Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ah. Het is een lauwwarme salade. Dus ik verwerk de warme pasta met de rest. Maar ik weet niet of het daarvan beter gaat worden voor je, appeltje. Een beetje een lauwe kleffe bende. Hahaha. Maar wel smaakvol dus - voor de liefhebber dan. :thumbup:

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Gisteren heel veel brandlucht gegeten door de tuin en vandaag zowaar buiten in de tuin kunnen eten!

Jawel met welgeteld venkelgroen uit de tuin. Verder niets. Gekochte witte asperges. Zó lekker. De eitjes van eigen kip vergeten.

Geplaatst:

Vandaag at ik de enige krop sla uit eigen tuin die niet door slakken of engerlingen was ontdekt. Ik had zo'n haastig gevoel, van: ik moet hem snel opeten voordat het te laat is. Dus een hele krop achter mijn kiezen 😂

• Like 4
Geplaatst:

Soep van de laatste raapstelen en bibimbap met paksoi, taitsoi en mosterdblad uet. De pissebedden zijn me helaas voor en eten de eerste rode aardbeien uit de kas. 

Geplaatst:

Gewokte asperges met radijsjes en boemboe kerrie. Rijst erbij en natuurlijk sla, met een scheutje gembersiroop in de vinaigrette.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren pasta met gehakt en rode saus (paprikaprut uit fles, tomatenpuree uit pot, uit eigen inmaak beide) en een flinke klodder vensterbankpesto (met kaas van Charly) er op. 

Vanavond weer eens (groene) asperges, gewoon eventjes gekookt, met een sausje er over, of alleen maar wat geraspte kaas. Net waar ik tijd voor heb/neem. Met een gebakken kipfileetje er bij, en een aardappelwafel. Of die wafel laat ik weg en ik kook dan wat meer asperges :think:

Geplaatst:

Lekker muntsiroop. Vrouwtje heeft die gisteren gemaakt. Ze heeft er geen citroen in gedaan en nu zitten we met vraagtekens wat betreft houdbaarheid. Hoe erg sèg, we gaan die nu direct moeten opmaken 😋🍸🥤

Geplaatst:

Gisteren:

Soep met suppengewürz en kruiden zoals pepermunt en chili.

Quiche met oregano en eigen eitjes

Börek met snijbiet, regenboog en groene, lente-ui, prei, bies- en knoflook, dille en peterselie afgestreken met een eigen eitje.

753c80fa1ea6d10649cab5516825be5a.jpg

Vandaag hetzelfde menu minus börek, aangevuld met Çiğ köfte met eigen knof, peterselie en chilivlokken. Was loeiheet. Gegeten met knapperige blaadjes little gem en nog wat extra peterselie! Nog veel veel veel dank aan de gulle gever voor de zaadjes. Wie was dat ook al weer?

Slaoi

Ennnnn! Mijn allereerste glas vlierbloesemlimonade van het jaar was een feit. Lekker!

ac37db93e0063f8173c93d8e7a27c247.jpg

• Like 3
Geplaatst:

Pastasalade met geen eigen pasta en zalm. Ow en cremefraiche en citroen. Rest uet!
Smullen. Denk aan knof, dille, basilicum, diverse soorten sla ed.

We hadden eigen rabarbercompote met niet eigen yoghurt na.

Geplaatst:

Wij hadden geen boodschappen gedaan en net thuis van een verjaardag, dus werd het opmaken van restjes en uit de moestuin! 

Gewokte groenten uit de tuin, peultjes met paksoi (En knoflook, gember en sesamzaadjes). En op de snelle bladerdeegpizaatjes bieslook, basilicum en bloemen uit de tuin. 

20210606_190601.thumb.jpg.06a1073785eed8c452ea756711d6ccc1.jpg

• Like 3
Geplaatst:

Ohh jongens, het seizoen is begonnen hoor. Vandaag een bordje spinazie met twee tuinbonen en drie peultjes en een oerpei, alles uit eigen tuin.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...