elrike Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Hallo medetuinders, ik zal mij ook eens hier voorstellen.Elrike met een achtertuintje uit Leeuwarden.Mijn achtertuin is mijn moestuin, eetbare tuin geworden. Al een paar jaar en nog steeds lerende.Afgelopen jaar wat minder gedaan dan andere jaren en toch flinke bakken pruimen, aardbeien, appels, allerlei kruiden, mandarijntjes en bramen uit de tuin kunnen halen.Ik ben dit jaar geinspireerd geraakt door permacultuur en in Leeuwarden is een groep mensen die vanaf komende januari een stuk land mag inrichtin in de buurt van Leeuwarden.Ik ga me daar naast bemoeien en leren van het tuinwerk ook bemoeien met bijtjes en een cursus tot Imker volgen. Ook hard nodig voor de tuin Quote De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Welkom hiero! Hé, wat leuk dat imker gebeuren!...........ik hoop stiekem op een topic van jou met foto's over alles wat je leert en meemaakt als startend imker....... Vind het reuze interessant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Welkom veel plezier alhier. Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Welkom! Mandarijntjes.....? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Welkom! En ook heel verbaasd: Mandarijntjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elrike Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 Ja een mandarijneboompje kan prima hier hoor!Ze worden minder zoet, dus ik zie het als een veredelde citroen en het is lekker door de thee of door de limonade.Niet winterhard dus in de pot gaat het boompje gewoon in de winter naar binnen. Quote De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Hallo Elrike en welkom op dit forum. Ook ik keek op bij het woord Mandarijntjes Maar het is nu duidelijk. Ik ben wel benieuwd wat je zoal leert op de imker cursus. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
scootin Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Het hoi, Succes hier op het forum. Tsja, de tuintjes in Leeuwarden kunnen soms heel klein zijn, dus een beetje creatief indelen dus maar. Groet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Welkom Elrike!Het moet niet gekker worden hoor, mandarijntjes uit Friesland...en ik zit hier met bevroren fruit...Misschien moet ik toch eens denken aan verhuizen..400 km noordelijker. Veel plezier hier! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 welkom ! Ik ben gek van foto's, ook mandarijntjes in pot ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elrike Posted December 17, 2011 Author Share Posted December 17, 2011 Als de verzekering nou eens de boel afrond kan ik weer een fototoestel gaan uitzoeken en halen.Tot die tijd geen foto's van mijn kant helaas. En I'm back! Geen PC gehad een tijdje door harde schijf crash, erg vervelend maar wel lekker veel tv en film en boek kunnen zien/lezen.Niet eens de tuin in geweest met al dat rotweer de laatste tijd, wel naar gekeken vanuit de achterkamer, telt dat ook? Quote De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts