Ga naar inhoud

Zaden/planten webshops binnen/buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
De meeste van mijn zaden heb ik gekocht via de site van Diana's mooie moestuin. Ik ben er zeer tevreden over, ook de website staat vol met informatie over de verschillende soorten en rassen planten.

http://www.freewebs.com/ruudendiana/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier naar aanleiding van dit bericht ook besteld. Goedkoop, heel vriendelijk, verzorgde en snelle verzending. Zaden zijn nog geen 2 weken in huis maar het gros is al prima aangeslagen. Ben heel tevreden!

Daarnaast heb ik via ebay.co.uk zaden besteld bij http://stores.ebay.co.uk/choiceplants

Snelle verzending en leuke (vooral bloem-) zaden. De hoeveelheden zaad per verpakking zijn niet denderend, maar alles zit zeer netjes verpakt en is voorzien van een uitgebreide gebruiksaanwijzing. Tot nu toe slaan de zaden netjes aan.

Als je meerdere zakjes besteld betaal je automatisch maar 1 keer verzendkosten.

• Like 1

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Huh?! Heb ik tomaten gezaaid waar misschien maar 3 op de 10 zaadjes van kiemen.. Wat is dat nou weer? Alle andere tomaten die het zelfde gezaaid zijn gaan goed, maar die ene niet...

Ik mailen naar denieuwetuin, daar had ik ze besteld. En binnen 5 minuten (!) een antwoord dat er een tweede zakje opgestuurd zal worden, ze hadden zelf ookal ontdekt dat de kieming minder was dan normaal.

Zo snel antwoord en een nieuw zakje, Top service

• Like 1
Geplaatst:

Heeft er iemand ervaring met Rareseeds.com? Wordt altijd helemaal hebberig van die site, maar ben nog een beetje schuw wanneer het om bestellen van amerikaanse sites gaat. Ben compleet vergroeid met iDeal, namelijk...

Geplaatst: (aangepast)

http://www.nickys-nursery.co.uk/garden-shop/seeds/

erg veel en toch nog maar wat erbij besteld :mrgreen

Edit paar weken later ;

Nog steeds hele leuke bijzondere dingen daar hoor, maar bij openen vandaag van de zakjes zaad bleek het aantal zaden in verpakking behoorlijk aftewijken van wat er op verpakking staat geschreven, staat er 1000 zaadjes dan zit er slechts 200 (geschat) in,

staat er 100 zaadjes dan blijken dat 48 (geteld ) zaadjes erin zitten.

kortom ik vindt het best soort oplichterij, ik wil wel hebben wat ik betaald heb

dus toch even vriendelijk emailtje heengestuurd

zal wel nooit antwoord krijgen maar kopen doe ik daar ook niet mee, en om nu deze zaadfirma aan te gaan raden,

achteraf nee dus.

aangepast door Gast

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Meer voor de volledigheid van dit topic dan voor het praktische - ik denk niet dat jullie er allemaal meteen heen rennen namelijk - plaats ik hier een link van 'mijn' webwinkel. Het meeste spul koop ik liever gewoon bij de kweker die ik in z'n ogen kan kijken maar die heeft niet altijd alles wat ik zoek.

Le Biau Germe - een franse webwinkel met een voor franse begrippen echt prachtige site. De zaden en het plantgoed komen van een tiental boerenbedrijven uit het zuiden van Frankrijk. Aan het einde van de zomer gaan de medewerkers van de boerderijen aan het werk in de zadenwinkel: de een doet de verpakkingen, de ander de boekhouding en een derde het secretariaat etc. De mensen achter de site zijn dus van begin tot eind betrokken bij de handel.

Le Biau Germe heeft (wat mij betreft) prachtige spullen in het assortiment. De keuze is ook beperkt maar dat is inherent aan de werkwijze. En soms zijn dingen ook op en sommige zaken worden alleen in een bepaalde periode geleverd. Mij stoort dit allemaal niet, ik houd van beperkingen in mijn keuzes .

Belangrijker is dat mijn bestelling binnen drie dagen in huis was, keurig verpakt en met een feestelijk verjaarskadootje (ze bestaan dit jaar 30 jaar) als extraatje. En mocht ik nog iets vergeten zijn dan betaal ik voor mijn tweede bestelling substantieel lagere bezorgkosten dan de eerste keer.

Affijn, le Biau Germe dus http://www.biaugerme.com/index.php

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

• 2 weeks later...
Geplaatst:

nou zo heb ik slechte feedback over Baldur. naar hier op het forum heel veel positiefs te hebben gelezen heb ik op 31 maart de roze bosbes en de framberry besteld. Na lang wachten en diverse mails waarop ik overigens ook geen antwoord kreeg! Kreeg ik gisteren ineens een pakket, nou het was te schandalig voor woorden ze hadden het ingepakt maar hoe, de plantjes met wortels lagen los en het zand door heel de doos, en dan zullen we het nog maar niet hebben over de kwaliteit de framberry is eerder dood dan levend en de roze bosbes is een plantje van nog geen 10 cm je kunt hem nog net zonder vergrootglas zien. Voor mij was dit eens en verder nooit meer.

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet

Geplaatst:

Ik heb even op de site van Baldur gekeken en het ziet er ook een beetje zo-zo uit. Ik vind het niet erg professioneel ogen wanneer er bij een afbeelding "winterhart!" staat.....

En ik zag 'retourgarantie' bovenaan de pagina staan? Daar zou ik zéker een beroep op doen.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Ja heb ik inderdaad een beroep op gedaan, maar ik ben benieuwd of ik antwoord krijg heb op mijn andere 3 mails ook nooit tegenbericht gehad, wel zo een automatische mail dat ze mijn mail hebben ontvangen maar verder niets...

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet

Geplaatst:

Of een telefoontje plegen? Onderaan hun site staat hun telefoonnummer

Ze kunnen je haast geen ongelijk geven.. Hun algemene voorwaarden:

Artikel 11 - Levering en uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

Algemene voorwaarden Bladur-nederland

Geplaatst:

De Kleine Meeden lijkt me leuk, en is maar 10 km van mijn huis! Daar moet ik binnenkort maar eens heen fietsen Voor 30 soorten Basilicum heb ik dat wel over!!

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Bij deze wil ik Jaap van Homegreen(.nl) even ophemelen Ik heb er spul gekocht om paddenstoelen te kweken op een bedje van versnipperde wilgentakken. Dat bed ligt er nu al een paar maanden, en ik mailde Jaap om te vragen wanneer ik mijn eerste paddenstoelen zou kunnen eten (hoezo ongeduldig ). En zo'n 3 kwartier later had ik al antwoord! Echt fijn om zo supersnel contact te kunnen hebben met een webshop.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Koert memoreerde aan het begin van dit draadje al aan http://www.dreschflegel-shop.de.

Koert was zo dat ik geen antwoord gaf of ik in Duitsland geen webwinkels wist.

Ik had het toen niet gelezen, en ik wist er ook geen.

Afgelopen januari bestelde ik de volgende zaden bij de dreschflegel.

Artikel

------------------------------------------------------

1 x Winterheckenzwiebel Braunschalige (58572) = 2,10 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Wildtomate Rote Murmel (35844) = 2,20 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Wildtomate Humboldtii (35816) = 2,20 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Kapuzinererbse Blauwschokker (45727) = 3,10 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Asiasalat Mizuna (22627) = 2,50 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Jaltomate (36344) = 2,30 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Winterendivie, Escariol Grüner (12380) = 2,20 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Stielmus Namenia (28057) = 2,50 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Sibirischer Kohl, Russischer Roter (28036) = 2,50 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Wildtomate Golden Currant (35863) = 2,20 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Wildtomate Pubescens (35855) = 2,10 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

1 x Wildtomate Schmucktomate (35852) = 2,10 €[inkl. 7% MwSt zzgl. Versandkosten]

Een aantal dagen later had ik ze in huis.

In een nette omslag, met een klein gedrukt boekje (zwart/wit) met producten en product informatie.

Verder een formulier tegen één of andere wet, die diversiteit in de landbouw wil tegen gaan. (Leve de comercie).

Zoals je ziet, is Dreschflegel niet de goedkoopste.

Alle zaden zijn opgekomen, behalve de Asiasalat Mizuna.

Wellicht deed ik iets verkeerd.

Ook was ik rijkelijk laat met de moestuin, deze moest eerst nog op orde gebracht worden.

Het slechte weer deed de rest, namelijk dat het meeste wegrot in de tuin.

Maar goed, het meeste kwam wel op.

Aan mijn fouten en het slechte weer kan Dreschflegel niets doen.

http://www.dreschflegel-shop.de

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Het wordt wat eentonig, maar ik ga wéér dezelfde webshop op zitten hemelen. www.Tabernal-zaden.nl om precies te zijn. Ik heb er maandag wat zakjes zaad besteld. Een stuk of 5, geen grote bestelling dus. Gewoon wat dingetjes waar ik de komende maanden veel van wil zaaien, om er de warmere wintermaanden nog van te kunnen eten.

De verzendkosten waren 1,80 en ik had mijn bestelling de volgende dag al in huis. Nou is dat eigenlijk, als je realistisch bent, echt geen prestatie. Ik verstuur 'mijn' laarzen namelijk ook zo snel, en dat doen de meeste webshops ook gewoon.

Maar toch... blijkbaar is het voor een aantal zaden-webshops toch wat lastig, en moeten ze er 5 of 6 of nog meer weken over doen.

Bij deze dus: Bestel je zaden bij Tabernal-zaden!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb verleden week vrijdag vanuit België de eerste keer een bestelling geplaatst bij Hobbyzaden.nl, mijn factuur betaald via overschrijving op zondag, dinsdag bevestiging dat bestelling verzonden was en woensdag bestelling ontvangen.

Ik post dit omdat ik zeer tevreden ben over het verloop van het hele verhaal, de kleine hoeveelheden en daardoor de gedrukte prijs zijn voor mij een zeer aangename bijkomstigheid, je kan zeer gevarieerd werken en dingen uittesten.

Hieronder mijn bestelling zodat om een idee te geven wat ik bedoel.

De meeste zaden zijn ik kleine plastic zakjes verpakt die goedkoop zijn maar toch duidelijk over de inhoud, aan mij hebben ze er zeker een vaste klant bij voor de komende jaren.

Aantal Naam Art.nr. Prijs Subtotaal

1 Aubergine - Black Beauty (Aantal: 7 zaadjes (= € 0,25)) AUB_001 € 0,25 € 0,25

1 Roodlof (Radicchio) - Palla Rossa 3 (Aantal: 25 zaadjes (= € 0,25)) ROO_001 € 0,25 € 0,25

1 Stamboon - Cherokee Wax (Aantal: 100 zaden (= € 1,50)) STAB_002 € 1,50 € 1,50

1 Stokboon - Blue Lake Stringless (Aantal: 100 zaden (= € 1,50)) STOB_005 € 1,50 € 1,50

1 Komkommer - Marketmore 76 (Aantal: 10 zaadjes (= € 0,50)) KOM_002 € 0,50 € 0,50

1 Paksoi - Ivory F1 (Aantal: 60 zaadjes (= € 1,00)) PAK_004 € 1,00 € 1,00

1 Pluksla - Aziatische Mix (Aantal: 1/2 gram (ongeveer 300 zaadjes) (= € 1,25)) PLU_004 € 1,25 € 1,25

1 Paprika - Red Cherry (Aantal: 8 zaadjes (= € 0,50)) PAP_002 € 0,50 € 0,50

1 Paprika - Keystone Resistant Giant (Aantal: 8 zaadjes (= € 0,50)) PAP_006 € 0,50 € 0,50

1 Courgette - Spineless Beauty F1 (Aantal: 3 zaadjes (= € 0,50)) COU_009 € 0,50 € 0,50

1 Courgette - Taxi F1 (Aantal: 3 zaadjes (= € 0,60)) COU_012 € 0,60 € 0,60

1 Pompoen - Waltham Butternut (Aantal: 4 zaadjes (= € 0,50)) POM_006 € 0,50 € 0,50

1 Tomaat - Black Cherry (Aantal: 8 zaadjes (= € 0,50)) TOM_020 € 0,50 € 0,50

1 Tomaat - Boy oh Boy F1 (Aantal: 5 zaadjes (= € 0,50)) TOM_023 € 0,50 € 0,50

1 Tomaat - Brandywine Pink (Aantal: 8 zaadjes (= € 0,50)) TOM_011 € 0,50 € 0,50

1 Tomaat - Cherokee Purple (Aantal: 8 zaadjes (= € 0,50)) TOM_010 € 0,50 € 0,50

1 Tomaat - Cherry Blush (Aantal: 6 zaadjes (= € 0,50)) TOM_019 € 0,50 € 0,50

1 Tomaat - Hillbilly (Potato Leaf) (Aantal: 5 zaadjes (= € 0,50)) TOM_003 € 0,50 € 0,50

1 Stengelui - Ishikura Improved (Aantal: 100 zaadjes (= € 0,50)) STE_001 € 0,50 € 0,50

1 Lente-ui Reddy (Aantal: 100 zaadjes (= € 0,50)) LUI_001 € 0,50 € 0,50

1 Pastinaak - Harris Model (Aantal: 50 zaadjes (= € 0,25)) PAS_001 € 0,25 € 0,25

1 Wortel - Autumn King 2 (Aantal: 200 zaadjes (= € 0,75)) WOR_006 € 0,75 € 0,75

1 Basilicum - Aton (Aantal: 50 zaadjes (= € 0,35)) BAS_004 € 0,35 € 0,35

1 Peterselie - Gigante d'Italia (Aantal: 50 zaadjes (= € 0,25)) PET_002 € 0,25 € 0,25

1 Rozemarijn (Aantal: 30 zaadjes (= € 0,25)) ROZ_001 € 0,25 € 0,25

1 Meloen - Banana (Aantal: 2 zaadjes (= € 0,25)) MEL_006 € 0,25 € 0,25

2 Meloen - Charantais (Aantal: 5 zaadjes (= € 0,50)) MEL_001 € 0,50 € 1,00

1 Watermeloen - Sugar baby (Aantal: 5 zaadjes (= € 0,50)) WAT_001 € 0,50 € 0,50

1 Ananaskers - Dwerg (Aantal: 15 zaadjes (= € 0,25)) ANA_001 € 0,25 € 0,25

SubTotaal : € 16,70

Verzend- en administratiekosten : € 2,95

BTW : € 1,42

Totaal: € 19,65

• 2 maanden later ...
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Heb enkele zaden gekocht bij http://www.agroxl.nl/ . Een deel van deze zaden kocht ik normaal bij het vlaamszaadhuis (-de officiele handelsnaam staat daar tussenhaakjes of in de beschrijving-) maar dit scheelde toch weer wat geld voor bijna dezelfde hoeveelheid (verschilt per ras, soms meer soms minder). Zaden zijn van oranjeband, dus goede kwaliteit. Snel geleverd ondanks dat er een mededeling op de website staat dat er pas half januari geleverd wordt. Heb er gelijk wat voer voor de dieren gekocht (scheelt ook weer enkele euro's, de verzendkosten moest ik toch betalen).

Ook tevreden over de levering van http://www.helza-hobbyzaden.nl en http://www.tabernal-zaden.nl (al vaak genoemd).

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb dit jaar, net als vorig jaar, alles weer besteld bij Tabernal! Echt een super webshop! Niet duur, en héél snel in huis!

Kreeg ook dit jaar weer een aardigheidje! En zakje radijzenzaadjes voor nop!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...