Geplaatst: 30 april 20214 j Spareribs! Marinade schijnt Portugees te zijn. Ik heb oa tomatenpuree, knof, chilivlokken, peper en tijm gebruikt. Zit sinds gisteren in deze marinade en dan vanavond kluiven maar! Ochhhh wat heb ik daar nu al zin in [emoji39][emoji39][emoji39]
Geplaatst: 1 mei 20214 j vanavond: risotto met aspergetoppen en peer en champignons en wijn on the side
Geplaatst: 1 mei 20214 j Dat zijn zeker groene asperges ? Hier nog niets. Gisteren gemengde salade en bij de warme lunch Russische bladkool toppen en bosui. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 1 mei 20214 j Tikka masala met eigen kruiden en een salade. De 4-jarige vond dat dat er bij moest. Snap ik wel, want dat eten we bijna elke dag bij de maaltijd. Hij heeft alles zelf gesneden en bij elke hap moest ik lachen. Nogal en Ehm... Een robuuste salade zal ik maar zeggen met niet 1, maar wel 2 stukken paprika waar een hapje van was geproefd [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]Ik moet weer lachen.
Geplaatst: 1 mei 20214 j de allerlaatste courgettesoep uit de vriezer en dat op de dag dat de courgettes gezaaid zijn😋🤗 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 mei 20214 j 20 uren geleden, Patrijs zei: Dat zijn zeker groene asperges ? Hier nog niets. Gisteren gemengde salade en bij de warme lunch Russische bladkool toppen en bosui. ja, groen, heb er nu 30 kunnen plukken van 3 rijtjes van 4 meter, oudste rijtje 4 jaar was lekker, goeie rijst, grano pardana en kastanjechampignons maakten de smaak, peer was wat onrijp dus we misten het zoet you can't win m all
Geplaatst: 2 mei 20214 j Pinda’s Toemin, met de bio pinda’s die @Jorieke123 voor me heeft gekocht. Met uet pepperflakes en uit de tuin van de buurman twee tenen knoflook. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 mei 20214 j Ja ze lijke groter na het weken.. en ze zijn zo heel erg lekker! vanavond wok met Veldsnitselsreeptjes( mijn zak in de vriezer met veldvarkenslapjes, worsten, snitsels enz is bijna leeg😟) Lie maakt er frietjes bij met aardappels van de buurman. Deze buum zet de laatste jaren als late aardappel Blanche die nu nog steeds goed is voor de friet. 2 mei 20214 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 mei 20214 j Wij zijn weer opgewarmd met een witlof risotto met winterpostelein salade. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 3 mei 20214 j Geroerbakte groenten, Bieslook Snijbiet Raapsteeltjes Russische bladkool Verse knoflook. Ha ik verdorie ook een paar asperges ben ik die vergeten.... De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 3 mei 20214 j Ik zit hier te smullen van een goddelijke rabarber apppel crumble. Met slagroom. Zoooo lekker! Rabarber komt uit de tuin van m'n ouders. 3 mei 20214 j aangepast door Arja
Geplaatst: 3 mei 20214 j Lekker hoor, Hier straks een stukje rabarbertaart. 🤫 Maar misschien eerst nog even naar de tuin om te kijken of alles echt vastligt. Morgenochtend heb ik daar vast geen zin in. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 4 mei 20214 j De eerste! aardappeltjes! uit de kas! De eerste spinazie van de eerst gezaaide rij uit de moestuin. Scheuten van de duizendknoop bij de moestuin [ met rietsuiker door yoghurt toetje ]
Geplaatst: 4 mei 20214 j Jottem, wat een vrolijkheid hier! Allemaal blije mensen. Ik iets minder, want echt meeeeega zin in rabarber crumble nu... maar we eten al 2 soorten quiche met een pompoensoepje uit de vriezer. Quiche met spinazie, daslooksoep, prei en wat knofsprietjes met gekochte zalm en een met gekochte broccoli en tomaat en eigen kruiden zoals peterselie en 4 eieren. Er zal vast een salade bij komen uit de jardin.
Geplaatst: 4 mei 20214 j De crumble van gister is al op, en er staat nog meer rabarber te wachten dus eh ... sorry Mellie, maar ik maak er vandaag gewoon nog een.
Geplaatst: 4 mei 20214 j Van de week ook al rabarbercrumble gemaakt en noedels met zeekool. En er staat nu een verjaardagsrabarbercake met marsepein in de oven voor Peter
Geplaatst: 4 mei 20214 j Vanavond prachtige spinazie uit de bak en natuurlijk een puntje rabarbertaart. Vandaag ook een tasje rabarber weggegeven. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 5 mei 20214 j gister: raapsteelstamppotje met cashew, spekjes, citroenrasp, kleine blokjes kaas vandaag: idem want...
Geplaatst: 5 mei 20214 j Vanavond raapstelen met pasta en rabarbercrumble. Heerlijk dat het verse eten uit eigen tuin weer op gang komt
Geplaatst: 5 mei 20214 j Och jongens jongens toch. Vanochtend de rabarber geoogst en nu dan.... zaligheid op mijn lepel nomnomnommm
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.