Charly Geplaatst: 26 mei 2021 Geplaatst: 26 mei 2021 Ah. Het is een lauwwarme salade. Dus ik verwerk de warme pasta met de rest. Maar ik weet niet of het daarvan beter gaat worden voor je, appeltje. Een beetje een lauwe kleffe bende. Hahaha. Maar wel smaakvol dus - voor de liefhebber dan. Quote wees bevriend met kleine dingen
Patrijs Geplaatst: 27 mei 2021 Geplaatst: 27 mei 2021 Quiche van Prei en Grunningersnijmoes Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 27 mei 2021 Geplaatst: 27 mei 2021 On 5/25/2021 at 10:06 PM, appelvrouw said: Hoe kan ik minder tijd doorbrengen in de keuken? Buiten koken! 🧑🍳 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 Stamp van de tuin, salade, muntthee en de eerste aardbeien. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 Gisteren heel veel brandlucht gegeten door de tuin en vandaag zowaar buiten in de tuin kunnen eten! Jawel met welgeteld venkelgroen uit de tuin. Verder niets. Gekochte witte asperges. Zó lekker. De eitjes van eigen kip vergeten. Quote
fre3ke Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 Vandaag at ik de enige krop sla uit eigen tuin die niet door slakken of engerlingen was ontdekt. Ik had zo'n haastig gevoel, van: ik moet hem snel opeten voordat het te laat is. Dus een hele krop achter mijn kiezen 😂 4 Quote
mdubbelm Geplaatst: 29 mei 2021 Geplaatst: 29 mei 2021 Soep van de laatste raapstelen en bibimbap met paksoi, taitsoi en mosterdblad uet. De pissebedden zijn me helaas voor en eten de eerste rode aardbeien uit de kas. Quote
Patrijs Geplaatst: 29 mei 2021 Geplaatst: 29 mei 2021 Asperger met stoofvlees met tuinkruiden. Aardbeien. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 30 mei 2021 Geplaatst: 30 mei 2021 Een rest van gister aangevuld met polenta en een gemengde salade. Twee soorten sla. Radicchio, Radijs, Rucola en Welsh Onion. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 31 mei 2021 Geplaatst: 31 mei 2021 Pasta met prei, verse knoflook en kruiden uit de tuin. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 31 mei 2021 Geplaatst: 31 mei 2021 Gewokte asperges met radijsjes en boemboe kerrie. Rijst erbij en natuurlijk sla, met een scheutje gembersiroop in de vinaigrette. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 1 juni 2021 Auteur Geplaatst: 1 juni 2021 Gisteren pasta met gehakt en rode saus (paprikaprut uit fles, tomatenpuree uit pot, uit eigen inmaak beide) en een flinke klodder vensterbankpesto (met kaas van Charly) er op. Vanavond weer eens (groene) asperges, gewoon eventjes gekookt, met een sausje er over, of alleen maar wat geraspte kaas. Net waar ik tijd voor heb/neem. Met een gebakken kipfileetje er bij, en een aardappelwafel. Of die wafel laat ik weg en ik kook dan wat meer asperges Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Swa Geplaatst: 1 juni 2021 Geplaatst: 1 juni 2021 Lekker muntsiroop. Vrouwtje heeft die gisteren gemaakt. Ze heeft er geen citroen in gedaan en nu zitten we met vraagtekens wat betreft houdbaarheid. Hoe erg sèg, we gaan die nu direct moeten opmaken 😋🍸🥤 Quote
Patrijs Geplaatst: 1 juni 2021 Geplaatst: 1 juni 2021 Door de pastis? Hier vandaag weer pad Thai. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 Gisteren:Soep met suppengewürz en kruiden zoals pepermunt en chili. Quiche met oregano en eigen eitjes Börek met snijbiet, regenboog en groene, lente-ui, prei, bies- en knoflook, dille en peterselie afgestreken met een eigen eitje. Vandaag hetzelfde menu minus börek, aangevuld met Çiğ köfte met eigen knof, peterselie en chilivlokken. Was loeiheet. Gegeten met knapperige blaadjes little gem en nog wat extra peterselie! Nog veel veel veel dank aan de gulle gever voor de zaadjes. Wie was dat ook al weer? Slaoi Ennnnn! Mijn allereerste glas vlierbloesemlimonade van het jaar was een feit. Lekker! 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 Ouderwetse asperges met hamen ei en salade met de eerste peultjes. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 Pastasalade met geen eigen pasta en zalm. Ow en cremefraiche en citroen. Rest uet! Smullen. Denk aan knof, dille, basilicum, diverse soorten sla ed. We hadden eigen rabarbercompote met niet eigen yoghurt na. Quote
Anna3 Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 Asperges met munt en citroenboter. De gasten vonden het ook heerlijk. Met dank aan Jorieke 4 Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 recept😀! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Vastone Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Wij hadden geen boodschappen gedaan en net thuis van een verjaardag, dus werd het opmaken van restjes en uit de moestuin! Gewokte groenten uit de tuin, peultjes met paksoi (En knoflook, gember en sesamzaadjes). En op de snelle bladerdeegpizaatjes bieslook, basilicum en bloemen uit de tuin. 3 Quote
jootje Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Dat ziet er prachtig uit ,die pizzaatjes! 😋 1 Quote
Arja Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Ohh jongens, het seizoen is begonnen hoor. Vandaag een bordje spinazie met twee tuinbonen en drie peultjes en een oerpei, alles uit eigen tuin. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 6 juni 2021 Geplaatst: 6 juni 2021 Hier ook peultjes door de risotto, samen met asperges preitjes en verse knoflook. Er bij een artisjok en gemixte sla uit de tuin. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 6 juni 2021 Auteur Geplaatst: 6 juni 2021 Morgen een grote salade, dankzij Anna en Peter! (mijn sla doet het slecht door engerlingen en zij hebben wat voor me meegenomen) Nu nog bedenken wat de topping gaat worden 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 sla, mosterdblad, spinazie, in de witlofmix (rauw met noten en chilisaus) koud buffetje want veel mee-eters Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.