Geplaatst: 15 oktober 201411 j 6 weckpotten, etiketjes waar je net als een schoolbord met krijt op kunt schrijven en een speciale trechter voor weckpotten bij de Xenos gekocht.
Geplaatst: 16 oktober 201411 j Voor het nieuwe moestuin seizoen de volgende zaden binnen gekregen Stamkievietsboon, Borlotte NanoStengelui IshikuraSuikermais Bloody Butcher...is rode suikermais Rossa di Treviso, een wiltlof met rode randen aan het blad ben echt heel benieuwd hoe dit wordt volgend jaar ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Geplaatst: 16 oktober 201411 j Hier hebben ze maandag dus een nieuwe garagepoort komen zetten, sectioneel en ook geautomatiseerd. Gaat geruisloos open, of zo goed als.Op straat openen en tegen dat we aan de poort zijn is ze open, makkelijk zat.De vorige was met die stormen half uit de geleiders gewaaid, wielhouders gebroken, blad verwrongen en zo, niet meer goed te repareren, dus nieuw hé. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 16 oktober 201411 j Mooie pan Appelvrouw. En leuk dat de spatel van de loppis is. Willy, het lijkt me een heel handige garagedeur. Luxe dat hij al open gaat als je aan komt rijden. Ik heb een traag groeiende mini kersenboom in zuilvorm (al 1,40 m hoog) met naar men zegt hoge opbrengst en een patiopruim reine victoria gekocht. Beiden gaan voorlopig op mijn balkon (die al boordevol staat), omdat ik op de volkstuin geen plek heb. Ik wil er dolgraag een stuk grond bij, maar dat kan nog een paar jaar duren. Op deze manier kan ik toch wat kersen en pruimen telen. Ik kan niet wachten tot er kersen aan komen, om te zien of het inderdaad zo'n goede opbrengst is en om er van te smullen. Dus als er de komende week even kersen aan willen komen......
Geplaatst: 17 oktober 201411 j weckpot opener van Brouwmarkt, Nou heb ik nog heel weinig ervaring met wecken (nog maar een paar dingen geweckt en pas 1 pot weer open gemaakt) dus misschien is dit een hele domme vraag maar waarom heb je een weckpotten-opener nodig? Je kunt toch gewoon zachtjes aan het lipje trekken zodat het vacuum verbroken wordt en het deksel los komt?
Geplaatst: 18 oktober 201411 j ja, dat werkt soms goed, soms trekken we hier het lipje stuk en deze knijper maakt de pot moeiteloos open door onze somsnietzohandigheid schiet er ook wel eens een pot van het aanrecht...met die knijpert hebben we meer controle
Geplaatst: 18 oktober 201411 j Oh hmmmmmm ik ben ook nogal een onhandige-(van de week nog 3 mokken gebroken ) miep, misschien dat ik dan in de toekomst als ik meer ga wecken ook maar eens zo'n ding moet aanschaffen
Geplaatst: 19 oktober 201411 j @JennekeAanvulling op wat Robo schreef:Soms lukt het ook door met een naald of speld een gaatje in de ring prikken.Kost je wel ringen. @RoboSuggestie: pot in de gootsteen zetten i.p.v. op het aanrecht, dan kan die niet vallen.
Geplaatst: 20 oktober 201411 j Warm water en de weckpot op zijn kop erin.dan kan je de pot zo los krijgen. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 20 oktober 201411 j Hoi Ik was even bij de kringloop en heb wat boeken meegenomen zoals fytotherapie praktische kruiden en planten gids.en een boek van Richard rosenfeld tuinieren in de kas.en nog Charlie dimmock geniet van je tuin iedereen kan tuinieren.geslaagde koop vind ik zelf. lekker om in te lezen in de winter.
Geplaatst: 24 oktober 201411 j 4 kg citroenboontjes, 2,5 kg krombekken, zakje kali en een goed gesprek over droogboontjes (zaden van citroenbonen raken verontreinigd met andere genen, er komen vlekjes in en de oogjes worden minder duidelijk en er zijn te weinig kwekers) kreeg zomaar wat goede zaden mee voor volgend jaar 24 oktober 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 24 oktober 201411 j Eindelijk maar eens een digitale weedschaal aangeschaft, op de gram juist en tot 15 kilo.Met tarra en hold knop. Moeder was weer content, heb maar ineens gezegd dat het voor haar nieuwjaar is want ik krijg ook maar een cadeautje voor verjaardag kerst en nieuw samen, die liggen maar een kleine halve maand uiteen hé. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 24 oktober 201411 j Tomatenzaden voor volgend seizoen. Black shadow, muddy waters, orange russian, mint julep, ligure rosso, green doctors frosted en crnkovic yugoslavian. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 24 oktober 201411 j Wow mooie zaden Gemma! Bij welk zaadhuis gekocht? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 oktober 201411 j Bij Fruitlent Appelvrouw. Ik zal niet ongevraagd afbeeldingen hier plaatsen van hun site, maar voor degenen die nieuwsgierig zijn..ze hebben echt waanzinnig mooie soorten! Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 25 oktober 201411 j Had eigenlijk mijn keuze voor volgend seizoen al gemaakt..tot ik bij Fruitlent belandde. Kon het niet laten om toch wat te bestellen. Dus de planning kan weer om! Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 31 oktober 201411 j ha die heb ik ook ja, leuk boek! Je wordt er wel hebberig van... Mijn laatste aanwinst is een tasje met bollen wol voor slechts 3,50! De meeste bollen zijn nog helemaal heel, en er zitten onder andere veel hele mooie zachte dikke wol bij in een van mn lievelingskleuren. Jeej voor marktplaats! \o/
Geplaatst: 1 november 201411 j Hier ook fan van marktplaats! Heb een bodywarmer gescoord, super handig voor werken in de tuin "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 7 november 201411 j Best knap om een winkel als Vreeken in te gaan, en er dan met drie zakjes zaad weer uit te komen!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.