Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Featured Replies

Geplaatst:

Aardappelpreisoep. Prei is uet.

Geplaatst:

7ee5a5af6a771fb9883e288ea2112711.jpg

Spareribs!
Marinade schijnt Portugees te zijn. Ik heb oa tomatenpuree, knof, chilivlokken, peper en tijm gebruikt. Zit sinds gisteren in deze marinade en dan vanavond kluiven maar! Ochhhh wat heb ik daar nu al zin in [emoji39][emoji39][emoji39]

Geplaatst:

vanavond: risotto met aspergetoppen en peer en champignons en wijn on the side

Geplaatst:

Dat zijn zeker groene asperges ?  Hier nog niets.

Gisteren gemengde salade en bij de warme lunch Russische bladkool toppen en bosui.

Geplaatst:

Tikka masala met eigen kruiden en een salade. De 4-jarige vond dat dat er bij moest. Snap ik wel, want dat eten we bijna elke dag bij de maaltijd. Hij heeft alles zelf gesneden en bij elke hap moest ik lachen. Nogal en Ehm... Een robuuste salade zal ik maar zeggen met niet 1, maar wel 2 stukken paprika waar een hapje van was geproefd [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]

Ik moet weer lachen.

Geplaatst:

de allerlaatste courgettesoep uit de vriezer en dat op de dag dat de courgettes gezaaid zijn😋🤗

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
20 uren geleden, Patrijs zei:

Dat zijn zeker groene asperges ?  Hier nog niets.

Gisteren gemengde salade en bij de warme lunch Russische bladkool toppen en bosui.

ja, groen, heb er nu 30 kunnen plukken van 3 rijtjes van 4 meter, oudste rijtje 4 jaar

was lekker, goeie rijst, grano pardana en kastanjechampignons maakten de smaak, peer was wat onrijp dus we misten het zoet

you can't win m all

Geplaatst:

Pinda’s Toemin, met de bio pinda’s die @Jorieke123 voor me heeft gekocht. Met uet pepperflakes en uit de tuin van de buurman twee tenen knoflook. 

B7F4732E-5A5D-4AFB-9E93-3FA9605532CB.thumb.jpeg.7bc5b4ac2147be7cbeef6c819c2d8757.jpeg

Geplaatst:

Ja ze lijke groter na het weken.. en ze zijn zo heel erg lekker! 
vanavond wok met Veldsnitselsreeptjes( mijn zak in de vriezer met veldvarkenslapjes, worsten, snitsels enz is bijna leeg😟) Lie maakt er frietjes bij met aardappels van de buurman. Deze buum  zet de laatste jaren als late aardappel Blanche die nu nog steeds goed is voor de friet.

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Eerste asperges en bloemkool uit eigen tuin.

Lekkerrrrr.....

Geplaatst:

Geroerbakte groenten, 

Bieslook 

Snijbiet

Raapsteeltjes 

Russische bladkool

Verse knoflook.

Ha ik verdorie ook een paar asperges ben ik die vergeten....

Geplaatst:

Ik zit hier te smullen van een goddelijke rabarber apppel crumble. Met slagroom. Zoooo lekker! Rabarber komt uit de tuin van m'n ouders. 

20210503_190007~2.jpg

aangepast door Arja

Geplaatst:

Lekker hoor,

Hier straks een stukje rabarbertaart. 🤫

Maar misschien eerst nog even naar de tuin om te kijken of alles echt vastligt.

Morgenochtend heb ik daar vast geen zin in.

Geplaatst:

De eerste! aardappeltjes! uit de kas!

De eerste spinazie van de eerst gezaaide rij uit de moestuin.

Scheuten van de duizendknoop bij de moestuin [ met rietsuiker door yoghurt toetje ]

Geplaatst:

Jottem, wat een vrolijkheid hier! Allemaal blije mensen.

Ik iets minder, want echt meeeeega zin in rabarber crumble nu... maar we eten al 2 soorten quiche met een pompoensoepje uit de vriezer.

Quiche met spinazie, daslooksoep, prei en wat knofsprietjes met gekochte zalm en een met gekochte broccoli en tomaat en eigen kruiden zoals peterselie en 4 eieren.

Er zal vast een salade bij komen uit de jardin.

Geplaatst:

De crumble van gister is al op, en er staat nog meer rabarber te wachten dus eh ... sorry Mellie, maar ik maak er vandaag gewoon nog een. 

Geplaatst:

Van de week ook al rabarbercrumble gemaakt en noedels met zeekool.

En er staat nu een verjaardagsrabarbercake met marsepein in de oven voor Peter :thumbup:

Geplaatst:

Vanavond prachtige spinazie uit de bak en natuurlijk een puntje rabarbertaart.

Vandaag ook een tasje rabarber weggegeven.

Geplaatst:

gister: raapsteelstamppotje met cashew, spekjes, citroenrasp, kleine blokjes kaas

vandaag: idem want...

Geplaatst:

Vanavond raapstelen met pasta en rabarbercrumble. Heerlijk dat het verse eten uit eigen tuin weer op gang komt 

Geplaatst:

Och jongens jongens toch. Vanochtend de rabarber geoogst en nu dan.... zaligheid op mijn lepel nomnomnommm

2fc3eaa2a2a6e120bc7b7ba93a30e795.jpg

Geplaatst:

Methi paratha van de eerste fenugreek uit de tuin dit jaar 😋

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic