Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

wie heeft er hier allemaal kippen


Gast jack

Aanbevolen berichten

wilde wel eens weten hoeveel liefhebbers er hier zijn die kippen houden als liefheberij en welk ras

 

zelf hebben wij Silvernicks ( een nieuw legras

ook hebben we Serama kippen .( dit is het kleinste kippen ras ter wereld

dan loopt er hier nog 1 oud kriel kipje rond plus 1 kuif hoen

ook nog een trio holandse krielkipjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben nu teveel kippen Vooral Orpington en N-H-blauwe. Ook 2 Marans, die hele grote eieren leggen. Daar willen we er wel meer van.

Nog een maand of 2 en dan gaan de haantjes 'er aan'. Dan wordt het hier weer wat rustiger.

 

stuur jij je haantjes ook op wintersport ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zo al van me 9 jaar eigenlijk al kippen nu heeft me jongste zoontje van 9 ook wat serama kipjes plus 1 kuifhoen

verzorgen doet hij ze goed

met zo tussen pauze.nu hebben we ook al weer een jaartje of 7 kippen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof sommige kinderen kunnen goed voor kippen zorgen, en ook leuk dat hij goed voor zorgt, ik had ook al heel vroeg een paar kippen

en daardoor ze ook altijd leuk gevonden.

Denk zelf dat het erg belangrijk is kinderen lekker en netjes met dieren laten omgaan.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeer zeker moet de jeugd van tegenwoordig .meer met dieren om gaan ook meer ondernemen in de natuur zelf

sommige kinderen weten niet eens waar de melk vandaan komt .smorgens vroeg zeg mijn zoontje van 9 jaar wel eens tegen mij

 

pap ik heb alles verzorg en de konijnen hebben ook al water .ahhaha trot om op te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ;gebeurde hier met de kuikens. Door kraaien gesnaaid Moeder kip stond aan de grond genageld hard te kakelen en de haan ging er nog achteraan luid kakelend en met zijn vleugels wapperend maar de kraai hupte snel weg en toen die de lucht inging , had de haan het nakijken.

Het was een beetje een dubbele ervaring: jammer van het kuiken maar ik wist niet dat een haan ook zo voor zijn kroost opkwam, dat had wel weer iets moois....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ja, dan is het nog leuk, dat gekukel.

Ik heb een maandje of 2 terug 4 kippen verkocht aan iemand, en 1 daar van bleek een haan. Die heeft hij mogen ruilen, dus nu zitten we met 2 hanen (de ene die we altijd hebben, en nu ook zijn zoon). En die kukelen elkaar van hun troon af....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben kippen, en dan wel de volgende rassen:

- Mechelse Koekoek

- Australorp kriel

 

Hier een filmpje van onze Mechelse Koekoeks:

 

http://www.bessenkwekerij.com/2011/06/kippen-in-de-boomgaard-mechelse-koekoek.html

Volg de gebeurtenissen op de kwekerij/imkerij http://bessenkwekerij.com/

Van de bijenwas maken we zelf kaarsen: http://www.bijenwaskaarsen.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...