Geplaatst: 26 oktober26 Okt Foto's van blad, vruchten/zaden en stam zijn behulpzaam voor identificatie.
Geplaatst: 28 oktober28 Okt Ik kan eerlijk gezegd maar weinig met deze foto’s. Mijn beste gok is een fruitboom met een ziekte..meeldauw oid. Maar het is geen fruitboom zeg je dan is mijn volgende gok een ver uitgegroeide Prunus of Forsythia.Grote van de boom standplaats en scherpe foto’s van stam en van blad met bv een pen ernaast zou behulpzaam kunnen zijn. 28 oktober28 Okt aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 oktober28 Okt Afgaande op de schors en de gom denk ik ook een prunus soort. Maar welke? Prunus is een HELE GROTE plantengroep ...Van de lente nog maar eens proberen met bloesem erbij. Als het inderdaad prunus is, beter nu niet snoeien. Zo tussen april een september is beter.
Geplaatst: 29 oktober29 Okt Tussen mijn drogende zaadjes vind ik een berg van deze. Zonder naam. Het lijken bloemblaadjes met een zaadje er op. Ik denk dat het bloemen zijn. Wie weet welke? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 29 oktober29 Okt Ik gebruik wel graag af en toe 'Google Lens', maar het is opvallend hoe vaak die het NIET goed heeft. Ik weet zo 123 ook even niet wat het is, maar volgens Google Lens is het engelwortelzaad (nietus) of een verpopping van de larikskokermot. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 29 oktober29 Okt 3 uren geleden, Jorieke123 zei:verpopping van de larikskokermot😂😂😂 oh is dát het! Heel veel poppen dan 😜 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 29 oktober29 Okt 18 minuten geleden, woldistel zei:Volgens mij Dahlia.Yup, dat is het. Volkomen toevallig kwam ik, zojuist rondstruinend op internet op zoek naar informatie over Dahlia’s poten (heb knollen gekregen) terecht op een foto die sprekend op de mijne leek - Dahliazaad! En dat kan wel kloppen want ik mocht een tijdje terug bij een buurman uitgebloeide knoppen meenemen. Tnx mensen! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 30 oktober30 Okt Op 26-10-2025 om 13:02, tielse flipje zei:Foto's van blad, vruchten/zaden en stam zijn behulpzaam voor identificatie.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Iemand enig idee welk zaad dit is? Kwam ze tegen in een lade die ik eindelijk es uitgemest heb! 😂ik heb echt geen idee!
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Hmm…zou heel goed kunnen als ik de plaatjes bekijk. Alleen vind ik ananaskers niet heel lekker. Dus waarom bewaren? Maar goed, denk dat ze er al heel lang liggen…heb al zeker geen vijf jaar geen ananaskers geteeld. Hmm. Misschien toch effe wat zaaien in het nieuwe seizoen.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Voor het mooi? Ik vind ananaskers ook niet super lekker, maar ze zijn zo prachtig!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.