Florian Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 Hoi allen, mijn pepers doen het op zich wel maar blijven klein en ik weet niet goed hoe ik ze moet snoeien. Zie onderstaande foto's Ze hebben allerlei zijtakjes en er zitten bloemen in maar de plant zelf is nog maar 20 centimeter groot dus hier kunnen niet echt pepers aan groeien Heeft iemand tips wat ik moet doen? Bij tomaten is het dieven niet zo moeilijk maar hier weet ik het helaas nog niet van. Moet ik dit ook gewoon dieven? Quote
rorror Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 @Florian wat voor pepers heb je staan? Grote vruchten of kleine. Als kleine zijn, gewoon bossig laten worden. Als het grote pepers a paprikas zijn, dan ga je dieven, zodat meer energie naar enkele vruchten gaan. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
rorror Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Alvast een teaser van de Jalapeno bonsai, gezaaid in febr 2019. De nabari is nu zo'n 3cm breed. (nabari is de onderkant van de stam) Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
fre3ke Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 (aangepast) Ik weet het😁. Ik heb ook allemaal filmpjes van Heron Nursery gekeken na jouw tip. Ik kan dus zeggen: goede nebari. Dat wordt alleen maar mooier nog. Edit voor mijn eigen logboek. De padronpaprikaplanten van dit jaar bloeien. De plant van vorig jaar heeft al bijna oogst. Tussen bloem en oogst lijkt dus vijf weken. 18 juni 2021 aangepast door fre3ke 1 Quote
Ons moestuintje Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Goedemiddag mensen Het gaat goed met de paprika en tomaten planten, top weer! Hoe ik tomaten moet dieven weet ik maar ik kom er niet uit hoe ik de paprika het beste kan behandelen, tot waar en welke bloemetjes moeten eraf? en is er dan ook nog verschil bij grote en kleine paprika planten? We hebben deze soorten : Kaboutermutsje Mini red Bell Herzje Snack paprika geel Paprika barancia Paprika chocolade beauty Paprika dulce de espee Paprika earlist red Bedankt alvast! Fijne dag allemaal Quote
donaldk Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 Op 11-6-2021 om 00:14, Liekie zei: @donaldk de plant die ik heb van de kil biber zaden van @Mellie is een van de kleinsten die ik er tussen heb staan. Is nu zo'n 40cm hoog en draagt al vruchten. Maar zo klein als ie is, zoveel meer indruk maakt ie met de vruchten!! Ons eerste proefmoment lees je een paar post terug. Mellie liegt zeker niet over de scoville waarde, deze is echt gemeen! 😈 Ik heb de Kill Biber (Bill) Mendendez is dat dezelfde? Die zijn deels korter en deels al langer dan 40 cm, hier. Ik heb afgelopen weken nog knopjes verwijderd om de groei niet teveel te stuiten Mijn Chinenses zijn grotendeelsnog maar 20-25 cm. Dus zodra de tomaatjes van appie zijn opgepot mogen ze kasje in. Maar wat noem jij gemeen heet, heter dan Habanero's, Mme Jeanette, of heter dan Red Savina,of zelfs heter dan Bhut Jolokia, of Trinidad Scorpion Butch-T? 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
rorror Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 Bijna tijd om een Rawit pepertje te oogsten. 😁 5 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 (aangepast) je meent het niet, in dat vaasje 😂, daar heb je toch wat tijd ingestoken. 19 juni 2021 aangepast door redzebra 1 Quote
rorror Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 1x per dag water geven, als de blaadjes gaan hangen. Meedere keren per dag recht opzetten als de buitendeur openstaat. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Liekie Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 @donaldk ik heb geen verstand van al die zeer hete pepers, maar een habanero haalt 'ie wel hoor! Quote
rorror Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 7 minuten geleden, Liekie zei: maar een habanero haalt 'ie wel hoor! Uit de winkel of eigen kweek? Aangezien die van de winkel niet zo heet zijn. In iedergeval bij de AH niet. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
appelvrouw Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 (aangepast) Paprika Blot..die ene die niet bevroren toppen heeft gehad 19 juni 2021 aangepast door appelvrouw 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
donaldk Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 We gaan het zien. Ik heb een beschadigde plant weggehaald, totaal geen wortelkluit binding meer. Maar heb er nog 7? staan. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Liekie Geplaatst: 19 juni 2021 Geplaatst: 19 juni 2021 2 hours ago, rorror said: Uit de winkel of eigen kweek? Aangezien die van de winkel niet zo heet zijn. In iedergeval bij de AH niet. Uit de winkel dan, want ik heb ze dit jaar pas voor het eerst in de kas en die zijn nog lang niet rijp. Zeer trage groeiers! 1 Quote
MrWahloh Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 (aangepast) Ik heb een Zoete Puntpaprika plant staan in een pot van zo'n 20cm diameter, relatief klein dus. Nu heeft mijn plant drie vertakkingen gemaakt en zijn er twee paprika's zichtbaar in die splitsing. Nou heb ik wel eens gelezen dat het verstandiger is om maar twee vertakkingen door te houden als je de plant in een pot hebt staan en de paprika's in de eerste splitsing weg te halen om de plant door te laten groeien. Wat zeggen jullie ervan? Een vertakking weghalen en de eerste twee paprika's weghalen of alles gewoon laten doen? 21 juni 2021 aangepast door MrWahloh Quote
redzebra Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 @MrWahloh misschien doe ik iets mis, maar de je bent de enige waarbij ik je foto's als een spacer.png (lege file) zie, hier op dit forum. Ook via de link krijg ik een error. Quote
MrWahloh Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 (aangepast) @redzebra Ik zie het nu zelf ook. Toen ik ze plaatste was alles in orde. Heb de afbeelding in het originele bericht geupdate. 21 juni 2021 aangepast door MrWahloh Quote
rorror Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Foto werkte vanmorgen wel, had deze toen gezien. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Ja, lijkt alsof link nadien niet geldig meer is, was bij zijn vorige berichten ook. Quote
MrWahloh Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Het ligt aan de manier waarop ik de foto's deel, via een openbare folder in mn Dropbox. Ik loop dadelijk even mn posts langs en dan fix ik de afbeeldingen even. 2 Quote
rorror Geplaatst: 21 juni 2021 Geplaatst: 21 juni 2021 Ah zo. Om antwoord te geven. Voor grote vruchten / paprika's zou ik inderdaad 2 splitsingen overhouden. Voor peper planten die kleine vruchten geven, kan je de plant bossig houden. Video met de uitleg: 1 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 Goh heel interessant. Heb pepers nooit willens en wetens gekortwiekt. Quote
rorror Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 Eind foto (rawit of birds-eye) . Chop, chop. Zojuist op een pizza stuk opgegeten. Een lekker pepertje, goeie kick. Deze mag volgend jaar er ook bij zijn. Na het oogsten wat kalium gegeven, in de hoop voor meer bloemen en een tweede oogst. 5 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 Die verhouding gewoon 😀, je haalt er wel het uiterste uit. 1 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.