WendyB Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 Hallo, Kan iemand mij zeggen of dit alle 3 hennen zijn? Het zijn Barnevelder krielen nu 14 weken oud, maar inmiddels al net zo groot (maar nog niet zo 'dik') als onze volwassen hennen van 3 jaar. De volwassenen hennen zijn van hetzelfde ras, andere kleurslag. Het zouden alle 3 hennen zijn, maar ik twijfel omdat ze nu al zo groot zijn en ik zie ze ook wel eens tegen elkaar omhoog springen... Alvast weer hartelijk dank! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 Ik schat 1 hen, links, en 2 hanen.. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 Ja dat lijken mij dan ook 2 hanen en 1 hen. Ik ben verder niet bekend met het ras maar die rechter lijkt mij iig een haan en die op de voorgrond lijkt daar dan wel heel erg op. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WendyB Posted September 5, 2020 Author Share Posted September 5, 2020 @prettig gestoord; schat je dit n.a.v. de lellen en kammen toevallig? Is het dan dus niet gebruikelijk voor een hen dat ze op deze leeftijd al zoveel kam/lel hebben? Of zie je nog iets anders? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted September 5, 2020 Share Posted September 5, 2020 @WendyB puur op de kammen en lellen gebaseerd, met een week of wat zullen de hanen beginnen met kraaien, klinkt hier meestal eerst als een zielige feesttoeter ahem.. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WendyB Posted September 5, 2020 Author Share Posted September 5, 2020 Ok, dank voor de reacties. Helaas niet wat we dachten te hebben gekocht, hopelijk wordt het opgelost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trea Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 De linker is sowieso een hen. Maar de andere twee misschien ook. Meestal ga je met ca 12 tot 14 weken wel puntige veren zien bij de staart. Er is best wel variatie in kamgrote en lellen mogelijk bij individuele hennen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 Je kunt het oplossen door de herriemakers t.z.t. op te peuzelen en te genieten van de eitjes van de andere. Want ik begrijp dat je eigenlijk drie hennen wilde hebben. Koop er gewoon twee hennen bij die net aan de leg zijn en je hebt je toompje kippen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tielse flipje Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 Hen en twee hanen. Bij de hanen zie je, naast de grotere kam en lellen, ook al de fluorescerende veren in de staart en de langere dekveren op romp en hals. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinLB Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 Precies zoals Tielse flipje zegt. Zowel op basis van de kammen en lellen als op basis van de zwart/groene staartveren en op basis van de vorm van de staart duidelijk 2 hanen en 1 hen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trea Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 Ja, ik zie bij uitvergroten nu ook puntige veren in de hals. Dus ff terug naar de verkoper. Als hij/zij ze heeft verkocht voor hennen mag je verwachten dat je ze om mag ruilen voor echte dames, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WendyB Posted September 6, 2020 Author Share Posted September 6, 2020 De verkoper n.a.v. jullie reacties ook de foto gestuurd en bevestigde inderdaad jullie reacties. Hij gaf aan er vrijwel nooit naast te zitten en vond het ook erg vervelend. Helaas had hij nu geen hennetjes meer beschikbaar maar wij zijn de eerstvolgende op de lijst. Jammer dat we nu weer een jaartje moeten wachten (heel moeilijk om aan dit ras te komen is gebleken) maar gelukkig hadden we al 2 hennen dus is het nieuwe hennetje niet alleen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts