaan de haantjes 'er aan'. Dan wordt het hier weer wat rustiger. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Wij hebben nu teveel kippen Vooral Orpington en N-H-blauwe. Ook 2 Marans, die hele grote eieren leggen. Daar willen we er wel meer van. Nog een maand of 2 en dan gaan de haantjes 'er aan'. Dan wordt het hier weer wat rustiger. stuur jij je haantjes ook op wintersport ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Wij hebben 4 Wyandotte kippen en 1 Wyandotte haan, en nog een mengelmoesjes kip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 2 serama A-klasse3 engelse moderne vechthoentjes2 nederlandskuifhoen krulvederig Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cindy's moestuintje Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 2 wyandotte krielhennen en 1 zijdehoen haantje Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Wij hebben 2 Noord-Hollandse blauwe. Voor meer geen plaats, helaas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 4,5 kippen en een haan. geen idee welk ras ...volgens mij kruisingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 4.5 kippen, hoe krijg je dat voor elkaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 deze heb ik ook nog ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Vind deze toch wat vriendelijker.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 En de andere helft leeft nog? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 heb zo al van me 9 jaar eigenlijk al kippen nu heeft me jongste zoontje van 9 ook wat serama kipjes plus 1 kuifhoen verzorgen doet hij ze goed met zo tussen pauze.nu hebben we ook al weer een jaartje of 7 kippen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Tof sommige kinderen kunnen goed voor kippen zorgen, en ook leuk dat hij goed voor zorgt, ik had ook al heel vroeg een paar kippenen daardoor ze ook altijd leuk gevonden.Denk zelf dat het erg belangrijk is kinderen lekker en netjes met dieren laten omgaan. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 zeer zeker moet de jeugd van tegenwoordig .meer met dieren om gaan ook meer ondernemen in de natuur zelf sommige kinderen weten niet eens waar de melk vandaan komt .smorgens vroeg zeg mijn zoontje van 9 jaar wel eens tegen mij pap ik heb alles verzorg en de konijnen hebben ook al water .ahhaha trot om op te zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerardw Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 ook hier een paar kippen. Twee zilverpel - en een goudpel friese kip. Ik had nog twee goudpellen, maar die zijn door een roofvogel of andere predator gepakt. Geen leuke ochtend was dat.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Ja ;gebeurde hier met de kuikens. Door kraaien gesnaaid Moeder kip stond aan de grond genageld hard te kakelen en de haan ging er nog achteraan luid kakelend en met zijn vleugels wapperend maar de kraai hupte snel weg en toen die de lucht inging , had de haan het nakijken.Het was een beetje een dubbele ervaring: jammer van het kuiken maar ik wist niet dat een haan ook zo voor zijn kroost opkwam, dat had wel weer iets moois.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Arm kuiken, onze haan is nog een puberend kuiken. Ik ging gisteren de kippen eten geven en toen hoorde ik een geluid dat het meeste leek op een dronken kalkoen , maar het bleek de haan te zijn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Ah ja, dan is het nog leuk, dat gekukel.Ik heb een maandje of 2 terug 4 kippen verkocht aan iemand, en 1 daar van bleek een haan. Die heeft hij mogen ruilen, dus nu zitten we met 2 hanen (de ene die we altijd hebben, en nu ook zijn zoon). En die kukelen elkaar van hun troon af.... Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Wij hebben 4 Welsumer dames Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 leuke foto >>>en die honden op de achtergrond .wat zouden die nu denken . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 4 Hennen.1 New hampshire 1 barnevelder en 2 onbekend ras.Ze mogen nu niet scharrelen, maar straks als alles weer op is in de tuin, kunnen ze hun gang weer gaan.Vind ze heel gezellig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieter1 Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Wij hebben kippen, en dan wel de volgende rassen:- Mechelse Koekoek - Australorp kriel Hier een filmpje van onze Mechelse Koekoeks: http://www.bessenkwekerij.com/2011/06/kippen-in-de-boomgaard-mechelse-koekoek.html Quote Volg de gebeurtenissen op de kwekerij/imkerij http://bessenkwekerij.com/Van de bijenwas maken we zelf kaarsen: http://www.bijenwaskaarsen.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 leuke foto >>>en die honden op de achtergrond .wat zouden die nu denken . De linker denkt: hmm, zal wel, de rechter steekt zijn kop door het gaas en ziet een lekker hapje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts