Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Verdorie vergeten naar de Lidl te gaan

Geplaatst:

Ik had dinsdag al geluk met de pepino's.

Zagen er toen ook nog mooi uit. En nu nog steeds in mijn vensterbank.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Ik heb er vandaag ook 2 opgehaald bij de lidl. Hier ook een paar gele blaadjes maar vindt ze er niet slecht uitzien.

Wat is jullie advies. Buiten of in de kas ?

Geplaatst:

Toch ook maar even naar de Lidl gereden en er stonden er nog genoeg.

Jammer genoeg stonden er ook nog een boel andere planten en ook nog zaden

Dus ook nog 2 pioenen gekocht en wat zaadjes, en met veel moeite de Oleanders, Brugmansia en ander moois laten staan

Geplaatst:

Angela.....

En hoeveel meloenpeertjes heb je gekocht?

Geplaatst:

2 maar is meer dan genoeg.

Geplaatst:

Ik heb er ook 1 gekocht, maar weet niet precies wat ik er mee moet... Was een impuls aankoop... [emoji4] Moet ik het binnen houden, of kan ie naar buiten? Zijn de vruchten lekker, heb er nooit één gezien of geproefd... Geeft ie überhaupt vruchten hier in dit kikkerlandje..?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 2 weken later...
Geplaatst:
Toch ook maar even naar de Lidl gereden en er stonden er nog genoeg.

Jammer genoeg stonden er ook nog een boel andere planten en ook nog zaden

Dus ook nog 2 pioenen gekocht en wat zaadjes, en met veel moeite de Oleanders, Brugmansia en ander moois laten staan

En nu bij de Aldi bloeiende Oleanders

Als ze niet in bloei hadden gestaan had ik weerstand kunnen bieden

Maar ik heb er dus 2 bij gekocht een dubbelbloemige wit heel licht roze en een zalm kleurige enkel bloemig.

Ik hoop alleen dat die dubbelbloemige ook wit achtig blijft en niet donkerder kleurt want die heb ik al 2.

oleander63991407930942.jpg

oleander156941463167495.jpg

Blijven mijn favoriete, mooi en geweldige geur !

• 2 weken later...
Geplaatst:

Tsja, uitverkoop bij de Batterijen, dus toch maar een tussenstop gemaakt op weg van werk naar huis.

Cornus Mas

Cornus Kousa Chinensis

Musa Basjoo

Arbutus unedo

Het kostte bij elkaar 15,64 Euro...

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

- 6 aardbei plantjes

- 4 extra bloempotten (van elho, antraciet, en voor een paar euro bij de action!)

- 5 zakken moestuin grond van pokon

• 4 weken later...
Geplaatst:

Wat nieuwe extra lange bamboestokken, had helaas meer supersnel groeiende erwtenplanten dan k ange bamboestokken, en de komkommers konden er ook wel een paar gebruiken

Geplaatst:

Marokkaanse munt

Zwarte munt

Griekse oregano

Nederlandse oregano

Walnootboom gekregen

Geplaatst:

Stukje sereh. Hopen dat 'ie aanslaat

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

leuk! sereh wel lekker warm houden anders doet ie niet veel

hier nieuwe geweven netten gekocht bij een bekende firma in Hoogeveen:

tópnetten, haken niet meer aan van alles en nogwat (mijn broeksknopen bijvoorbeeld) en glijden als een paling in een emmer snot over de struikjes

• 2 weken later...
Geplaatst:

BBQ met deksel van de Aldi voor 25 euro. Geen geld en werkt net zo goed als een Weber van meer dan 100 euro. Al mn oude bbq's waren ondertussen wel heel erg verroest.

Heel fijn om met o.a. die deksel controle uit te kunnen oefenen op de hitte en dus krijg je veel lekkerder gebakken vlees.

IMG079426071468437779.JPG

Geplaatst:

Ik doe dat op een gewone bbq met een grote pot van IKEA - doet het niet slecht als deksel

Geplaatst:
BBQ met deksel van de Aldi voor 25 euro.

ik hoop dat je hem dit jaar nog maar heel, heel, heel vaak mag gebruiken.....

hebben we ten minste nog wat zomer met z'n allen

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Hij is al ingewijd en heeft zich goed bewezen, brandt lang en heeft veel ruimte op z'n rek.

En... die deksel is ook heel handig voor als het regent.

Als het goed is mag ie vrijdag of zaterdag weer branden.

Geplaatst:

Een houten citruspers, gezien bij Yvette van Boven en hebberig van geworden. Mooi ding

Voor nog geen tientje thuisbezorgd door de fietskoeriers.nl

citruspers-500x50015081469128992.jpg

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hoi Speets

begrijp ik het nu goed, citruspers kost 3.20 euro

je laat het bezorgen voor ruim 6 euro?

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Een 20-liter bouwemmer bij de Gamma voor 1,89.

En nog heel veel ander spul bij de Gamma, en zakken aarde en zand en beton die allemaal efficiënt over de auto verdeeld moesten worden, met als resultaat dat we na het inladen die emmer per ongeluk op de parkeerplaats van de Gamma hebben laten staan.

Maar goed, wel een koopje. Als je ze na het kopen ook daadwerkelijk mee naar huis neemt dan.

Geplaatst:

Dat rekensommetje van jou zegt mij helemaal niets.

Zou jij een halve middag spenderen en 150 km rijden en om een dingetje van nog geen 10 euro (incl.) op te halen?

Dát is pas

Geplaatst:

Ik doe het met Alie Xprs lekker zonder verzendkosten.

Er is nog van alles onderweg maar binnen heb ik al:

Parapluhoedjes, handig in de tuin want kan ik als het regent gewoon verder met slakken rapen etc en heb ik mn handen vrij.

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Hot-Sale-55cm-Umbrella-Hat-Sun-Shade-Camping-Fishing-Hiking-Festivals-Outdoor-Brolly/32633554750.html?spm=2114.13010608.0.65.xvusDG

Key Organizer, voorbij is die rinkelende bos...

http://www.aliexpress.com/item/QingGear-Keybone-Key-Organizer-Holder-Folder-Key-Clip-Pocket-EDC-Key-Tool-Outdoor-Travel-Tool-Kits/32675319135.html?spm=2114.13010608.0.202.xvusDG

En een handig klein slijpertje, gisteren uitgeprobeerd op de goedkope aardappelschilmesjes (Xenos e.a.) en na een paar keer door het ding heen halen waren ze vlijmscherp! En een: Diamond rod for sharpening serrated and standard edges.

Valt me helemaal niet tegen dit dingetje. Handig.

http://www.aliexpress.com/item/EDC-carry-portable-multifunction-outdoor-multifunctional-tool-sharpening-tungsten-steel-sharpener-Sharpener/32534279874.html?spm=2114.13010608.0.239.xvusDG

En er ligt nog meer bij de primera op mij te wachten dus dat ga ik zo meteen maar eens ophalen. Ben benieuwd wat het dit keer is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.