Ga naar inhoud

Peper en paprika topic 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allen, mijn pepers doen het op zich wel maar blijven klein en ik weet niet goed hoe ik ze moet snoeien. Zie onderstaande foto's Ze hebben allerlei zijtakjes en er zitten bloemen in maar de plant zelf is nog maar 20 centimeter groot dus hier kunnen niet echt pepers aan groeien :) Heeft iemand tips wat ik moet doen? Bij tomaten is het dieven niet zo moeilijk maar hier weet ik het helaas nog niet van. Moet ik dit ook gewoon dieven?

image.thumb.png.2bebf6fb868604d8a3084f55bb0c8958.pngimage.thumb.png.d30a2783e131fe377656746141851b1f.pngimage.thumb.png.7cd7d6fcaa3475f85a372e46510f9631.png

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet het😁. Ik heb ook allemaal filmpjes van Heron Nursery gekeken na jouw tip. Ik kan dus zeggen: goede nebari. Dat wordt alleen maar mooier nog.

Edit voor mijn eigen logboek. De padronpaprikaplanten van dit jaar bloeien. De plant van vorig jaar heeft al bijna oogst. Tussen bloem en oogst lijkt dus vijf weken. 

aangepast door fre3ke
  • Like 1
Geplaatst:

Goedemiddag mensen

Het gaat goed met de paprika en tomaten planten, top weer! 

Hoe ik tomaten moet dieven weet ik maar ik kom er niet uit hoe ik de paprika het beste kan behandelen, tot waar en welke bloemetjes moeten eraf? 

en is er dan ook nog verschil bij grote en kleine paprika planten? 

We hebben deze soorten 

Kaboutermutsje

Mini red Bell

Herzje

Snack paprika geel

Paprika barancia 

Paprika chocolade beauty

Paprika dulce de espee 

Paprika earlist red 

Bedankt alvast! Fijne dag allemaal 

Geplaatst:

Op 11-6-2021 om 00:14, Liekie zei:

@donaldk de plant die ik heb van de kil biber zaden van @Mellie is een van de kleinsten die ik er tussen heb staan. Is nu zo'n 40cm hoog en draagt al vruchten. Maar zo klein als ie is, zoveel meer indruk maakt ie met de vruchten!! Ons eerste proefmoment lees je een paar post terug. Mellie liegt zeker niet over de scoville waarde, deze is echt gemeen! 😈

Ik heb de Kill Biber (Bill) Mendendez is dat dezelfde? Die zijn deels korter en deels al langer dan 40 cm, hier. Ik heb afgelopen weken nog knopjes verwijderd om de groei niet teveel te stuiten Mijn Chinenses zijn grotendeelsnog maar 20-25 cm. Dus zodra de tomaatjes van appie zijn opgepot mogen ze kasje in.

Maar wat noem jij gemeen heet, heter dan Habanero's, Mme Jeanette, of heter dan Red Savina,of zelfs heter dan Bhut Jolokia, of Trinidad Scorpion Butch-T?

• Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
2 hours ago, rorror said:

Uit de winkel of eigen kweek?

Aangezien die van de winkel niet zo heet zijn. In iedergeval bij de AH niet.

Uit de winkel dan, want ik heb ze dit jaar pas voor het eerst in de kas en die zijn nog lang niet rijp. Zeer trage groeiers! 

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een Zoete Puntpaprika plant staan in een pot van zo'n 20cm diameter, relatief klein dus. Nu heeft mijn plant drie vertakkingen gemaakt en zijn er twee paprika's zichtbaar in die splitsing. Nou heb ik wel eens gelezen dat het verstandiger is om maar twee vertakkingen door te houden als je de plant in een pot hebt staan en de paprika's in de eerste splitsing weg te halen om de plant door te laten groeien. Wat zeggen jullie ervan? Een vertakking weghalen en de eerste twee paprika's weghalen of alles gewoon laten doen?

IMAG3099.jpg

aangepast door MrWahloh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...