Geplaatst: 14 december 20205 j Zie ik net op de Nederlandse tv dat jullie vanaf morgen ook in lockdown gaan. En dat terwijl de meeste mensen nog geen Kerstboom hebben gekocht😱. Wie geen gratis kerstboom meer te pakken heeft kunnen krijgen vanmiddag blijft er natuurlijk nog de creativiteit. Graag jullie foto van de Kerst boom..groen, traditioneel met veel lichtjes en engelen haar, zelfgemaakt, hangend aan t plafond, van pallets of andere creativiteit uitingen. ik trap af 😉 “Stairways to heaven” 14 december 20205 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 december 20205 j Die van ons staat er al sinds begin december. Ondertussen liggen er zat pakjes onder. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 december 20205 j De kerstboom verkoop buiten mag gewoon door blijven gaan lees ik net. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 december 20205 j Ik wilde sowieso geen wegwerpboom, en zat na te denken hoe ik in ons nieuwe huis zou gaan versieren. Kwam.op een ochtend beneden en mijn wederhelft had onze grote plant versierd met lichtjes en kerstversiering. Zo lief, ik was helemaal verrast. Er zitten vooral vogeltjes in, en wat zelfgemaakt spul.
Geplaatst: 14 december 20205 j Auteur Kijk dat ziet er mooi uit. A-C jij heb de lichtjes onder en ik op de trap🌈 Arja, leuk met die vogeltjes, lief van de wederhelft🐤🎄. Dat is wat ik vroeger thuis ook het leukste vond..dat er glimmende vogeltjes in de boom zaten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 december 20205 j Appelvrouw, verschil moet er zijn hè. En jij hebt ook gekleurde lichtjes. Wij hadden ook gekleurde lichtjes maar geeft te veel drukte. Dus enkele jaren geleden An de school van mijn dochter gegeven. Nu hebben wij alleen rood en wit.Arja, ook leuk toch. En hoef je geen boom weg te gooien of op te ruimen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 december 20205 j Auteur Niet veel Kerstbomen nog hier! Misschien konden jullie er geen meer te pakken krijgen of doen jullie zoals wij vroeger thuis de kerstversiering pas op 24 december in de boom. Die bomen stonden vroeger sowieso veel korter want met oud en nieuw waren er enorme stapels kerstbomen die door mijn broer en zijn vrienden stiekem verzameld waren om met oud en nieuw op « t veldje » in de hens te steken. Stiekem want het was verboden en er waren ware bomenrazzia’s met snelle verplaatsingen van schuurtje naar schuurtje. Leuk was dat en de fik die om 12 werd aangestoken ook. Ik hou helemaal niet van Kerst, als feestdag maar die bomen’ en vooral de lichtjes verwarmen me wel. Nog een stukkie op het net gevonden over het fenomeen kerstboom Het heeft waarschijnlijk een Oudgermaanse oorsprong, waarbij de boom (een eik) centraal stond in een midwinterviering(eigenlijk de kortste dag van het jaar, op 21 december). Mogelijk werd die boom dan verlicht. Als de boom in de winter oud was, werd deze verbrand voor de warmte. In het 15e eeuwse Letland, was de versierde boom het middelpunt van de festiviteiten. Jonge mannen en vrouwen dansten eromheen en op de laatste dag van de festiviteiten, werd de boom verbrand. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 december 20205 j Mooi quiltje, Amrutten. Heb je het zelf gemaakt? Ik had voorheen van Ikea een lap stof met de print van een kerstboom erop. Levensgroot, en daar prikte ik dan met spelden zelfgemaakte vilten kerstballen aan. Tweedimensionaal, ruimtebesparend en oh zo boomvriendelijk. In dit huis heb ik aan de muur eigenlijk geen mooie plek voor die boom. Ben nog steeds erg blij met mijn kerstplant
Geplaatst: 17 december 20205 j @arja Inderdaad zelf gemaakt. Ballen etc. worden ook bij mij met speldjes bevestigd.
Geplaatst: 17 december 20205 j Onze kerstboom in de huiskamer, nep maar net echt: En hier nog een neppe mini kerstboom verbogen tot kerstbonsai.
Geplaatst: 17 december 20205 j Auteur Haha die Kerstbonsai! 1 uur geleden, Amrutten zei: Inderdaad zelf gemaakt. Heel mooi. Dat quilten, nooit aan begonnen, ik vind het echts iets voor de geduldigen onder ons. Het idee van een Kerstboomwandkleed spreekt me wel erg aan, vanwege de ruimte maar ik zou de lichtjes wel missen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 december 20205 j Auteur Jammer dat ik zo weinig kerstbomen/kerstboomalternatieven van jullie heb gezien..een beetje mislukt toch wel dit topic. Niet getreurd, dan zet ik zelf nog maar een foto, 1956. Let ook op de echte kaarsjes ( ook een voor de kerststal) ik weet nog dat ik eigenlijk niet in de buurt mocht komen, alleen even om te poseren blijkbaar. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 december 20205 j Mijn vader had vroeger toen hij jong was ook echte kaarsen in de kerstboom, en een volle emmer water ernaast voor noodgevallen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 december 20205 j Hier niets geen lichtjes in welke vorm dan ook, geen ballen en geen kerstgroen. Ik kan je dus niets laten zien... Maar ik wijs wel naar @jootje die er toch elk jaar wel een mooi feest van maakt! Foto's! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 december 20205 j @appelvrouw kerstbomen genoeg hier, Buiten was een projectje voor dit jaar, maar nog even nodig om de oude garage volledig af te werken, maar kunnen we tenminste al met een paar vrienden coronaproof buiten zitten. Bij deze ook mijn beste wensen voor iedereen hier en fijn moestuinseizoen. edit: kerstbomen staan in pot en worden later in de tuin gezet, die van buiten is van vorig jaar. Ze overleven het niet altijd, maar meestal wel 2 jaar gebruik : ter excuses. 28 december 20205 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 28 december 20205 j Leuk, die zwartwit foto Jet! Kerstlichtjes..ik ben er gek op... ze hangen/ staan meestal ook lekker op tijd, maar op 1 januari is alles binnen weer weg. foto’s dus....dan heb je ook zowat mijn hele huis gezien! 😊 bescheiden boompje trouwens dit jaar..
Geplaatst: 28 december 20205 j Die engeltjes boven de spiegel! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 december 20205 j Kerstboom wordt het dit jaar niet, de woonkamer ligt tijdelijk overhoop vanwege een klus aan de vloer die uitliep. Wel een slinger met lampjes door de huistuin gehangen, en een miezerige foto is alles. 5 uren geleden, appelvrouw zei: Jammer dat ik zo weinig kerstbomen/kerstboomalternatieven van jullie heb gezien..een beetje mislukt toch wel dit topic. Nou dan maar goed mislukt ook, al vind ik dat er prachtige inzendingen bij zijn gekomen.
Geplaatst: 28 december 20205 j Auteur 4 uren geleden, jootje zei: Leuk, die zwartwit foto Jet! Ja, en wat was ik lief hé 🥰 @Yuras dat huisje hadden wij volgens mij vroeger ook in de boom. Jongens mooie foto’s binnen en buiten. Die lichtjes👍😊 En die corona proof maaltijdgarage van @redzebrais ook top. Huub, hoezo miezerig, lijkt me een verwarmend uitzicht, en Jootje, die schaatsen! Daar zouden ze hier niks van begrijpen😂 28 december 20205 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 november 202515 Nov Onze kerstboom staat sinds gisteren al weer. Zo zonde om hem zo kort te laten staan. Vorig jaar hebben wij hem ook half november al neergezet.Laten jullie ook je kerstbomen hier zien?
Geplaatst: 15 november 202515 Nov Ik heb de topics even samengevoegd.Je bent er vroeg bij, Petra! Hier wachten we ook tot na 5 december. 🎄
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.