Geplaatst: 4 februari 201214 j Gevonden! Heb het ook even naar m'n opa doorgestuurd, die vindt dat altijd reuze interessant Ik ga nog even verder lezen!
Geplaatst: 4 februari 201214 j Nu in de zon is het zowat nog mooier http://www.elfstedenbarometer.nl/ erg mooie foto..die mag van mij er nog een keer op die elf stedentocht barometer is ook leuk..verslavend zelfs We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 februari 201214 j Zojuist diepvriesspruitjes geoogst . Ik ben benieuwd wat dat wordt na ontdooien.Nee de vriezer is al vol, dus direct van tuin in de vriezer is even geen optie.
Geplaatst: 4 februari 201214 j Dus als we op pad gaan voor een nieuwe... Voor het geval je interesse hebt Miranda , deze dagaanbieding van de Mediamarkt is nog geldig tot middernacht.http://www.mediamarkt.nl/mcs/products/index,10259.html?s2m_type=3&s2m_channel=70&et_id=12&et_lid=35 -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 4 februari 201214 j Zojuist diepvriesspruitjes geoogst . Ik ben benieuwd wat dat wordt na ontdooien.Geen probleem als je ze dan meteen gebruikt in tegenstelling tot bevroren spruitjes die je buiten aan de planten laat zitten tot ze straks 'natuurlijk ontdooien' . Ze worden al snel waardeloos . Ik heb in ieder geval nog niet meegemaakt dat spruiten na extreem lage temperaturen zoals nu overleven. Binnen no-time worden ze zodra de temperatuur in de tuin weer boven nul komt bruin van binnen en daardoor waardeloos. 4 februari 201214 j aangepast door Gast -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 4 februari 201214 j Aww dan heb ik denk ik een probleen.Ik had 8 planten staan en ik heb pas van 2 planten geoogst.Wat moet ik nu nog met al die spruiten doen?Ik heb geen grote diepvries. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 4 februari 201214 j Zojuist diepvriesspruitjes geoogst . Ik ben benieuwd wat dat wordt na ontdooien.Geen probleem als je ze dan meteen gebruikt in tegenstelling tot bevroren spruitjes die je buiten aan de planten laat zitten tot ze straks 'natuurlijk ontdooien' . Ze worden al snel waardeloos . Ik heb in ieder geval nog niet meegemaakt dat spruiten na extreem lage temperaturen zoals nu overleven. Binnen no-time worden ze zodra de temperatuur in de tuin weer boven nul komt bruin van binnen en daardoor waardeloos.De spruitjes heb ik zojuist in de magnetron ontdooid. Op de verwarming schoot niet op. Ziet er goed uit, smaakt ook best. Nu nog verder (http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11174-tagliatelle-met-spruitjes-en-boteranijs). Maar ik begrijp dat ik voorlopig spruitjes "moet" eten, voor de weermannen (m/v) dooi aankondigen .
Geplaatst: 4 februari 201214 j kan je ze niet afdekken met vlies en het beste ervan hopen? Dat gaat niet helpen als het weer boven 0 wordt he Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 4 februari 201214 j Als ik die weermannen/vrouwen en t kaarten wie Dennis liet zien mag geloven dan zit ik zo ongeveer in de koudste regio. Vannacht -20 verwacht! We laten de verwarming wel zachtjes aan staan. Good things come in small packages
Geplaatst: 4 februari 201214 j haha.... hoezo vorst ? .... : http://www.barteljo.nl/index.php?action=extra&extra=A_winterbescherming_palmbomen&lang=NL
Geplaatst: 5 februari 201214 j potdorie. Vorst houdt aan. Wordt wat minder, wordt wat meer, wordt wat minder en dan weer meer. Voorlopig nog geen zicht op einde !! nou ja. Na regen komt echt altijd zonnenschijn. Dat scheelt weer.
Geplaatst: 5 februari 201214 j en van de week gaat het zonnetje weer lekker schijnen. Oke het is wel koud, maar kunnen wel weer heerlijk schaatsen Het tuintje moet nog maar even wachten. Dat is wel weer jammer, maar goed we hebben nu andere pret!!
Geplaatst: 5 februari 201214 j Ja, het is wel erg genieten van al die ouderwetse plaatjes van kindertjes op kleine vijver-baantjes, buurtvaders die de banen met elkaar schoonmaken, sleetjes die de heuvels afzoeven..dit is zo Hollands..dat kent men in Frankrijk b.v. helemaal niet, daar schaatsen ze alleen met de Kerstmarkt op zo`n krap stadskunstbaantje... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 februari 201214 j potdorie. Vorst houdt aan. Wordt wat minder, wordt wat meer, wordt wat minder en dan weer meer. Voorlopig nog geen zicht op einde !! nou ja. Na regen komt echt altijd zonnenschijn. Dat scheelt weer. ik troost met met de gedachten dat al die mini naakslakjes, die door de warmte al uitgekomen waren, nu massaal dood aan t vriezen zijn. Maar ik kan niet wachten tot het weer gaat dooien ik ben niet zo van de kou.
Geplaatst: 5 februari 201214 j @appelvrouwtje, hier waren ook buurtmoeders aan het vegen en wat hebben ze ervan genoten. Niet van het ijs te halen.
Geplaatst: 5 februari 201214 j Mijn pa heeft vandaag wat minder genoten op het ijs. Die dacht even met de kleine kids mee te kunnen glijden op het vrijgemaakte ijs en die maakte een flinke smak. Moest er toch een ambulance aan te pas komen. Mijn pa en ijs, dat gaat niet zo goed meer samen Gelukkig nog niet zijn heup gebroken maar net het bot wat er onder zat, ze hebben er een lange pen in gedaan. Dat wordt voorlopig nog even binnen blijven voor m'n pa.Overigens hebben de kleintjes zich eergister wel vermaakt op t ijs, mochten voor t eerst op de schaats Good things come in small packages
Geplaatst: 5 februari 201214 j Echt naar voor je Pa Helly. 63 is niet zo oud om nog te schaatsen, wat lastig is, is het vallen..hoe ouder je wordt,hoe meer je "kwakt"op het ijs!Wens hem sterkte en beterschap.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 februari 201214 j Dank jullie wel! M'n pa was al weer flink aan t babbelen na de operatie dus t gaat op zich vrij goed met m. En mocht zelfs al thee en een beschuitje zo'n 2 uur na de operatie. Verder is t goed gegaan tijdens. Hij heeft overigens niet geschaatst. Dat doet hij al jaren niet meer. Maar wou met de kleintjes een glijder op t ijs maken. Tja en toen werd t geen glijder maar een smakkerd Maar verder is hij z'n humor niet verloren hoor, die kwaakt al weer als tevoren Dus we hebben geen zorgen. Ja.. over wanneer ze m met al dat gekwaak eruit gaan zetten Good things come in small packages
Geplaatst: 5 februari 201214 j Dat is geen leuke gebeurtenis Helly, gelukkig houdt je vader het vrolijk ondanks zijn omstandigheden.Sterkte met het herstel voor je pa.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.