Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hen of haan?

WendyB

Recommended Posts

Hallo,

Kan iemand mij zeggen of dit alle 3 hennen zijn? Het zijn Barnevelder krielen nu 14 weken oud, maar inmiddels al net zo groot (maar nog niet zo 'dik') als onze volwassen hennen van 3 jaar. De volwassenen hennen zijn van hetzelfde ras, andere kleurslag. Het zouden alle 3 hennen zijn, maar ik twijfel omdat ze nu al zo groot zijn en ik zie ze ook wel eens tegen elkaar omhoog springen...

Alvast weer hartelijk dank!

20200905_130504.jpg

De linker is sowieso een hen. Maar de andere twee misschien ook.
Meestal ga je met ca 12 tot 14 weken wel puntige veren zien bij de staart. Er is best wel variatie in kamgrote en lellen mogelijk bij individuele hennen. 

Je kunt het oplossen door de herriemakers t.z.t. op te peuzelen en te genieten van de eitjes van de andere. 

Want ik begrijp dat je eigenlijk drie hennen wilde hebben. Koop er gewoon twee hennen bij die net aan de leg zijn en je hebt je toompje kippen.

De verkoper n.a.v. jullie reacties ook de foto gestuurd en bevestigde inderdaad jullie reacties. Hij gaf aan er vrijwel nooit naast te zitten en vond het ook erg vervelend. Helaas had hij nu geen hennetjes meer beschikbaar maar wij zijn de eerstvolgende op de lijst. Jammer dat we nu weer een jaartje moeten wachten (heel moeilijk om aan dit ras te komen is gebleken) maar gelukkig hadden we al 2 hennen dus is het nieuwe hennetje niet alleen!